Gå til innhold

Ny Laptop:HP 6715b, Vostro? ca 7k

Fulgu

Anbefalte innlegg

Er ute etter ny laptop i denne klassen, etter mye kluss med en fubar ASUS maskin.

Driver mest med Office arbeid og Photoshop, gamer lite men liker å kunne se film på toget. Batterilevetid er også kjekkt.

Drømmer om litt høyere oppløsning enn 1280*800 på 15" men overlever nok. Alternativer med mindre skjerm enn 15" vurderes sterkt, så kom med forslag, stasjonær med 22" har jeg hjemme.

Webcam og Bluetooth er kjekkt, men oppløsning er drømmen altså.

Er ute etter synspunkter, andre forslag, samt info om hvilke av disse som har Glossy\Matt skjerm?

Acer Aspire 5720ZG Dual Core T2310 - Oppfølger til testvinneren i bunnen, i følge MPX

15,4"CB/2GB/160GB/Nvidia8400GS/Vista HP

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82709

Fin allroundmaskin med webcam og god grafikk, men mangler oppløsningen jeg trakter etter? Er ganske pen

VS

HP Business Notebook 6715B/AMD X2 TL-60 - Anbefalt av HW

15"WSXGA+/2GB/160GB/DVD+RW/WLAN/BT/VB

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81094

Solid sak med herlig oppløsning og bluetooth, men mangler webcam, er direkte STYGG og har fingeravtrykksleser (dont need it)

VS

Acer Aspire 5613ZWLMi - Testvinner på Dinside

15"WXGA/2GB/160GB/nVidia 7300 128MB

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=29034&cid=5415

Testvinner fra DinSide som allroundmaskin, ikke BT, men har Webcam, mangler oppløsning, men er ganske pen.

------------------------------------------------------------------------

EDIT: Denne har alt jeg kan drømme om, i en og samme maskin!

Sprenger budsjettet mitt med 3k men en Vostro ser ut til å gi meg alt jeg drømmer om:

Dell Vostro 1400

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

14.1" WXGA+ (1440 x 900) TFT skjerm med TrueLife™- widescreen

Matt Jet Black med 2,0 megapikslers kamera

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS med 90 watts AC-adapter

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ute etter ny laptop i denne klassen, etter mye kluss med en fubar ASUS maskin.

Driver mest med Office arbeid og Photoshop, gamer lite men liker å kunne se film på toget. Batterilevetid er også kjekkt.

Drømmer om litt høyere oppløsning enn 1280*800 på 15" men overlever nok. Alternativer med mindre skjerm enn 15" vurderes sterkt, så kom med forslag, stasjonær med 22" har jeg hjemme.

Webcam og Bluetooth er kjekkt, men oppløsning er drømmen altså.

HP Business Notebook 6715B/AMD X2 TL-60 - Anbefalt av HW

15"WSXGA+/2GB/160GB/DVD+RW/WLAN/BT/VB

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81094

Solid sak med herlig oppløsning og bluetooth, men mangler webcam, er direkte STYGG og har fingeravtrykksleser (dont need it)

9416519[/snapback]

Synes du har besvart ditt eget spørsmål :) Når du i tillegg ønsker å se film i omgivelser som du selv ikke kontrollerer, er det kjekt å ha en skjerm som ikke reflekterer alt - altså en matt en. Jeg vil tro HP'en har matt skjerm som de fleste av HP's business-maskiner har, men kan ikke garantere det (ble ikke klok av info bla hos HP). Maskinen skal også ha god batteritid - oppgitt til 4 timer ifølge hardware.no, sikkert som en følge av det moderate skjermkortet (noe som her HELT ok siden du ikke skal spille).

Vel, det var mine tanker...

Olav

Lenke til kommentar

Skikkelig oppløsning er det aller viktigste i mine øyne (no pun intended). På 15" og oppover ville jeg ikke kjøpt mindre enn (w)sxga. Men det er veldig delte meninger om det. Nesten ingen billigpcer har skikkelig oppløsning, og det er ikke så mange som bryr seg om det.

Jeg ville helt klart gått for HP'en.

Lenke til kommentar
Acer Aspire 5613ZWLMi[/b] - Testvinner på Dinside

15"WXGA/2GB/160GB/nVidia 7300 128MB

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=29034&cid=5415

Testvinner fra DinSide som allroundmaskin, ikke BT, men har Webcam, mangler oppløsning, men er ganske pen.

9416519[/snapback]

Dama mi kjøpte en sånn og fikk med bluetooth sa hun.

9419519[/snapback]

den har knapp for BT, men det er ikke BT inni selve maskinen desverre :(

Lenke til kommentar

Ser ut fo at det blir denne HP Buisness 6715B after all, oppløsningen er verdt det, så ser den jo en smule mer solid ut også.

Noen som vet av en slik mus som tar i bruk den integrerte bluetoothen isteden for at jeg må ha en klump stikkende ut?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sprenger budsjettet mitt med 3k men en Vostro ser ut til å gi meg alt jeg drømmer om:

Innvendinger? Bortsett fra at kostholdet går i vasken med nudler resten av uka..

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Innvendinger? Bortsett fra at kostholdet går i vasken med nudler resten av uka..

9532146[/snapback]

Er i lignende situasjons om deg..og har også vurdert maskinene du beskriver i denne tråden. Da jeg ikke kommer til å spille noe særlig, kun "enkle" spill har jeg vurdert HP 6510b, 14,1", T7100, 1gb ram, se Link

Vostro ser veldig fristende ut, men har lest en del negative erfaringer om denne maskinen. Den er jo også en del dyrere, som du selv sier.

Det positive med Vostro er jo at du får bedre oppløsning, bedre skjermkort, og kanskje noe lengre batt.tid selv om dedikert skjermkort bruker mer strøm enn integrert.

Lenke til kommentar

Hvilke negative erfaringer med Vostro?

2gb ram er ett must for meg, og det erger meg at den Vostroen ble så komplett med alt jeg drømmer om. Vurderer å kutte ned til det integrerte skjermkortet og gå for den, siden batterilevetid er viktigere enn spilling for meg.

Vil det integrerte skjermkortet kunne kjøre Vista med Aero?

Så får jeg bare bli erta av 1337venna mine for at det er en Dell...

BTW: Stemmer det at det er tre ukers forsinkelse? eller er det 3 uker PLUSS MINUS tre uker til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...