Gå til innhold

Trøbbel med Amentio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bestilte for to dager siden, og i dag kom varene fra norek.no :thumbup:

...

Kjempebra av Amentio så langt iallefall :yes:

9486538[/snapback]

 

Samme erfaring.

 

Det eneste som var uheldig var at posten ikke klarer å oppdatere trackingen før det plutselig står "Forsøkt utlevert" uten at jeg har hørt noe. Men det er jo ikke Amentio sin feil :)

 

edit:

Jeg har mottatt begge kolli, men bare 2 / 4 av produktene jeg bestilte. Har sendt mail og avventer svar fra Amentio.

Endret av meg_ja
Lenke til kommentar
Jeg bestilte noen deler fra Amentio 23/8. Ble meget fornøyd da det stod at ordren var sendt 24/8. Det viste seg derimot da jeg hentet pakken at jeg kun hadde fått 3 av 7 varer. Ordren står som sendt, og hele beløpet ser trukket fra konto.

 

Har sendt mail og purre-mail uten å få svar. Første mail ble sendt 27/8. Har ringt flere ganger, men etter å ha blitt plassert i kø flere minutter, blir linja brutt med melding om at det ikke er ledige kundebehandlere.

 

Hva i all verden er dette for kundebehandling? Noen andre som har tilsvarende erfaringer med Amentio? Hvis det ikke skjer noe i løpet av dagen, vil jeg ringe til Visa for å få tilbake pengene.

9417142[/snapback]

 

Har akkurat samme erfaring selv. Bestilte to produkter, fikk bare tilsendt det ene (det andre kom ikke på lager før en uke senere), men Amentio tok betalt for hele og ordren har status som sendt. ETA dato på produkt nr. 2 har nå blitt flyttet fremover i tre-fire uker, selv om alle andre nettbutikker har det inne. Tålmodigheten er nå slutt, og jeg har krevd pengene tilbake på produktet jeg ikke har mottatt.

 

Positivt:

o Amentio sender deler av ordren når den er på lager, og sender resten for egen regning

 

Negativt:

o De tar seg betalt for hele ordren umiddelbart

o Hele ordren har status som sendt selv om bare deler av den er det (jeg regner med de har bedre oversikt i sine egne systemer over hva som faktisk er sendt og ikke sendt)

o ETA dato flyttes, man lar seg lure til å tro at produktet snart er inne, mens det i realiteten kan ta måneder og det er umulig for forbruker å vite

o Amentio svarer ikke på e-post, selv etter flere uker og flere purringer

o Umulig å komme igjennom på telefon

 

Konklusjon: Neste bestilling gjøres definitivt ikke hos Amentio.

Lenke til kommentar

Er det samme som skjedde med meg. De har "hatt litt trøbbel med ene lageret" og to av tingene jeg hadde bestilt var tatt ut for plukk i dag. Det vil si at jeg kommer opp i halvannen ukes leveringstid på varene om de klarer å få de sendt i dag.

 

Det er litt småsurt når man har alt annet man trenger for å bygge pc'en.

Lenke til kommentar

Vel, ser ikke ut til at jeg får varene mine den uka her heller...

På søndag vil det være 14 dager siden jeg la inn orderen min. Selv om de på en eller annen mirakuløs måte skal klare å sende meg alle de resterende delene på mandag, så vil jeg fortsatt ikke få dem før onsdag, minst. Lenger om de sender en pakke fra Danmark som ded gjorde med den ene pakken min...

 

EDIT: Og ingen svar på mail heller, som jeg sendte på mandagen denne uka...

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar

MaxP2P, jeg kjenner situasjonen din. Har fortsatt ikke fått svar på mail jeg sendte for tre uker siden. Har sendt hver uke nå.

Mangler bare å få CPU og GPU nå. Tenker jeg skal kjøpe brukt GPU og CPU et annet sted. Jeg skal ringe på mandag om jeg bestemmer meg for dette, og be om å kansellere det resterende, og kreve at jeg skal slippe å betale avbestillingsgebyret på 200 kr (som kommer etter ordre er behandlet), mtp at jeg har venter OVER 3 uker nå.

Lenke til kommentar
Kommentarer slik som "Jeg forholder meg til Amentio som kunde, og at underleverandørene ikke klarer å levere er Amentios problem." synes jeg at er heller smakløse. På hvilken måte kan Amentio påvirke Noreks robot og lagerkluss? Skal de dra ned til Sandefjord og fikse roboten? Det skjer veldig ofte her i verden at leverandørene til butikken hvor du bestiller varer fra sliter med levering. Sånn er verden, så hold deg fast.

 

Her er det tydeligvis flere som har de samme erfaringene som meg. Jeg har forøvrig fått varene, så alt ordnet seg til slutt for min del.

 

At det er smakløst å forholde seg til Amentio som kunde, når det faktisk er der man har bestilt sine varer, synes jeg er litt rart. Det er ikke Norek som har trukket (ikke bare reservert) beløpet fra min konto uten å sende alle varene. Dersom jeg hadde tatt en telefon til Norek ang. dette ville jeg sikker fått en beklagelse, men beskjed om å henvende meg til Amentio.

 

Som jeg tidligere har skrevet er det forsåvidt ikke forsinkelsen i seg selv som er problemet, men den i mitt tilfelle ikke-eksisterende kundebehandlingen. Overhode ikke svar på mail eller telefon, unntatt en behjelpelig dame på sentralbordet. Heller ingen informasjon på nettsidene. Det skal ikke være nødvendig bruke forum på nettet for oppklaring av slike spørsmål. Det er jo grunn til å lure når hele ordren står angitt som sendt, hele beløpet er trukket fra konto og man bare har mottatt deler av forsendelsen. Noen pakkesporing eksisterte heller ikke for siste del av forsendelsen.

 

Jeg bestilte også varer fra Komplett samme dag (ikke helt heldig med valg av butikker :no: ). Disse ble avbestilt da det ikke så ut som de ville bli sendt med det første. Komplett har imidlertid gitt informasjon om forsinkelsen, og ordren har hele tiden stått åpen med mulighet for avbestilling. Svar på mail og telefon har jeg også fått raskt. Dette er en mye mer ryddig kundebehandling.

 

Vi får håpe at Amentio får fikset disse problemene, for på pris er de veldig bra.

Lenke til kommentar

Det ble ikke oppdatert noe pakkenummer på min leveranse på fredag, så om de ikke klarer å sende det innen mandag vil jeg sannsynligvis be om å få tilbake pengene for de delene som ikke har blitt levert, og heller henvende meg til en annen butikk hvor de faktisk klarer å få varene ut innen fornuftig tid.

Lenke til kommentar

Yes, da bør du neste gang velge en leverandør som faktisk har sitt eget lager og ikke er en bygg-din-egen-nettbutikk-sjappe slik de aller fleste "grisebillige" i prisguiden er :).

 

Dette er baksiden av medaljen når man skal ha det absolutt billigst.

 

Og - amentio får IKKE fikset dette problemet, fordi de ikke har ansatte som jobber på noe lager, de er avhengige av sine grossister som gjør alt, tilogmed servicebiten.

 

Du kan kalle det et slags speil av komplett.no - bare med andre eiere. En franchisebutikk nesten :).

 

EDIT: Og, den ikke-eksisterende kundebehandlingen er jo rett og slett GRUNNEN til at de kan være så billige. Minimalt med kostnader, ingen ansatte bortsett fra sentralborddame + 2 ledere er omtrent alt de har, pluss en postboks i nydalen.

 

Da sover man seg til penger i kassa, for å sette det på spissen.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Kommentarer slik som "Jeg forholder meg til Amentio som kunde, og at underleverandørene ikke klarer å levere er Amentios problem." synes jeg at er heller smakløse. På hvilken måte kan Amentio påvirke Noreks robot og lagerkluss? Skal de dra ned til Sandefjord og fikse roboten? Det skjer veldig ofte her i verden at leverandørene til butikken hvor du bestiller varer fra sliter med levering. Sånn er verden, så hold deg fast.

 

...

 

At det er smakløst å forholde seg til Amentio som kunde, når det faktisk er der man har bestilt sine varer, synes jeg er litt rart. Det er ikke Norek som har trukket (ikke bare reservert) beløpet fra min konto uten å sende alle varene. Dersom jeg hadde tatt en telefon til Norek ang. dette ville jeg sikker fått en beklagelse, men beskjed om å henvende meg til Amentio.

...

9502114[/snapback]

Tror kanskje du misforstod min post en smule. det var ikke rettet til det faktum at Amentio trekker pengene med engang, det har aldri brydd meg forsåvidt, så det har jeg ikke kommentert.

Det jeg siktet til er at Amentio har såklart ingen mulighet til å fikse problemene Norek har stelt i stann på Noreks lager.

Har selv jobbet i serviceyrket i 10år og føler irritasjonen komme krypende når noen klager på et firma/person som ikke kan noe for problemene. Blir litt som å klage på deltidsarbeideren som sitter i kassa på RIMI for at bæreposen koster 70øre. Som jeg lever etter, har du et problem, ta det opp med den ansvarlige/de som har mulighet til å fikse problemet.

 

Btw, godt sagt Alastor!

Lenke til kommentar

I går så sendte de endelig siste rest! to dager før det gikk 1 måned.

Og da kom en ikke forutsett hendelse: postens pakkesporing:

 

"AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Forsinket

Tiltak: Utlevert/videresendt ved første mulighet"

 

De klarer å somle med å sende pakken.... Stått der siden i går.

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket prisguiden på hw gikk jeg den 26.08.2007 for en kombinasjon av amentio og shg.

 

Fra amentio bestillte jeg 4 deler. Jeg har pr dags dato mottatt 2/4 deler, begge i hver sin forsendelse. Pakke 3/4 ser det ut til at skal ligge på postkontoret i morgen... Siste delen, som er et asus 8800gts er MIA... Ringer dem, og de vet ikke når det kommer på "lager".. lol.. sjekket i dag og iflg amentio.no skal de ha 1 kort på lager.. LOL! til 500kr mer en da jeg bestillte for nesten en mnd siden..

 

DVS at jeg har måttet innom posten 4(!) ganger pga det "effektive" systemet til amentio.. jeez :/

 

 

Pakken jeg bestillte fra shg (har lager i DK) ble stoppet i tollen og der ble de værende en god stund pga de mongo tollerne hadde gjort en feil.. VM i uflaks?

 

Aner ikke hvor mange ganger jeg har ringt de forskjellige leverandørene nå.. Har ikke tålmodighet til dette..

Lenke til kommentar
...

DVS at jeg har måttet innom posten 4(!) ganger pga det "effektive" systemet til amentio.. jeez :/

...

9525056[/snapback]

Er vel en smakssak om man liker måten Amentio sender ut pakker. Jeg synes det er veldig bra at man får pakkene delt opp/sendt ut med en gang deres leverandører har de på lager.

Er ikke alltid at alle delene man bestiller må komme samtidig. Bestile en drøss med ting forrige uke blandt annet en hel PC i deler og annet stuff. Fikk pakkesporing noen dager etterpå og den pakken viste seg å inneholde en 5m USB skjøteledning. Passet meg perfekt at de ikke ventet med at alle varene var på lager før de sendt ut (USB skjøten skulle brukes til noe helt annet enn de andre delene). Fikk to andre pakker i går og venter på noen pakker idag også, sånn sett klarer jeg å bære dem hjem uten å måtte ha bil for å frakte en gigantpakke i en omgang. Men noen foretrekker vel det også...

 

PS! Pakkene kan ligge på posten i 2 uker før du må hente dem så hvis man vil spare seg for x antall turer på posten er det bare å vente til ordrestatusen hos Amentio går fra "Behandlet" til "Sendt". Gå på postkontoret. Få alt i en omgang.

Lenke til kommentar

Jeg og bestilte der for en stund siden. Første gang hos Amentio.

 

Da fikk jeg 1 av 3 ting først.

Hele beløpet var trukket.

 

Sendte så en mail samme dag. Tok 3 dager før det plutselig

dukket opp ett nytt sporingsnummer på "mine sider".

 

Da kom resten, med bedriftspakke på dør. Meget bra.

Men fikk uansett ikke svar fra de at dette ikke hadde blitt

sendt ennå, eller at det var under behandling...

 

Selv om jeg fikk varene til slutt, så kunne jeg gjerne ha

visst hva som skjedde underveis...

 

Men det merkligste var at den varen som kom først, hadde de ikke

på lager da jeg bestilte. Denne skulle de få inn 3 dager senere...

Resten hadde de...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...