Gå til innhold

Vurdering av et oppsett

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg prøvde og sette opp et oppsett i forbindelse med et skole prosjekt. Dette var resultatet : handlelisteml4.jpg

Det jeg nå lurer på er om det passer sammen i det hele tatt.

Foreslag til forbedringer er også velkommen så lenge det ikke overstiger 8000kroner.

mvh Fredrik

Endret av Cynik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung T166 500GB isteden for de 2 diskene du har lagt til (med mindre du må ha 2...?).

Grafikkortet du har valgt er det nokså lite futt i, men vet ikke helt hva pcen skal brukes til??

PSU: Corsair HX520W er i alle fall en excellent strømforsyning med mer enn nok watt for ditt oppsett, og er lydstille. Men den er vel faktisk noe dyrerer enn den Hiperen der? (Som var ganske billig av en eller annen grunn). Vet heller ikke noe om kvaliteten på den psu-en (Hiper).

Og vil anbefale deg å kjøpe S-ATA harddisk og dvd-brenner da disse kablene tar mye mindre plass og ser bedre ut samt fører til bedre luftflyt.

Resten er vel helt ok for en budsjettspc til skolen.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hva skal du med 580W strømforsyning til det oppsettet? og som 2bb1 sa, sats på Sata.. ingen vits å kjøre IDE nå.. skjermkort er ikke særlig til kamerat hvis du skal spille, og rammen burde du kanskje legge litt mer i, så kan du klokke litt oxo :)

ryktene sier at du får bedre ytelse med Intels C2D prosessor, så det kan være noe å tenke på.. E6750 får du til samme pris.

og kjøp èn Samsung T166 500GB istedet for 2 små disker. Bare mer støy med to disker

Må ikke glemme operativsystem ;)

Lenke til kommentar

For å vere helt ærlig så driter jeg egentlig i PC-en, så lenge den fungerer så går det bra. Inkompetente drit læreren vi har er helt grønn når det gjeller PC uansett.

ser du bruker logoen jeg lagde til deg enda 2bb1 :thumbup:

Endret av Cynik
Lenke til kommentar

Var nok enda et krav fra læreren, siden han syntes det var så trangt visst ikke det var big tower. Grunnen til vi skulle ha 2 hardisker var at vi skulle ha operativsystemet på den ene osv, han har vel ikke hørt om at man kan partisjonere en harddisk.

2bb1: Ja, software, skjerm osv får vi av skolen.

Endret av Cynik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...