Gå til innhold

– Xbox 360 slår PS3 (PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...50gigabyte som da gjør at spilla på ps3 kan være større og mer omfattende, som foreksempel lair. som da desverre ble slakta.. det er gigantisk.

9416741[/snapback]

Ja Lair er jo et prakteksempel på at blu-ray gjør at et spill blir bra ;)

9416744[/snapback]

hehe var ikke det jeg mente:) mente bare at spillet ble stort pga lagringskapasitet på discene.. det ble slakta av alle kritikere så og si:)

Lenke til kommentar
Microsoft har gjort det veldig bra, mtp. at Xbox er ganske så nytt, i forhold til ur-gamle Playstation.

9416770[/snapback]

Det har vel ingenting å si at xbox er nyere en ps.

X360 kom vel et år før ps3, og har derfor allerede fått et godt feste da ps3 ble lansert.

Lenke til kommentar

Det kalles varemerke, de som liker nintendo, kjøper nintendo, liker sony, kjøper sony. Nye merker blir må streve for å komme inn i markedet.

Og, wii har da solgt ca like mye som 360 og kom ut samtidig som PS3. Kanskje ett lite hint om at 5-6000 er litt for stivt for foreldre å måtte betale? For litt mer teknisk annlagte mennesker som vet, og skal, bruke PS3 for hva den er verdt er det jo ikke ille.

Lenke til kommentar

Og playstation har allerede solgt halvparten av det xbox 360 har solgt så playstation 3 selger bedre. Og selvom ett spill bruker masse av plassen på blu ray discen (lair) sier ikke det at spillet må være bra. Men plassen gir utviklere mere frihet. UT3 kommer med mindre innhold til 360 pga disc plass. PS3 Utviklere har plass til mer og bedre lyd, større og mer avangserte spill og fysikk motorer. Denne plassen kommer til å bli et must i fremtiden og xbox spill kan sikkert komme opp i 7 dvd'r mot slutten av denne krigen eller kanskje de kommer til det punktet at de kan utvikle seg videre pga. plassen på discen.

Lagt til: Wii er en billig konsoll siktet inn i helt andre mål grupper kan nesten ikke sammenlignes engang. Det er sikkert en bra konsoll for mange mål grupper, men det er hardcore nintendo fans som hater wii pga. at nintendo nå prioriterer de som ikke spiller til vanlig.

Endret av Njardurt
Lenke til kommentar
Microsoft er ikke i tvil om at deres konsoll har en sterkere posisjon i markedet enn PS3.

Les mer

9416034[/snapback]

Det er ikke jeg heller. Men jeg er like lite i tvil om at MS hadde sagt akkurat det samme selv om de satt på tall som beviste det motsatte.

For øyeblikket har 360 et overlegent spillutvalg og lavere pris. PS3s bedre design og kraftigere teknologi kommer da fullstendig til kort. I fremtiden vil antageligvis både prisen og spillutvalget (i alle fall forskjellen i spillutvalg som nå så til de grader ligger på 360s side) endre seg, og da blir det mer spennende.

Poengene om trådløshet og vanskelig blueray virker... latterlig. Jeg kan se at Core utgaven kan være en styrke for MS, men da med tanke på pris, ikke fordi blueray og trådløshet er vanskelig.

Lenke til kommentar
disc plass er vel grunnen til at MGS4 ikke kommer til 360

9416800[/snapback]

Spill kan være på flere disker, se på blue dragon(3dvd disker)

Så nei.

9416953[/snapback]

Mess Effect kommer på 1 DVD, så det er fortsatt ikke problem å ha massive spill med bra grafikk og stemmer på alle karakterer, det som sliter på plassen er cutscenes i HD....men hvem gidder å ha det med dagens grafikk...

Forsåvidt kjenner ikke jeg mange foreldre med mer enn 1 barn som har råd til 5-6k,- julegave... så der har vel 360'n en sikker kundemasse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
disc plass er vel grunnen til at MGS4 ikke kommer til 360

9416800[/snapback]

Spill kan være på flere disker, se på blue dragon(3dvd disker)

Så nei.

9416953[/snapback]

Kan være veldig problematisk på større og mer avangserte spill som MGS4.

9417691[/snapback]

Ikke om man slipper å løpe tilbake og traske hele tiden.

Kunne vel ha kommet ei løsning hvor man laster deler av spillet inn på HD'en.

Hvem vet.

Trur ikke det gjør noe at det er mindre plass til spill på 360's plater.

Lenke til kommentar

Det er kanskje 360 som vinner salget til jul, men hva har det å si om konsollen er bedre enn PS3. Det er ingen som vet. Begge konsoller har fordeler og ulemper. Men tro meg at PS3 kommer til å ta av i 2008, slik som 360 gjorde det da det kom ut og fortsatt gjør. Og da mener jeg ikke bare på gode spill som kommer, men også filmer på B-Ray, da flere og flere kjøper seg HD-Ready LCD-TV'er med HDMI. Ikke minst vil Playstation 3 utviklere ha lært nok slik at det er lettere å lage PS3 spill. Tiden får bare vise, men jeg holder meg en tommel til PS3, selv har jeg en og gleder meg til flere gode titler kommer. :)

Lenke til kommentar
Core-versjonen av Xbox 360 gjør det fortsatt godt, og et kutt i prisene vil gjøre at salget stiger ytterligere. Disse kundene liker det faktum at de ikke trenger å legge masse penger på bordet for teknologi de ikke trenger. Det betyr igjen at vi har tilgang på en kundebase Sony ikke kan nå med sin konsoll.

Er tilbøyelig til å være litt enig med det utsagnet. Der Sony påtvinger teknologi man kanskje ikke vil bruke, gir X360 muligheten til å velge det du trenger og velge bort det du ikke trenger.

Dog til en vanvttig usaklig pris, MS sin politikk på ekstraytstyr er i mine øyne drøy.

Når det skal sies er selve konsollen i mine øyne en vesentlig bedre økonomisk deal enn både PS3, som er for dyr, og wii, som koster nesten det samme, og følgelig er overpriset. Et skår i gleden er MS sine aggresive tendenser mot alt som er gøy (chipping, 3djeparts-ytstyr osv). Og for meg som spilelr på PC, har 360 vesentlig færre interessante titler.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

For å være ærlig, så er den eneste grunnen for at jeg ikke har kjøpt en PS3 p.g.a. eksklusivitet av spill for platformen. Det virker nesten som om MS har vært på auksjon med uendelige summer i lommene, for den gode spill lineup'en har nok kostet dem en del...

Jeg personlig ser på disse konsollene som rene spillmaskiner, så jeg har ikke noe særlig å tjene på enda ved å kjøpe en PS3. Alle spillene jeg er interessert i kan fås enten til 360'en eller PC'en, så t.o.m. jeg synes 5-6000 NOK er "bortkastet". Men den ser jo fin ut da... ;)

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
For å være ærlig, så er den eneste grunnen for at jeg ikke har kjøpt en PS3 p.g.a. eksklusivitet av spill for platformen. Det virker nesten som om MS har vært på auksjon med uendelige summer i lommene, for den gode spill lineup'en har nok kostet dem en del...

Jeg personlig ser på disse konsollene som rene spillmaskiner, så jeg har ikke noe særlig å tjene på enda ved å kjøpe en PS3. Alle spillene jeg er interessert i kan fås enten til 360'en eller PC'en, så t.o.m. jeg synes 5-6000 NOK er "bortkastet". Men den ser jo fin ut da... ;)

9419561[/snapback]

Ikke bråker den som et uvær og går i stykker i tide og utide heller.

AtW

Lenke til kommentar

Xbox360 kan slå PS3 hvis og det er ett STORT hvis også hvis Home ikke kommer i rett tid. Med Home tjenesten tror jeg Sony tar markedet med storm, det virker ufattelig innovativt og vil tiltrekke en god del xbox brukere også.

I 2008 så er det uansett en selfølge at Sony vil dominere og fortsette å gjøre det neste 10 årene som de alltid gjør. Da kommer alle disse titlene og spillene teller alt. Sony har de største avtalene, går ikke an å slå de på dette feltet.

Lenke til kommentar
Xbox360 kan slå PS3 hvis og det er ett STORT hvis også hvis Home ikke kommer i rett tid. Med Home tjenesten tror jeg Sony tar markedet med storm, det virker ufattelig innovativt og vil tiltrekke en god del xbox brukere også.

I 2008 så er det uansett en selfølge at Sony vil dominere og fortsette å gjøre det neste 10 årene som de alltid gjør. Da kommer alle disse titlene og spillene teller alt. Sony har de største avtalene, går ikke an å slå de på dette feltet.

9419767[/snapback]

En ting jeg alltid har lurt på med deg Avean. Hva baserer du de bastante utalelsene på?

Lenke til kommentar
Alt i alt bunner det ned i to ideologier her. Mens Microsoft ser ut til å ville gi forbrukerne stor valgfrihet både i valg av teknologi og hva som følger med i pakkene, er Sony på sin side mer opptatt av å prakke på forbrukerne avansert teknologi, spill og kontrollere.

9416268[/snapback]

En ideologi er et helhetlig tankesett av politiske teorier om hvordan samfunnet bør styres. Spørsmål om hvordan samfunnet bør styres blir sett i lys av noen få grunnleggende ideer, og det må finnes en logisk sammenheng mellom disse. De fleste ideologier prøver å gi svar på sentrale spørsmål om hvordan samfunnet er og bør være, og hvilke politiske virkemidler man må bruke for å endre samfunnet etter ideologien.

Aha! Microsoft prøver altså å ta over og styre samfunnet vårt med sin middelmådige teknologi og politiske virkemidler (les: penger)!

All hail the superior PlayStation 3!

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...