Gå til innhold

Trøbbel med Amentio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varer som blir kjøpt fra Amentio blir sendt fra importør/leverandør, ikke fra Amentio selv. Dette førte til at jeg ved min nyligste bestilling fikk tilsendt en mic på noen usle gram i en skikkelig servicepakke med "full" for å sikre varen.

Synes personlig at ordningen fungerer flott mtp. at man betaler den samme fraktprisen uansett (afaik).

Lenke til kommentar

Varer eg bestilte frå Amentio i byrjinga av august mottok eg først to veker etter dagen eg bestilte, og dette var varer dei hadde på lager. Dei skulda på at Norek, som dei brukar som underleverandør, hadde leveringsproblem, og det har dei tydelegvis endå.

 

Med andre ord; eg vil ikkje anbefale nokon å bestille frå Amentio slik det er no, om det er viktig å få vara kjapt. Dei er kanskje uslåelege på pris, men på leveringstid har dei mykje å ta tak i.

Lenke til kommentar
Dei skulda på at Norek, som dei brukar som underleverandør, hadde leveringsproblem, og det har dei tydelegvis endå.

9456022[/snapback]

 

Kompletts superrobot skaper kaos

 

Leveringsproblemene fra Norek er helt legitimt for Amentio å skylde på. Komplett og Norek har samme lager, så problemer som rammer Komplett, rammer også Norek. Eneste feil Amentio gjør er å bruke Norek som leverandør.

Lenke til kommentar

Komplett og Norek er samme ansatte, samme lager, samme bygg, samme varer osv.

 

Eneste som er forskjelig er navnet på kvitteringen, og hvem de leverer varer for og til :).

 

Amentio benytter norek, derfor tar det tid å bestille varer fra amentio når norek/komplett har problemer.

Lenke til kommentar
Amentio benytter norek

De bruker andre leverandører også, så er ikke gitt at alt nødvendigvis tar lang tid. Jeg bestillte et kabinett fra dem på mandagskvelden og mottok det på torsdag formiddag, hvilket var rimelig raskt.

9458892[/snapback]

 

Det er forsåvidt riktig. Fikk mitt kabinett og hovedkort ganske kjapt etter bestilling, men resten av ordren (CPU, PSU, skjermkort, harddisk) kom først 13 dager etter bestilling. Sistnevnte kom fra Norek.

Lenke til kommentar

Jeg er spent nå.. Bestilte for to 2.5 uker siden. Bestilte hovedkort, minne, skjermkort og cpu, + noe dilldall til 200kr. Sistnevnte fikk jeg etter 3 dager.

Det resterende har stått på Behandlet.

Og nå fikk jeg nettopp et nytt sporingsnr men FORTSATT "Behandlet"

Er redd jeg får de siste komponentene bare delvis nå....

Blir moro å sitte der uten f.eks hovedkort.

Lenke til kommentar

Har samme problem selv, de burde iallefall opplyse på forsiden at de har problemer, for min bestilling er det ganske viktig at kommer hurtig. Brente meg først på komplett, avbestilte der, så brente jeg meg på amenito. Så har tapt over 2 uker tid på å bestille fra feil nettbutikker.

 

Og ikke bare det, de har heller ikke svart på mailen jeg har sendt til de enda. Slapp service. Greit at de har problemer, men det skal ikke gå utover kunden i så stor grad.

 

Har prøvd å ringe de i hele dag for å finne ut hvor lang tid det tar å få varene, men det har vært opptatt i hele dag. Avbestiller derfor varene derfra. Så Amentio hvis dere ser dette, skjerp dere!

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Har handlet 13 deler hos Amentio. (CPU, RAM, GPU, HK, PSU, ++)

Bestillingen skjedde 02.09.07. Har til nå fått 6/13 deler, hvor den siste pakken kom den 06.09.07. Ingenting mer har blitt sendt siden den dato.

 

Er umulig å få tak i en kundekonsulent på tlf, da den enten sier at alle er opptatt, eller legger på etter 3 minutter... >.<

Noe svar på mail får jeg heller ikke...

 

Begynner å lure på om Amentio ikke har gått konkurs eller'no... De er jo ikke å få tak i på noe måte...

Lenke til kommentar

Har selv benyttet Amentio et utall ganger før og har alltid blitt fornøyd. Fått varene raskt og til en god pris.

 

Da vi vet at våre kunder ønsker kort og effektiv leveringstid, blir alle produkter sendt direkte fra våre leverandørers lager til deg.

 

Leveringsproblene deres kan nok ikke skyldes annet enn Noreks lekre nye lagerrobot, som forøvrig diskuteres heftig i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=784851

 

Kommentarer slik som "Jeg forholder meg til Amentio som kunde, og at underleverandørene ikke klarer å levere er Amentios problem." synes jeg at er heller smakløse. På hvilken måte kan Amentio påvirke Noreks robot og lagerkluss? Skal de dra ned til Sandefjord og fikse roboten? Det skjer veldig ofte her i verden at leverandørene til butikken hvor du bestiller varer fra sliter med levering. Sånn er verden, så hold deg fast.

 

At Amentio ikke opplyser om at en av deres største leverandører har meget store problemer med levering er såklart meget mangelfullt og burde vært rettet opp med en gang.

 

Har selv bestilt noen varer fra Amentio i forrige uke, blandt annet to varer som ikke var på lager. Har nå fått sporingsnummer på de varene som har blitt sendt og kan ikke tenke meg noe annet enn at de resterende varene ikke blir sendt ut så fort det er mulig (Amentios leverandør).

 

Oppsummert: 1. Amentio burde si ifra at det kan være store forsinkelser fra deres leverandør

2. Da dette er uten tvil et problem som er totalt ute av deres kontroll, derfor ikke noe vits å klage på Amentio. Klag til Norek!

Lenke til kommentar
Har handlet 13 deler hos Amentio. (CPU, RAM, GPU, HK, PSU, ++)

Bestillingen skjedde 02.09.07. Har til nå fått 6/13 deler, hvor den siste pakken kom den 06.09.07. Ingenting mer har blitt sendt siden den dato.

 

Er umulig å få tak i en kundekonsulent på tlf, da den enten sier at alle er opptatt, eller legger på etter 3 minutter... >.<

Noe svar på mail får jeg heller ikke...

 

Begynner å lure på om Amentio ikke har gått konkurs eller'no... De er jo ikke å få tak i på noe måte...

9479856[/snapback]

 

Jeg ringte senest til Amentio idag, og fikk svar etter noe venting. Jeg fikk svar, og god hjelp, så enten må du være fryktelig utålmodig, eller så har du hatt uflaks. Prøv igjen, og kanskje kan det være en ide å ringe tidlig på dagen.

Lenke til kommentar

Er ikke godt å si. På mandag så satt jeg og ringte fra ~15:30 helt fram til jeg fikk beskjed om at de var stengt. Måtte ringe opp hver 3. minutt fordi det tullesystemet deres dreiv og la på hele tiden. Så utålmodighet er nok ikke problemet her.

Prøvde igjen å ringe fra ~15:40 i dag -> stengetid, uten svar.

Får vel prøve å ringe igjen på fredag, for da starter ikke timen før 10:15...

 

EDIT: Og da jeg ikke har satt meg inn i det å finne ut hvem som leverer hva til meg, så hadde jeg ingen måte å vite at Amentio lever fra Norek. Det å svare meg (den ene gangen jeg fikk svar for en uke tilbake) med så lite beskrivende som "vi har problemer med våre leverandører" høres i mine ører ut som en dårlig unnskylding til en ukompetent tjenesteleverandør. Hadde de derimot sagt at "Vi får ikke levert varen før Norek har fikset robotarmen sin." så hadde jeg skjønt det, for da vet jeg hva som er grunnen, og kan følge litt bedre med på statusen til ting, og ikke bare være i det blinde og lure på hva pokker det er som skjer...

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar

Litt rart at i en annen tråd her så er folk i harnisk over at Komplett ikke gir gode nok opplysninger om leveringsproblemer, men når det er Amentio som har samme problemer pga at de ikke vil sitte med eget lager så er det helt greit?

Jeg kan heller ikke se på siden deres at de opplyser om at varene sendes fra andre leverandører, og at de ikke har eget lager.

Lenke til kommentar
Litt rart at i en annen tråd her så er folk i harnisk over at Komplett ikke gir gode nok opplysninger om leveringsproblemer, men når det er Amentio som har samme problemer pga at de ikke vil sitte med eget lager så er det helt greit?

Jeg kan heller ikke se på siden deres at de opplyser om at varene sendes fra andre leverandører, og at de ikke har eget lager.

9481124[/snapback]

Trykker man på "Om oss" så står det da vitterlig:

Da vi vet at våre kunder ønsker kort og effektiv leveringstid, blir alle produkter sendt direkte fra våre leverandørers lager til deg.

Så, joda de opplyser om at de ikke har lager.

 

Dette var det jeg skulle frem til i min tidligere post.

 

De burde få opp info så fort som mulig (tåpelig at de ikke har hatt det for lenge siden) om at enkelte varer kan bli meget forsinket grunnet Noreks robot, men så vidt jeg vet har de flere leverandører enn Norek og ønsker vel ikke at folk ikke skal bestille fordi man blir redd for å ikke få varene egentlig blir plukket på Norek. De burde ha en funksjon hvor varer fra Norek ble merket med rød skrift om at "Denne varen kan bli meget forsinket grunnet problemer med leverandørens logistikksystem".

 

Klag på/til Amentio grunnet 0 info om leveringsproblemene.

Klag på/til Norek grunnet forsinkelsene.

 

EDIT: Ser forøvrig ironien i denne situasjonen med at Amentio skriver "Da vi vet at våre kunder ønsker kort og effektiv leveringstid, blir alle produkter sendt direkte fra våre leverandørers lager til deg." :lol:

Endret av wear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...