Wattengård Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Si at jeg har en plate som jeg vil feste en vinkel på, uten å lage hull i plata. Holder det å lodde den i kantene? Vil tinnet feste seg på stål/aluminium? Det er snakk om en stål eller aluminiumsplate som ikke er kjempestor Ca. fronten på en 1U server i størrelse... -C- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Si at jeg har en plate som jeg vil feste en vinkel på, uten å lage hull i plata. Holder det å lodde den i kantene? Vil tinnet feste seg på stål/aluminium? Det er snakk om en stål eller aluminiumsplate som ikke er kjempestor Ca. fronten på en 1U server i størrelse... -C- 9416462[/snapback] Teoretisk sett skal det gå, men husk at du vil trenge en god del tinn for og få det til og sitte skikkelig, Men hvis det ikke skal holde store belastninger så kan det fungere fint, skal det belastes mye så ville jeg ha sveiset det. Husk også på at det kan være lurt med en kraftig loddebolt, en liten loddepenn vil bruke lang tid. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Lodder man orntelig med riktig utstyr, så holder en loddeskjøt nesten like mye som en sveis. Kan du lodde, og har du alt utstyret? Og hvor tykke er disse platene? Endret 3. september 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
BSP Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg lurer på om du får det til å sitte. Har aldri lodda på aluminium og vet derfor ikke om det vil feste. Har hat problemer med å feste tinn til noen andre metaller. Lej ville ikke lodde store flater men mindre vil vel gå greit. Lykke til Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg lurer på om du får det til å sitte. Har aldri lodda på aluminium og vet derfor ikke om det vil feste. Har hat problemer med å feste tinn til noen andre metaller. Lej ville ikke lodde store flater men mindre vil vel gå greit. Lykke til 9419517[/snapback] Om det er aluminium du skal lodde anbefaler jeg deg å bruke hardlodding, og aluminiumstråd og flussmiddel er det neste biter på aluminium. Vil anbefale deg å bruke Castolin 190 loddetråd og flussmiddel og arbeidstemperaturen for dette er 580 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå