Ryern Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Skal bestille utstyr til 11500 fra Amentio ut i neste uke. Får håpe at alt går bra da Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Varer som blir kjøpt fra Amentio blir sendt fra importør/leverandør, ikke fra Amentio selv. Dette førte til at jeg ved min nyligste bestilling fikk tilsendt en mic på noen usle gram i en skikkelig servicepakke med "full" for å sikre varen. Synes personlig at ordningen fungerer flott mtp. at man betaler den samme fraktprisen uansett (afaik). Lenke til kommentar
Skrellaren Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Varer eg bestilte frå Amentio i byrjinga av august mottok eg først to veker etter dagen eg bestilte, og dette var varer dei hadde på lager. Dei skulda på at Norek, som dei brukar som underleverandør, hadde leveringsproblem, og det har dei tydelegvis endå. Med andre ord; eg vil ikkje anbefale nokon å bestille frå Amentio slik det er no, om det er viktig å få vara kjapt. Dei er kanskje uslåelege på pris, men på leveringstid har dei mykje å ta tak i. Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Dei skulda på at Norek, som dei brukar som underleverandør, hadde leveringsproblem, og det har dei tydelegvis endå. 9456022[/snapback] Kompletts superrobot skaper kaos Leveringsproblemene fra Norek er helt legitimt for Amentio å skylde på. Komplett og Norek har samme lager, så problemer som rammer Komplett, rammer også Norek. Eneste feil Amentio gjør er å bruke Norek som leverandør. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Komplett og Norek er samme ansatte, samme lager, samme bygg, samme varer osv. Eneste som er forskjelig er navnet på kvitteringen, og hvem de leverer varer for og til . Amentio benytter norek, derfor tar det tid å bestille varer fra amentio når norek/komplett har problemer. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Amentio benytter norek De bruker andre leverandører også, så er ikke gitt at alt nødvendigvis tar lang tid. Jeg bestillte et kabinett fra dem på mandagskvelden og mottok det på torsdag formiddag, hvilket var rimelig raskt. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Amentio benytter norek De bruker andre leverandører også, så er ikke gitt at alt nødvendigvis tar lang tid. Jeg bestillte et kabinett fra dem på mandagskvelden og mottok det på torsdag formiddag, hvilket var rimelig raskt. 9458892[/snapback] Det er forsåvidt riktig. Fikk mitt kabinett og hovedkort ganske kjapt etter bestilling, men resten av ordren (CPU, PSU, skjermkort, harddisk) kom først 13 dager etter bestilling. Sistnevnte kom fra Norek. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg er spent nå.. Bestilte for to 2.5 uker siden. Bestilte hovedkort, minne, skjermkort og cpu, + noe dilldall til 200kr. Sistnevnte fikk jeg etter 3 dager. Det resterende har stått på Behandlet. Og nå fikk jeg nettopp et nytt sporingsnr men FORTSATT "Behandlet" Er redd jeg får de siste komponentene bare delvis nå.... Blir moro å sitte der uten f.eks hovedkort. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Har samme problem selv, de burde iallefall opplyse på forsiden at de har problemer, for min bestilling er det ganske viktig at kommer hurtig. Brente meg først på komplett, avbestilte der, så brente jeg meg på amenito. Så har tapt over 2 uker tid på å bestille fra feil nettbutikker. Og ikke bare det, de har heller ikke svart på mailen jeg har sendt til de enda. Slapp service. Greit at de har problemer, men det skal ikke gå utover kunden i så stor grad. Har prøvd å ringe de i hele dag for å finne ut hvor lang tid det tar å få varene, men det har vært opptatt i hele dag. Avbestiller derfor varene derfra. Så Amentio hvis dere ser dette, skjerp dere! Endret 11. september 2007 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
Ryern Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ja nå er jeg spent Har bestilt deler for 12000 kr derfra idag Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Da fikk jeg en pakke fra Amentio i dag av min bestilling for 22 dager siden. Jeg fikk Hovedkort og Ram... Hurra..... CPU og skjermkort igjen å vente på... Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har handlet 13 deler hos Amentio. (CPU, RAM, GPU, HK, PSU, ++) Bestillingen skjedde 02.09.07. Har til nå fått 6/13 deler, hvor den siste pakken kom den 06.09.07. Ingenting mer har blitt sendt siden den dato. Er umulig å få tak i en kundekonsulent på tlf, da den enten sier at alle er opptatt, eller legger på etter 3 minutter... >.< Noe svar på mail får jeg heller ikke... Begynner å lure på om Amentio ikke har gått konkurs eller'no... De er jo ikke å få tak i på noe måte... Lenke til kommentar
wear Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har selv benyttet Amentio et utall ganger før og har alltid blitt fornøyd. Fått varene raskt og til en god pris. Da vi vet at våre kunder ønsker kort og effektiv leveringstid, blir alle produkter sendt direkte fra våre leverandørers lager til deg. Leveringsproblene deres kan nok ikke skyldes annet enn Noreks lekre nye lagerrobot, som forøvrig diskuteres heftig i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=784851 Kommentarer slik som "Jeg forholder meg til Amentio som kunde, og at underleverandørene ikke klarer å levere er Amentios problem." synes jeg at er heller smakløse. På hvilken måte kan Amentio påvirke Noreks robot og lagerkluss? Skal de dra ned til Sandefjord og fikse roboten? Det skjer veldig ofte her i verden at leverandørene til butikken hvor du bestiller varer fra sliter med levering. Sånn er verden, så hold deg fast. At Amentio ikke opplyser om at en av deres største leverandører har meget store problemer med levering er såklart meget mangelfullt og burde vært rettet opp med en gang. Har selv bestilt noen varer fra Amentio i forrige uke, blandt annet to varer som ikke var på lager. Har nå fått sporingsnummer på de varene som har blitt sendt og kan ikke tenke meg noe annet enn at de resterende varene ikke blir sendt ut så fort det er mulig (Amentios leverandør). Oppsummert: 1. Amentio burde si ifra at det kan være store forsinkelser fra deres leverandør 2. Da dette er uten tvil et problem som er totalt ute av deres kontroll, derfor ikke noe vits å klage på Amentio. Klag til Norek! Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Skal de dra ned til Sandefjord og fikse roboten? 9480056[/snapback] Endelig noen som skjønner det Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har handlet 13 deler hos Amentio. (CPU, RAM, GPU, HK, PSU, ++)Bestillingen skjedde 02.09.07. Har til nå fått 6/13 deler, hvor den siste pakken kom den 06.09.07. Ingenting mer har blitt sendt siden den dato. Er umulig å få tak i en kundekonsulent på tlf, da den enten sier at alle er opptatt, eller legger på etter 3 minutter... >.< Noe svar på mail får jeg heller ikke... Begynner å lure på om Amentio ikke har gått konkurs eller'no... De er jo ikke å få tak i på noe måte... 9479856[/snapback] Jeg ringte senest til Amentio idag, og fikk svar etter noe venting. Jeg fikk svar, og god hjelp, så enten må du være fryktelig utålmodig, eller så har du hatt uflaks. Prøv igjen, og kanskje kan det være en ide å ringe tidlig på dagen. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Er ikke godt å si. På mandag så satt jeg og ringte fra ~15:30 helt fram til jeg fikk beskjed om at de var stengt. Måtte ringe opp hver 3. minutt fordi det tullesystemet deres dreiv og la på hele tiden. Så utålmodighet er nok ikke problemet her. Prøvde igjen å ringe fra ~15:40 i dag -> stengetid, uten svar. Får vel prøve å ringe igjen på fredag, for da starter ikke timen før 10:15... EDIT: Og da jeg ikke har satt meg inn i det å finne ut hvem som leverer hva til meg, så hadde jeg ingen måte å vite at Amentio lever fra Norek. Det å svare meg (den ene gangen jeg fikk svar for en uke tilbake) med så lite beskrivende som "vi har problemer med våre leverandører" høres i mine ører ut som en dårlig unnskylding til en ukompetent tjenesteleverandør. Hadde de derimot sagt at "Vi får ikke levert varen før Norek har fikset robotarmen sin." så hadde jeg skjønt det, for da vet jeg hva som er grunnen, og kan følge litt bedre med på statusen til ting, og ikke bare være i det blinde og lure på hva pokker det er som skjer... Endret 12. september 2007 av MaxP2P Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ringer dere sentralbordet?Jeg fikk svar der med en gang. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ringer -> Trykker 3 Ringer man sentralbordet blir man bare videresendt antar jeg? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Litt rart at i en annen tråd her så er folk i harnisk over at Komplett ikke gir gode nok opplysninger om leveringsproblemer, men når det er Amentio som har samme problemer pga at de ikke vil sitte med eget lager så er det helt greit? Jeg kan heller ikke se på siden deres at de opplyser om at varene sendes fra andre leverandører, og at de ikke har eget lager. Lenke til kommentar
wear Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Litt rart at i en annen tråd her så er folk i harnisk over at Komplett ikke gir gode nok opplysninger om leveringsproblemer, men når det er Amentio som har samme problemer pga at de ikke vil sitte med eget lager så er det helt greit?Jeg kan heller ikke se på siden deres at de opplyser om at varene sendes fra andre leverandører, og at de ikke har eget lager. 9481124[/snapback] Trykker man på "Om oss" så står det da vitterlig: Da vi vet at våre kunder ønsker kort og effektiv leveringstid, blir alle produkter sendt direkte fra våre leverandørers lager til deg. Så, joda de opplyser om at de ikke har lager. Dette var det jeg skulle frem til i min tidligere post. De burde få opp info så fort som mulig (tåpelig at de ikke har hatt det for lenge siden) om at enkelte varer kan bli meget forsinket grunnet Noreks robot, men så vidt jeg vet har de flere leverandører enn Norek og ønsker vel ikke at folk ikke skal bestille fordi man blir redd for å ikke få varene egentlig blir plukket på Norek. De burde ha en funksjon hvor varer fra Norek ble merket med rød skrift om at "Denne varen kan bli meget forsinket grunnet problemer med leverandørens logistikksystem". Klag på/til Amentio grunnet 0 info om leveringsproblemene. Klag på/til Norek grunnet forsinkelsene. EDIT: Ser forøvrig ironien i denne situasjonen med at Amentio skriver "Da vi vet at våre kunder ønsker kort og effektiv leveringstid, blir alle produkter sendt direkte fra våre leverandørers lager til deg." Endret 12. september 2007 av wear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå