El chico Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei Da bildemengden begynner å bli stor har jeg valt å endre litt på mappestrukturen for lettere å ha oversikt. Problemet er da at Lightroom ikke finner bildene. Kan klikke i "folder" i lightroom og lokalisere filene, men dette tar laaaaaaang tid. Er det en raskere måte å få Ligtroom til å automatisk søke opp alle bildene? Chico Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Hei. Er litt på tynn is her når jeg kommer med disse 2 forslagene. Var borti å 'miste' noen bilder i Lightroom som jeg måtte lokalisere igjen for en stund siden. (Før v1.1). Nr 1: Velg "Library" og "Syncronize folder" og velg den laveste mappen i strukturen. Hos meg "2007" (Jeg sorterer etter år og så finere inndeling under år igjen). Husk å fjerne merkingen på "Remove missing files from catalog". De andre får du selv vurdere om du vil ha på eller ikke. Nr 2: Prøv å merke alle "missing files" og velg en katalog høyere på treet der alle bildene ligger. I teorien skal Lightroom da scanne alle mappene og forhåpentligvis finne bildene. EDIT: Det KAN være en tanke å ta backup av "catalog" og bildene FØR du prøver noe av dette. Mvh, Beej80 Endret 5. september 2007 av Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå