Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forventer jeg for mye av andre, eller er det meg?

Anbefalte innlegg

Sitter og grubler litt over to situasjoner som har oppstått den siste uken;

Sendte en søt/koselig melding til en vennine. Tidligere på dagen hadde hun ringt om å bli kjørt, men nå svarte hun "hvem er du?".

Jeg tenkte "javel,og sa det" Men ble noe irritert over at det eneste hun fokuserte på var det, og at det at jeg prøvde å glede henne ble sett helt bort i fra.

En annen var en der jeg sendte god morgen, og fikk samme tilbake (hvem er du?). Ble litt satt ut fordi det hadde jeg allerde sagt til henne før pga endring av mobil, men fikk tilbake "ingen vits å ta seg nær av dette, jeg fikk ikke lagret deg sist".

Er det bare meg, eller smakte disse litt av likegyldighet? Ble kanskje litt ekstra satt ut på den siste pga alt annet maset, men den første skuffet en del fordi jeg håpe hun skulle bli glad, og istendfor får jeg slengt det i ansiktet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelte mennesker, og jeg tør påstå mange av disse er søte jenter, har det med å tenke veldig lite gjennom hvordan kommunikasjonen deres blir oppfattet av andre. Ikke dermed sagt at de er ute etter å såre.

9416414[/snapback]

Så kan meget godt være at de ikke tenkte over at måten de formulerte seg på kunne opfattes anerledes enn det som var intensjonen?

Lenke til kommentar

Gå ut fra det. Hvis hun er ute etter å avvise deg vil du nok få klarere signaler. Du kan sikkert merke det selv av og til også, at folk reagerer litt rart på ting du sier. Etterpå tenker du gjennom utsagnet, og du innser at ordene nok kunne vært valgt bedre. Å kjenne noen går mye på å skjønne hva personen egentlig mener med det h*n sier. :)

Spesielt tror jeg likegyldighet har lett for å bli objekt for misforståelse. Folk har rett og slett forskjellige måter å oppføre seg på, noen virker entusiastiske for alt, mens andre virker fullstendig uinteresserte uansett. Det går også mye på din egen person og hvordan du oppfatter signalene. Til slutt kan det jo sies at hvis du til stadighet misforstår og tar ting fra en bestemt person ille opp, så kan det jo hende at dere rett og slett ikke er særlig kompatible. :)

Lenke til kommentar
Gå ut fra det. Hvis hun er ute etter å avvise deg vil du nok få klarere signaler. Du kan sikkert merke det selv av og til også, at folk reagerer litt rart på ting du sier. Etterpå tenker du gjennom utsagnet, og du innser at ordene nok kunne vært valgt bedre. Å kjenne noen går mye på å skjønne hva personen egentlig mener med det h*n sier.  :)

Spesielt tror jeg likegyldighet har lett for å bli objekt for misforståelse. Folk har rett og slett forskjellige måter å oppføre seg på, noen virker entusiastiske for alt, mens andre virker fullstendig uinteresserte uansett. Det går også mye på din egen person og hvordan du oppfatter signalene. Til slutt kan det jo sies at hvis du til stadighet misforstår og tar ting fra en bestemt person ille opp, så kan det jo hende at dere rett og slett ikke er særlig kompatible.  :)

9416607[/snapback]

Tja, du har kanskje et poeng. Er vel en grunn til at jeg distanserer meg noe fra de to til tider også. Hun ene vil jeg egentlig ikke sende søte meldinger til for det er med untak jeg opplever at de blir tatt positivt :p

Lenke til kommentar

nå er jeg kanskje litt yrkesskadet da jeg har jobbet flere år med markedsundersøkelser. jeg legger derfor ganske merke til hvordan folk ordlegger seg på msn/msm/dora osv. jeg tror jeg ville tolket det noe negativt de tilbakemeldingene jeg fikk hvis jeg hadde vært trådstarter. det er også endel andre faktorer som spiller inn - hvor ofte dere har kontakt, hvem tar initiativ osv.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn for jeg det inntrykk av at du venter på å få.

Det er helt feil. Du må gå og TA

edit: og ikke heng deg opp i detaljer, det er slikt jenter gjør. Se for deg det du vil ha, deretter TA det.

Endret av Shadowz
Lenke til kommentar

edit: og ikke heng deg opp i detaljer, det er slikt jenter gjør. Se for deg det du vil ha, deretter TA det.

9422763[/snapback]

Hu? Hva i alle dager sikter du til nå? Hva skal jeg kunne ta i denne relasjonen?

Lenke til kommentar

9422763[/snapback]

Hu? Hva i alle dager sikter du til nå? Hva skal jeg kunne ta i denne relasjonen?

9422768[/snapback]

Ikke gå rundt grøten ville jeg tro han mente der :p

Lenke til kommentar
Har du noen gang hørt at du tenker for mye?

9424627[/snapback]

Unnskyld meg, men du klarer ikke å finne noe mer idiotisk å komme med?

Det utsagnet der passet seg iallfall ikke til denne diskusjonen. ;-)

Jeg mener, eller har ment, at slike tilbakemeldinger, der det virker som de ignorerer komplementene de får, så er det for å vise at man ikke er interessert.

Dette er på mange bare tull. Jeg har funnet ut det at mange bare har fryktelig vanskelig for å svare på komplement, og vise at de er taknemmelige.

Du må nesten bare fortsette med meldingene, og ikke slutte før du har fått et svar du er fornøyd med ;)

"Har du gjort noe koselig i kveld du da?"

Alltid ha et spørsmål når du sender en melding, så de har noe å svare på, så virker du raskt om de er interessert eller ikke.

Jeg fikk akkurat slike tilbakemeldinger som trådstarter med ei jeg småflørtet med på ungdomsskolen, og da droppet jeg tilslutt kontakten med henne, selv om jeg den dag i dag VET at hun var interessert.

Ikke at jeg bryr meg om dette NÅ, da dette skjedde i en veldig ung alder :p

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Her er det tydeligvis noen som ikke henger helt med, får utdype da:

Det faller seg da rimelig naturlig å spørre, dersom man er usikker? Om jeg får melding fra en ukjent person, later jeg ikke som om jeg vet hvem vedkommende er, selv om vedkommende måtte tilby seg de koseligste tjenester.

Det er ikke uvanlig å gå i surr på tlf-lista, særlig om man har noen nummere som ikke er lagret. Missforståelser skjer fort på denne måten, derfor mener jeg at trådstarter ikke bør tenke så negativt som at denne jenten ville ditche han med en "hvem er du?" melding - og om det er tilfellet er hun ikke noe å dra med seg hjem uansett. :)

Har også hendt seg at jeg har fått melding fra personer jeg ikke vet om/husker, eller venner som har byttet nummere. For å finne ut av hvem dette kunne være, har jeg enkelt og greit spurt. Uten å mene å være likegyldig. Tror ikke en slik melding kan være positivt ladet uansett.

Lenke til kommentar
Har også hendt seg at jeg har fått melding fra personer jeg ikke vet om/husker, eller venner som har byttet nummere. For å finne ut av hvem dette kunne være, har jeg enkelt og greit spurt. Uten å mene å være likegyldig. Tror ikke en slik melding kan være positivt ladet uansett.

9426913[/snapback]

"Skal du på fest i kveld? :)"

"Hvem er du?"

= OK.

"Hei kosebamsen min. Jeg elsker deg så høyt jeg kunne dø for deg. Tenker på deg."

"Hvem er du?"

= IKKE OK. :p

Alt komme ann på situasjonen. Det første eksemplet er kanskje ikke "positivt ladet" nei, men jeg kunne komme med mange eksempler som er "positivt ladet".

For å ikke ødelegge et komplement med "hvem er du", så finnes det alltids noe som heter "telefonkatalogen på sms".

1881 - Uansett hvordan du snur og vender på det.

Lenke til kommentar

Selv om vedkommende lurer på hvem som sender melding, og av diverse grunner ikke har klart å finne det ut selv, så finnes det bedre måter å svare på enn "Hvem er du?". Særlig hvis trådstarteren sendte en søt/koselig melding, som nevnt i første innlegg.

"Hei! Ja, kanskje det, men.. hvem er du? :) hehe..."

Eller noe lignende.

"Hvem er du?" høres surt ut. Jeg hadde blitt irritert hvis jeg hadde fått en slik melding tilbake etter å ha selv sendt en melding med et par smilefjes og ett eller annet søtt. Tankeløst? Da hadde vedkommende vært uinteressant for min del i utgangspunktet.

SMS er noe dritt! En fin måte å konkludere på.

Edit: "Hvem er du?" etter en god morgen-melding er, om mulig, enda mer irriterende. Skriv i det minste god morgen tilbake!

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar

Det har slått meg flere ganger at du har ekstremt mange rare episoder med venninnene dine.

Enten så er du veldig kravstor, ja. Ellers så har en tendens til å velge feil venninner.

Siden vi verken vet bakgrunnen deres eller hva du skrev i meldingen, så er det umulig for oss å vurdere om det er frekt eller ikke. Kanskje du anser henne som en venninne, men hun ser på deg som en bekjent?

Jeg legger i hvert fall ikke noe spesielt i det om jeg skriver "Hvem er du?" når jeg aboslutt ikke skjønner hvem det er som sender melding. Om det var en god venn så hadde jeg vel også gjerne kunnet tolke ut i fra meldingen hvem som hadde skrevet den.

Jeg pleier forøvrig ikke få/sende søte meldinger fra/til vennenne mine, så jeg greier kanskje ikke helt å sette meg inn i din situasjon. Jeg synes det blir litt cheezy. Men som sagt, på meg virker det som du har et litt rart forhold til de du kaller venninner og bestevenninner. Synes i grunn du har skrevet så mye rart om dem tidligere også.

Lenke til kommentar
Det har slått meg flere ganger at du har ekstremt mange rare episoder med venninnene dine.

Enten så er du veldig kravstor, ja. Ellers så har en tendens til å velge feil venninner.

Siden vi verken vet bakgrunnen deres eller hva du skrev i meldingen, så er det umulig for oss å vurdere om det er frekt eller ikke. Kanskje du anser henne som en venninne, men hun ser på deg som en bekjent?

Jeg legger i hvert fall ikke noe spesielt i det om jeg skriver "Hvem er du?" når jeg aboslutt ikke skjønner hvem det er som sender melding. Om det var en god venn så hadde jeg vel også gjerne kunnet tolke ut i fra meldingen hvem som hadde skrevet den.

Jeg pleier forøvrig ikke få/sende søte meldinger fra/til vennenne mine, så jeg greier kanskje ikke helt å sette meg inn i din situasjon. Jeg synes det blir litt cheezy. Men som sagt, på meg virker det som du har et litt rart forhold til de du kaller venninner og bestevenninner. Synes i grunn du har skrevet så mye rart om dem tidligere også.

9437336[/snapback]

Tja, tar ikke akkurat det så tungt at du mener det, men du har noen gode poenger som jeg har funnet ut i det siste. Men jeg har vel som regel funnet ut at årsaken til at det så ofte går galt er at jeg ikke blir sur og er for snill. Er noen "slemme", så reagerer jeg liksom ikke og lar dem fortsette, gjør ikke noe med det. Så du kan jo ha rett i at jeg velger litt feil, eller at jeg tror det er greit at folk skal få drive slikt med meg og således lar det blir en ond sirkel eller selvoppfyllende profeti.

Jeg er nok motsatt av deg når det gjelder slike ting, jeg liker å sende slike, og liker å få slike. Men nok om det, at jeg skriver om det kan vel heller skyldes at jeg liker å snakke med andre om det og få andre vinklinger. Jeg regner meg ikke akkurat som enestående i forhold til en mer eller mindre turbulent ungdom.

Men uansett, lærer hele tiden. Noen av de som fikk denne ble veldig glad og ville ha mer, mens to stykker rotet en del. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...