Gå til innhold

Ny gamerlaptop. (vs min gamle stasjonære.)

Bromle

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker meg en ny laptop. Den skal brukes primært til spilling men også til photoshop og "vanlig bruk". De siste årene har jeg sittet på en stasjonær maskin, en "DinSide Gamer PC". Den har vel AMD 64 3500+, 1GB minne og et GeForce 7800GT. Den er jeg _veldig_ fornøyd med.

Jeg har sett på Compal IFL90+ og Dell Vostro 1500. Hvordan er disse i forhold til min gamle med tanke på ytelse, både grafisk og ellers?

Jeg er også veldig fordomsfull mot Dell fordi de er Dell! Hvordan er det å handle med Dell, bortsett fra at de sliter med levering?

Tar gjerne imot forslag, men husk: høy oppløsning på skjerm og god grafikk er det viktigste for meg. Eksempel på spill: WoW, BF2142, Oblivion og SC2 med tiden.

Lommebok rundt 12.000,- +/-.

:w00t:

Endret av Bromle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg ønsker meg en ny laptop. Den skal brukes primært til spilling men også til photoshop og "vanlig bruk". De siste årene har jeg sittet på en stasjonær maskin, en "DinSide Gamer PC". Den har vel AMD 64 3500+, 1GB minne og et GeForce 7800GT. Den er jeg _veldig_ fornøyd med.

Jeg har sett på Compal IFL90+ og Dell Vostro 1500. Hvordan er disse i forhold til min gamle med tanke på ytelse, både grafisk og ellers?

Jeg er også veldig fordomsfull mot Dell fordi de er Dell! Hvordan er det å handle med Dell, bortsett fra at de sliter med levering?

Tar gjerne imot forslag, men husk: høy oppløsning på skjerm og god grafikk er det viktigste for meg. Eksempel på spill: WoW, BF2142, Oblivion og SC2 med tiden.

Lommebok rundt 12.000,- +/-.

:w00t:

9416187[/snapback]

Kjører dell Inspiron 9300 selv. Veldig for nøyd med den. Hadde sett på en Inspiron 1720 (mye for penga!) - men nå liker jeg stor skjerm da. Evt så ryktes det at det er ny XPS på gang også da, men koster endel mer. Du får en grei Inspiron 1720 med GF8600 kort til ca 12000. Hadde kanskje venta på f.eks. Dell og GF8800... men koster mer...

Lenke til kommentar

Vel du får aldri en bedre laptop til 12 tusen enn hva du får som stasjonær. ditt stasjonære 7800 yter nok bedre enn 8600gt som er ett GO kort i forhold til vanlig.

Du må nok legge deg på en litt høyere pris klasse om du vil ha en laptop som yter bedre enn din Stasjonære.

Fortsatt er 7950GTX det kraftigste skjermkortet du får til laptop. Dell XPS 1730 benytter seg muligens av SLI 8700GT kort og det ryktes om at Dell vil lansere den også med 8800 nærmere nytt år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...