salah Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ja, enkelt og greit, jeg er en privatperson som har ventet på en regning siden juli. Fram til 20. juli avtalte vi muntlig om det, men de drittsekkenene hadde først unnskylding som at det var en øreliten feil i regningen, deretter sendte jeg nytt og de har i en måned ment at de ikke har kontakt med regnskapsføreren ennå (mest idiotiske jeg har hørt). 20 august gikk regningen ut på dato og jeg ringte igjen tre dager senere og fikk til svar at jeg skulle få tilbakemelding om framgang. 1 september hadde jeg ikke fått noen tilbakemelding og ny regning ble utstedt, med 14 dagers tidsfrist. Dette her har vært en byrde for meg hele veien, og jeg lurer på om jeg kan slenge over pengene mine til et inkassoselskap og la dem gjøre jobben istedet for å sende den 3. regningen? Saken handler om en nettside jeg har laget, hvor jeg har kontrakten svart på hvitt om at jeg utvikler deres nettside mot at de betaler meg den summen. Jeg gikk til advokat og han sier at bevisene er så sterke at det vil slå dem i en rettssak før han rekker å blunke øynene. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har du gyldig kontrakt som fastsetter når betalingen skulle ha funnet sted så er det vel bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Tror du må ha skrevet på purringen at det er en purring, og at den ved utløp vil gå til rettslig inkasso. Du finner sikkert en detaljert beskrivelse ved å søke litt på nettet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg tror ikke det er lovfestet hvor mange, men hvis du først sender en purring og så et inkassovarsel før du sender saken videre, har du ditt på det tørre. Lenke til kommentar
KS Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Du trenger å sjekke rundt "Lov om renter ved forsinket betaling m.m" og Inkassoloven. Lovdata.no er et bra sted å begynne. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 mener det er 2 purringer? andre purring er kanskje inkassovarsel..? Men fra qxl fikk jeg inkassovarsel med en gang, har også fått regning, men glemt å betale... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hvis du virkelig vil kan du sende purring 14 dager etter frist på regningen og så gå til inkasso rett etter hvis de ikke betaler den heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå