loathsome Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei, Jeg har et par domener jeg gjerne vil knytte opp mot min faste IP (http://80.202.100.153/). Jeg har en GNU/Linux server kjørende på den IP-adressen, men står litt fast nå. Jeg får denne feilmeldingen: Sorry, the domain is already pointed to an IP address that does not appear to use DNS servers associated with this server. Please transfer the domain to this servers nameservers Altså, jeg vil flytte et domene til meg selv, og administrere det selv (egne DNS-servere o.l.) Dette er en sak jeg aldri har vært borte i, så jeg setter pris på svar Tusen takk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Når og hvor får du denne feilmeldingen? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Når jeg prøver å få et domene til å peke mot min IP-adresse. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 IP-en ser ut til og peke mot NGT, hvis det er dette den klager på så hjelper det ikke med egen DNS da du må få endret NGT sin DNS, om de gjør dette aner jeg ikke. Men man kommer da inn på serveren på den IP-en. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Hei, Ja, det er en linje fra NGT. Er klar over at serveren funker fint (http://srv1.bounceme.net), jeg bare lurte hvordan jeg skal få pekt et domene jeg eier mot serveren. Har fast IP, og lite kunnskaper om dette Takk for svar, agvg. Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Da må du legge inn en dns server hos registraren (godaddy, domeneshop, eller hva du bruker) Den dns serveren må si at dittdomene.net skal peke til din.ip.fra.ngt På domeneshop bl.a. kan du legge inn at www.dittdomene.net skal peke til din.ip.fra.ngt og da er jobben gjort, kanskje Hvis du bare skal ha www Og sette opp din maskin som både www server og dns server er ikke alltid så lurt... Det er ikke lov med .no adresser hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå