magle Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 hei. jeg har en amd prossessor, xp1700 som jeg ønsker å kjøle rimelig bra ned, uten at det bråker forferdelig. nå har jeg en globalwin wbk68, som jeg synes bråker nok(38dB). den kjøler cpu'en ned til rundt 60 grader maks load, som jeg synes er litt mye. er det noen som veit om noen som bråker mindre og kjøler bedre en den vifta jeg har? jeg har også et asus hovedkort sammen med asus geforce 2 400mx skjermkort. har ingen kabinettvifte, er dette å anbefale? har 300 w. strømforsyning. takker for svar! -magnus Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 For å ha en kjøig prosessor holder det ikke med bare en god CPU kjøler. Etterhvert som varmen i kabinettet stiger, vil CPU- viften etterhvert bare blåse varm luft på kjøleren (forstod du den?) http://www.netconnection.no har vel endel stillegående vifter (både kabinett og CPU)! Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Det hadde nok vært veldig lurt å satt inn et par kabinett vifter. 2*80mm (en blås og en sug) hadde nok gjort underverker!!!! nye alpha kjøleren skal visst være en veldig bra og stillegående kjøler. Selv har jeg taisol cgk76002 og adapter med 80mm papst + 2*80mm papst kabinettvifter på min. Kjører min tbird 1400@1607 med en maks load på 51 grader cpu og 24 grader minne. Først og fremst ville jeg ha kjøpt 2*80mm hadde jeg vært deg. Kabinettvifter er uhyre viktig til kraftige prosessorer. mvh Ørjan Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hei Se denne siden Forside » » Kjølere » » Taisol760 VS Zalman5005 R K Skaar Lenke til kommentar
magle Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 takker for svar, cpu og kab. vifter er bestilt! Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Skal selv kjøpe meg 3 stk. 120mm vifter i dag. I hovedsak fordi jeg _kan_, og fordi det bli pent med casemoddinga jeg har i tankene. Men det burde også kjøle _rimelig_ bra. Evt. 1-2 80mm vifter framme i kabinettet, et Chieftec Dragon Black Fulltower. Noen som har noen idé om dette? Trenger jeg 80mm framme? Jeg er litt bekymret for harddiskene, får neppe vannkjøling på HD på ei stund, som er ganske kjipt. IBM-disker blir nemlig pokker så varme :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå