Gå til innhold

Trøbbel med Amentio


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte noen deler fra Amentio 23/8. Ble meget fornøyd da det stod at ordren var sendt 24/8. Det viste seg derimot da jeg hentet pakken at jeg kun hadde fått 3 av 7 varer. Ordren står som sendt, og hele beløpet ser trukket fra konto.

 

Har sendt mail og purre-mail uten å få svar. Første mail ble sendt 27/8. Har ringt flere ganger, men etter å ha blitt plassert i kø flere minutter, blir linja brutt med melding om at det ikke er ledige kundebehandlere.

 

Hva i all verden er dette for kundebehandling? Noen andre som har tilsvarende erfaringer med Amentio? Hvis det ikke skjer noe i løpet av dagen, vil jeg ringe til Visa for å få tilbake pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestilte noen deler fra Amentio 23/8. Ble meget fornøyd da det stod at ordren var sendt 24/8. Det viste seg derimot da jeg hentet pakken at jeg kun hadde fått 3 av 7 varer. Ordren står som sendt, og hele beløpet ser trukket fra konto.

 

Har sendt mail og purre-mail uten å få svar. Første mail ble sendt 27/8. Har ringt flere ganger, men etter å ha blitt plassert i kø flere minutter, blir linja brutt med melding om at det ikke er ledige kundebehandlere.

 

Hva i all verden er dette for kundebehandling? Noen andre som har tilsvarende erfaringer med Amentio? Hvis det ikke skjer noe i løpet av dagen, vil jeg ringe til Visa for å få tilbake pengene.

9417142[/snapback]

 

De gangene jeg har bestilt i fra Amentio, har det kommet 2-3 pakker i fra forskjellige leverandører, oftest bare den første pakken sporings nummeret kommer opp på kontosiden. Har fått sporings nummer til de andre pakkene ved å ringe Amentio.

Lenke til kommentar
Det er vanlig praksis å sende en delordre hvis det er ekstra ventetid på en rest. Da tar leverandøren de ekstra fraktkostnadene på seg selv. Dette er for at du som kunde skal i allefall få noe kjappt.

9417209[/snapback]

 

Det er forsåvidt greit, og en riktig ting å gjøre, men bør da hele ordren stå som sendt og hele beløpet trekkes fra konto?

 

Dessuten var alle varene på lager da jeg bestilte, og er det fortsatt.

 

Alt dette har sikkert sin forklaring, men hovedproblemet mitt er jo at jeg ikke kommer gjennom til en kundebehandler som kan gi meg informasjon.

Lenke til kommentar

Bare for å ha det nevnt så har jo komplett en del problemer med levering for tiden og de er en av leverandørene til Amentio. Det kan hende det er det som er årsaken og er i så fall utenfor Amentios kontroll.

 

Det med at pengene er trekt kommer vel av at Amentio bestiller delene fra sine underleverandører og da regner de vel med at de blir sendt. Er rimelig sikker på at det ordner seg, men gjør som han sa lenger opp her, ring sentralbordet.

Lenke til kommentar
Alt dette har sikkert sin forklaring, men hovedproblemet mitt er jo at jeg ikke kommer gjennom til en kundebehandler som kan gi meg informasjon.

9417244[/snapback]

 

Ring til sentralbordet og si du er temmelig frustrert. De pleier å være behjelpelige. Tast 1. ;)

9417250[/snapback]

 

Sentralbordet gjorde susen :)

Nå har jeg i allefall fått et trackingnummer, så får vi se om varene kommer med posten om noen dager.

 

Hadde jo vært enklere for Amentio å svare på mail enn å bli nedringt av utålmodige kunder. Jeg klarer i allefall å vente litt hvis jeg vet grunnen. ;)

 

Det var som nevnt ovenfor et problem med underleverandør, men hvordan kan man ha lagervisning når man ikke vet hva underleverandører kan levere?

Lenke til kommentar
Snakket med dem nu. 5 av varene var fra en leverandør, ingen av de var sendt og de kunne ikke garantere at det ble sendt denne uka. ER DET MULIG.

9417441[/snapback]

 

Mye mulig det er komplett som tuller. Du har jo mulighet til å kansellere restordren, og få de pengene der tilbake.

Lenke til kommentar

Fikk en stor bestilling fra Amentio for 1 mnd siden, de hadde kun 2 av 9 sporingsnummer på kontosiden, men jeg fikk alle tilsendt på mail etter å ha kontaktet dem. Det var litt tøft å komme gjennom på tlf, men det ordna seg tilslutt. Har gode erfaringer med dem fra før også, men de kunne kanskje hatt 1 eller 2 til på tlf :-)

 

sof

Lenke til kommentar

Antageligvis har du bestilt varer som blir levert av Norek.De lider vel også av lagerutbygging og tull på samme måte som Komplett.

 

Jeg bestilte et hovedkort på Amentio før i sommer,og det tok over en uke før jeg mottok varen.Hovedkortet kom fra Norek.

 

Amentio behandler bestillinger meget raskt,men problemet er underleverandører som ikke er like raske :)

Lenke til kommentar

Det er tydelig at Amentio har et forbedringspotensiale her. En differensiert leveringsstatus på de forskjellige produkter med estimert leveringsdato ville jo ha hjulpet mye. Særlig hvis man opererer med mange forskjellige underleverandører.

 

Mitt behov for å ta kontakt med en tydelig overbelastet kundeservice ville da vært eliminert.

 

På samme måte dersom man vet at underleverandørene sliter med å levere innen rimelig tid, bør man vel kanskje ikke vise disse varene med status "på lager". Dette blir altfor uforutsigbart for kunden. Jeg forholder meg til Amentio som kunde, og at underleverandørene ikke klarer å levere er Amentios problem.

Lenke til kommentar

Kan bare bekrefte at Amentio som da bruker Norek på mange varer, har hatt nøyaktig de samme forsinkelsene som Komplett i det siste...

Det ble 10 dagers ventetid på min pakke som ble bestillt i midten av august. Jeg opplevde varierende grad av service pr. telefon. Veldig greie og hyggelige folk når jeg først klarte å komme igjennom etter 1-3 forsøk. Men opplevde også og aldri bli oppringt av returavdelingen (var feil på en vare) som jeg ble lovet ikke mindre enn 4 ganger over 3 dager(!) Returavdelingen pr. mail fungerte derimot helt fint.

 

Men at ordrestatus viser sendt på pakker som ikke er det irriterer meg egentlig aller mest. Er jo regelrett lureri. At man heller ikke får opplyst sporingsnummer på kontosidene (gjelder muligens bare norek) er også en stor svakhet. Her måtte jeg ringe å få sporingsnummer pr telefon. Det burde ikke være nødvendig i 2007.

Lenke til kommentar
Snakket med dem nu. 5 av varene var fra en leverandør, ingen av de var sendt og de kunne ikke garantere at det ble sendt denne uka. ER DET MULIG.

9417441[/snapback]

 

Mye mulig det er komplett som tuller. Du har jo mulighet til å kansellere restordren, og få de pengene der tilbake.

9417465[/snapback]

Hva har Komplett med dette å gjøre? Her er butikken Amentio og ikke Komplett. Og som vent Amentio har flere leverandører som fysisk sender den del av bestillingen som vedrører dem. Dette gir bestiller lavest mulige priser. Til dere andre. Hvis man antar at Norek er leverandør (hvilket p.t. ikke er sannsynliggjort) er det i tilfelle disse som bør få pepper - hverken Amentio elelr Komplett.

Lenke til kommentar

PerB:Det er Norek som leverer hk.Ihvertfall i mitt tilfelle.Jeg nevnte Komplett i samme setning som Norek,da de "forsåvidt" er under samme paraply.

 

Jeg sendte mail til Amentio da varen min ikke dukket opp.De svarte meg etter få timer,til og med på en lørdag.Jeg ble da forklart Norek hadde visse problem med å få varer ut i tide.

 

Jeg synes Amentio i mitt tilfelle opptrådte ryddig,og har ikke noe å klage på.Bortsett fra hk,har jeg bare opplevd rask levering.

 

Men her kommer vi inn på hvor skadelig lagerutbyggingen (sen levering) til Komplett/Norek er.Det er ikke bare vi vanlige forbrukere som lider under dette,også mange nettbutikker som bruker Norek som leverandør,får problem.

Lenke til kommentar
Hva har Komplett med dette å gjøre? Her er butikken Amentio og ikke Komplett. Og som vent Amentio har flere leverandører som fysisk sender den del av bestillingen som vedrører dem. Dette gir bestiller lavest mulige priser. Til dere andre. Hvis man antar at Norek er leverandør (hvilket p.t. ikke er sannsynliggjort) er det i tilfelle disse som bør få pepper - hverken Amentio elelr Komplett.

9418470[/snapback]

 

Norek, Komplett, samme greie. De har samme eiger, og er i bunn og grunn samme bedrift. Norek selger til andre leverandører, Komplett selger til sluttbrukere.

Lenke til kommentar

Jeg sitter i samme klemma som deg.

Jeg bestilte for nøyaktig to uker siden (21.08) for 9000kr, og fikk etter tre dager småting for totalt 200kr.

Resten har jeg ventet på i omtrentlig to uker nå.

Fikk ringt Amentio og de nevnte det trøbbelet Norek har. De ville heller ikke love en dato da Norek slet med å love noe selv.

Det er i tillegg vanskelig å komme gjennom på telefon, og epost har ikke blitt besvart av Amentio i det hele disse to siste ukene.

 

Er svært irritert nå, for det er sikkert ikke bare bare å avbestille og få tilbake penger når man har fått en brøkdel av varen. Mangler bare HK ram skjermkort og cpu nå :roll: fra dem....

Endret av Gree
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...