firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvor lang må en tekst være for at den skal regnes som et åndsverk? Dvs at forfatteren har rettigheter, og at man ikke bare kan kopiere og bruke teksten som man vil. Det er klart, hvis noen spør meg i en tråd: "Mener du homofile bør få gifte seg?" og jeg svarer: "Ja, fordi de er mennesker de også." så har jeg naturligvis ikke skapt noe åndsverk som jeg kan kreve at ingen mennesker bruker etter meg. Er debattinnlegg på diskusjon.no også åndsverk, eller må man ta patent først? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det finnes ingen klar definisjon, men du kan se på Åndsverkloven §1 for å få en pekepin (den listen er ikke fullstendig, bare eksempler); http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-001.html Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det stilles visse krav til teksten for at den skal regnes som et åndsverk, så det har i utgangspunktet ikke noe å si hvor lang den er. Et åndsverk er for øvrig beskyttet uten at det er tatt patent på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå