Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er galt med nettverket osv.?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet dette ikke angår pc'en spesifikt, men jeg skriver her alikevel siden det angår den indirekte. Jeg har problemer med routeren hjemme. Helt siden jeg kjøpte meg PS3 har den drevet å slå seg av og på ca. hvert 10 - 20 minutt. Det er selvfølgelig irriterende siden alle nedlastinger stopper opp, og alle spill jeg spiller online klikker.

Er det noen her som har hatt det problemet eller hørt om det? Og er det noen som har noen potensielle løsninger?

Alle svar mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg vet dette ikke angår pc'en spesifikt, men jeg skriver her alikevel siden det angår den indirekte. Jeg har problemer med routeren hjemme. Helt siden jeg kjøpte meg PS3 har den drevet å slå seg av og på ca. hvert 10 - 20 minutt. Det er selvfølgelig irriterende siden alle nedlastinger stopper opp, og alle spill jeg spiller online klikker.

Er det noen her som har hatt det problemet eller hørt om det? Og er det noen som har noen potensielle løsninger?

Alle svar mottas med takk! :)

9416876[/snapback]

For meg høres dette ut som et tegn på overbelastning.. Har selv opplevd det med billige/dårlige rotuere, så hadde vært supert om du kunne legge til hvilket utstyr du har!

Lenke til kommentar

*flyttet*

Har du sjekket loggen på modemet ditt? Dette kan si deg om det er problemer mellom modemet og sentralen slik at de ikke klarer å holde linjene åpne. Dette kan skyldes problemer med modem, sentralens utstyr eller linjen. I alle disse tilfellene er det din internettleverandør som kan bistå deg.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Akkurat ja! Vel jeg har ikke sjekket loggen, men det skjer på helt tilfeldige tidspunkt, selv da jeg ikke belaster linjen noe serlig.

Jeg har for øvrig et linksys nettverkskort (linksys wmp54g). Og routeren er av type Belkin Wireless G Plus Router.

Jeg resatte routeren, men det er fremdeles like mye dritt som skjer..

Lenke til kommentar
Nyeste firmware til routeren?

9420358[/snapback]

Vel.. nå har det gått helt på styr her... Nå kommer jeg ikke inn på routeren engang.. Når jeg skriver 192.168.2.1 som ALLTID har vært adressen til routeren så har jeg alltid kommet inn på den. Nå kommer jeg ikke inn, og atpåtil, når jeg skriver ipconfig i cmd kommer en annen ip opp(10.55.66.03) eller noe... Og den gjør at jeg kommer til "liksys options" eller noe. Og det er nettverkskortet i pc'n min!! Og det enda rarere er at det samme skjer på en annen datamaskin som er koblet til den trådløse routern med en kabel siden den er så gammel og ikke har trådløs...

Hvordan er DET mulig??

Jeg har resatt routeren osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...