jemartinsen81 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Ettersom jeg er temmelig nysgjerrig på hva som gjør FRP til et så veldig attraktivt parti for mennesker som ellers kanskje ville stemt Høyre, skulle jeg likt å vite hva dere tenker på som de største forskjellene mellom de to partiene. De første forskjellene som kommer til hodet mitt er at FRP er mer populistisk, mindre forutsigbart, at det spiller på fremmedfrykt, at de ikke tar stilling til EU spørsmålet, og at de ikke har noen solid miljøpolitikk. Hva mener dere -- er det noen andre store forskjeller som bør nevnes, og hvilke gode sider mener dere FRP har i forhold til Høyre? Jeg har en følelse av at en veldig stor del av FRP-velgerne er folk som har hatt uheldige episoder med innvandrere og blitt bitre nok til å stemme FRP på trass, eller som stemmer FRP på trass pga. at partiet alltid blir rakket ned på av andre, men kanskje jeg tar feil. Endret 3. september 2007 av jemartinsen81 Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 De første forskjellene som kommer til hodet mitt er at FRP er mer populistisk, mindre forutsigbart, at det spiller på fremmedfrykt, at de ikke tar stilling til EU spørsmålet, og at de ikke har noen solid miljøpolitikk. I dagens Aftenposten kommer det fram at på Vålerengas valgmøte i Vallhall (med Klanfolk osv.) ville alle partier unntatt Høyre selge en eiendom til Vålerengas nye stadion for 1 krone. Høyre var det eneste partiet som holdt igjen og sa at de ikke ville gi bort eiendommer til dem som roper høyest. Lenke til kommentar
jemartinsen81 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) De første forskjellene som kommer til hodet mitt er at FRP er mer populistisk, mindre forutsigbart, at det spiller på fremmedfrykt, at de ikke tar stilling til EU spørsmålet, og at de ikke har noen solid miljøpolitikk. I dagens Aftenposten kommer det fram at på Vålerengas valgmøte i Vallhall (med Klanfolk osv.) ville alle partier unntatt Høyre selge en eiendom til Vålerengas nye stadion for 1 krone. Høyre var det eneste partiet som holdt igjen og sa at de ikke ville gi bort eiendommer til dem som roper høyest. 9417795[/snapback] Godt eksempel ja -- Høyre er prinsippfaste og står på sitt, der andre partier søker billige poeng. Endret 3. september 2007 av jemartinsen81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå