PMnormal Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Vel vel, jeg opprettholder iallefall min anbefaling til trådstarter. Kjøp et D300! Han skriver ikke noe om budsjett, så dersom dette blir for dyrt så er et meget godt alternativ å kjøpe et brukt D200 når D300 er i butikkene. Det er garantert flere av typen som alltid skal ha det siste/beste som selger D200'en sin for en rimelig penge. 9423250[/snapback] Jeg er naturligvis helt enig i at han egentlig bør satse på å skrape hele Canon-pakken og kjøpe D200 eller D300 i steden. Siden D200 er månedens varp så burde han se på det hvis han ønsker å komme i gang med fotograferingen mens det fremdeles er høst, eller se an prisnivået på D300 når prisen er offisiell. Egentlig bør han nok satse på D300 hvis definitive action-egenskaper er det viktigste, men D200 er ikke noe dårlig alternativ hvis budsjett betyr mye. Et brukt 1D mkII burde også være verdt å vurdere, siden man kan få en slik for rundt 15000. Jeg aner jo ikke noe om hvor opphengt trådstarter er i Canon, men er det slik at han ønsker Canon for enhver pris, så er jo det et godt alternativ. Det er det dog ikke hvis han har reservasjoner mot å handle brukt. Derfor er jeg helt enig med TwisterX i at han egentlig bør melde overgang fra Canon til Nikon. Mine øvrige poster tok kun hensyn til at trådstarter kanskje ønsket å fortsette med Canon for enhver pris, og da er faktisk ikke 30D et så dårlig alternativ som det kan virke som, selv om det ikke er værtett som sådann (o-ringer og slik). 40D skal være bedre i så måte, men jeg tror ikke det blir en så stor oppgradering av væregenskapene som D200 er. Kanskje det hadde vært greit hvis trådstarter gir lyd fra seg igjen, og gir oss litt mer opplysninger om budsjett og hvor stor Canon-fanboy vi har med å gjøre her. Nå vet vi egentlig altfor lite. Lenke til kommentar
TwisterX Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kanskje det hadde vært greit hvis trådstarter gir lyd fra seg igjen, og gir oss litt mer opplysninger om budsjett og hvor stor Canon-fanboy vi har med å gjøre her. Nå vet vi egentlig altfor lite. 9424451[/snapback] Ja det hadde vært kjekt å vite mer om f.eks budsjett. Dette med merke spesifikke fanboy'er klarer jeg nesten ikke å forholde meg til. Det blir bare for dumt. Det blir selvfølgelig noe annet dersom man har store investeringer i objektiver, men så lenge det ikke er saken så mener jeg at man SKAL være åpen for hva markedet tilbyr på et fritt grunnlag. Et argument jeg er villig til å kjøpe er at hhv Canon og Nikon har enkelte objektiver som er spesielle og meget attraktive. F.eks Canon's 17-55 2.8 IS, 70-200 4.0 IS og Nikons 18-200 VR. Dette er objektiver (meg bekjent) konkurrenten ikke kan matche og kan være med på å skape en merketilhørighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå