Gå til innhold

Noen ting jeg lurer på!

Anbefalte innlegg

Hei :p jeg er ganske ny med anime osv^^

Kansje gi meg noen gode tips om hva som er bra av serier

Kansje en link der jeg kan se serier på nete eller laste ned

Helst en side som er litt spesialisert for anime og ikke masse annet tull også.

PS: ikke mobb stavinga mi XD

Takk :)

Endret av pipppipp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hellsing kan du starte med, den er kort og genial, full av action og vampyrer.

Full Metal Alchemist er en lengere og blandet med drama og action, noen av de beste animene synes jeg.

Ninja Scroll, masse ninja action.

Når du er ferdig med dem så anbefaler jeg deg å starte på en lang serie, Bleach/Naruto/One Piece.

Når det gjelder hvor du kan laste dem ned så er det vel bare å google, tror ikke det er lov å gi linker.

Edit: Husk, aldri skaff animer med engelsk dub, bare engelsk sub og japansk språk. Naruto for eksempel har startet å sende engelske dub episoder, og de er helt forferdelig å høre på.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Du kan begynne her: http://www.animenfo.com/

Jeg er ingen kjempe-ekspert selv, men du finner mye meget severdig oppover på topplisten der. Min favoritt er Neon Genesis Evangelion, som kanskje er litt for voksen (ikke koffert-voksen) og sær til å havne helt på toppen på en slik avstemningsliste. Anbefales på det varmeste, serien er noe av det beste du kan utsette hornhinnene dine for uansett sjanger.

EDIT:

Edit: Husk, aldri skaff animer med engelsk dub, bare engelsk sub og japansk språk. Naruto for eksempel har startet å sende engelske dub episoder, og de er helt forferdelig å høre på.

Quoted ettertrykkelig for truth. Engelsk-dubbet skit kan også være sensurert i et forsøk på å rette det mot barn (her i vesten er tegnefilm=barnefilm fortsatt relativt meislet i sten).

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hei :p jeg er ganske ny med anime osv^^

Kansje gi meg noen gode tips om hva som er bra av serier

Kansje en link der jeg kan se serier på nete eller laste ned

Helst en side som er litt spesialisert for anime og ikke masse annet tull også.

PS: ikke mobb stavinga mi XD

Takk :)

9416125[/snapback]

Endret av pipppipp
Lenke til kommentar
Hellsing kan du starte med, den er kort og genial, full av action og vampyrer.

Full Metal Alchemist er en lengere og blandet med drama og action, noen av de beste animene synes jeg.

Ninja Scroll, masse ninja action.

Når du er ferdig med dem så anbefaler jeg deg å starte på en lang serie, Bleach/Naruto/One Piece.

Når det gjelder hvor du kan laste dem ned så er det vel bare å google, tror ikke det er lov å gi linker.

9416158[/snapback]

hvor mange episoder er det av Hellsing :) ?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

9416158[/snapback]

Måtte bare understreke dette.

Claymore

Seirei no Moribito

Death Note

Hunter X Hunter

Du kan jo ramse opp noen serier du faktisk har sett, ellers minner jeg på at vi har et par "anime anbefaling's" tråder.

Endret av Instict
Lenke til kommentar

En serie jeg kan nesten love deg du liker er "One Piece".

Det høres ganske dumt ut, men det handler om en pirat som vil bli piratkongen. Gi den et par episoder, synes definitivit det er en bra serie.

Andre serier som Naruto og Bleach kan kanskje falle i smak?

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt Neon genesis evangelion. Anbefaler den over alle andre.

Følgende listing er basert på plott, Mecha får dermed ikke en egen kategori.

Av humor nermest kommanderer jeg deg til å se

School Rumble

Furi Kuri

Azumanga Daioh.

Av noe mindre prioritet, men kjempebra allikevel har vi

The Melancholy of Haruhi Suzumiya

Ichigo Mashimaro

Hidamari Sketch

Chobits

Lucky Star - Mindre sikkert om du vil like Lucky Star, den er veldig god hvis du liker stilen dens, men vil anbefale at du prøver de andre først.

Av old-school har vi

Trigun

Cowboy bebop

Macross: Do You Remember Love

Av spenning har vi

Code Geass

Samurai Champloo

Hellsing Ultimate

Elfen Lied

Av psykologiske serier har vi.

Neon genesis evangelion

Ergo Proxy

Jigoku Shoujo

Paranoia Agent

Wolfs Rain

Furi Kuri

av Horror har vi

Higarushi no naku koro ni

Jigoku Shoujo

av "Spesielle" serier har vi

Death Note

Paranoia Agent

av "Adventure" type har vi

Scrapped Princess

Escaflowne

Fullmetal Alchemist

edit: også kan det være verdt å ihvertfall prøve de som ikke tar slutt; Naruto, Bleach og One Piece.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...