firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Nedlasting av musikk og privatkopiering av filmer etc. er ulovlig og straffbert opptil tre år. Jeg har lasta ned en og annen fil selv. Hvis noen dårlige venner anmelder meg, hva vil skje? Kommer politiet på døra og foretar en PC-ransaking? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 tar sikkert feil nå, men er det noen slike lover i norge da? Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 tar sikkert feil nå, men er det noen slike lover i norge da? 9415706[/snapback] At nedlasting og privatkopierinf er forbudt, ja! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) mener å huske at det var lov og lastened musikk, filmer osv. men ikke dele det, altså gi det videre til noen.. Endret 3. september 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Det stemmer ikke. Begge deler er ulovlig. Var en norsk gutt som ble dømt i fjor. Advokaten <sett inn preteritum av å syte> og gnålte om at "alle andre gjør dette", men hva faen er det for en unnskyldning? At alle andre er kriminelle gjør ikke deg mindre kriminell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) hadde vært morro og sett dette skrevet i norske lover... bare for kilde... Endret 3. september 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Det finner du under "Lov om opphavsrett til åndsverk", paragraf 1. Sjekk www.lovdata.no Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ja politiet kommer til å ransake pcn din + huset ditt vis de har mistanke. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Ja politiet kommer til å ransake pcn din + huset ditt vis de har mistanke. 9415746[/snapback] Så jeg bør passe meg for å snakke høyt om nedlasting av musikk på kaféer o.l., tilfelle det sitter en polititjenestemann og lytter på nabobordet? Jeg har lasta ned noen sanger med limewire. Vil politiet spore opp IP-adressen min og kaste meg inn om de finner denne tråden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 det er vell ganske lite sansynelig at de tar en som deg eller meg, som laster ned musikk og noen filmer av og til, det er vell heller de som deler stooore mengder og forsyner folk..... politiet har nok å gjøre fra før Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har du ulovlig programvare over 90% av diskusjon.no brukere har ulovlig programvare, ble kanskje litt offtopic, men samme det Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Litt makabert emne å dra inn i en ellers uskyldig diskusjon, men det var et innslag på nyhetene i går om hvordan pedofile går fri siden politiet ikke har ressurser til å forfølge de aller fleste "småsaker". Man må konse om å ta de "store gutta". Det samme gjelder for ulovlig deling av musikk, filmer og programvare slik vi "alle" gjør også. Det skal mye til å bli tatt. Og nei, politiet kan ikke huke deg inn fordi du snakker litt høylydt på kafe eller ellers i det offentlige rom...de må i så fall avsette ressurser til å spore deg opp og sende folk på døra di, svært lite sannsynlig dersom du er slik som "alle andre" - som laster ned litt i ny og ne. Folk som driver fildeling i stor skala på f.eks. Bittorrent kan vel kanskje sove litt dårligere, men selv her er det fint lite av straffesaker i Norge .. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Litt makabert emne å dra inn i en ellers uskyldig diskusjon, men det var et innslag på nyhetene i går om hvordan pedofile går fri siden politiet ikke har ressurser til å forfølge de aller fleste "småsaker". Man må konse om å ta de "store gutta". Det samme gjelder for ulovlig deling av musikk, filmer og programvare slik vi "alle" gjør også. Det skal mye til å bli tatt. Og nei, politiet kan ikke huke deg inn fordi du snakker litt høylydt på kafe eller ellers i det offentlige rom...de må i så fall avsette ressurser til å spore deg opp og sende folk på døra di, svært lite sannsynlig dersom du er slik som "alle andre" - som laster ned litt i ny og ne. Folk som driver fildeling i stor skala på f.eks. Bittorrent kan vel kanskje sove litt dårligere, men selv her er det fint lite av straffesaker i Norge .. 9416012[/snapback] Jeg bør altså håpe at de store gutta fortsetter sin virksomhet? Hvis ikke vil jo politiet ta seg tid til å komme til meg til slutt. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Tviler på at politiet vil bruke ressurser på de små fiskene. De er vel heller ute de som laster opp, i utgangspunktet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 All nedlastning av priatkopiert musikk og opplastning er forbudt i norge. Det var tidligere lov å laste ned! Uansett er en fil eller to uintresang for de fleste... alstå viss du har en dårlig venn kan han jo anmelde deg for å ha kjørt 100 i 80 sona en gang han satt på eller han kan si du drakk alkohol på ofentligområdet når du gikk hjem fra en fest Påstand mot påstand... Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Nedlasting av musikk og privatkopiering av filmer etc. er ulovlig og straffbert opptil tre år. Jeg har lasta ned en og annen fil selv. Hvis noen dårlige venner anmelder meg, hva vil skje? Kommer politiet på døra og foretar en PC-ransaking? 9415702[/snapback] Det vil neppe bli noen reaksjon. Du er aldri sikker, men sansynlighet for at de besøker deg er lav. Om en kamerat melder deg, vil Politiet med en gang sjønne at dette er en dum hevn etc. for et eller annet. Alle som bruker PC utover det de må gjøre i dag, har antakeligvis lastet ned noe ulovlig. Klar over det eller ei, hehe. Slik er det i dag. De Politiet er etter, det er dem som sitter på store servere etc og deler ut masse filmer, musikk ol. Men etter det jeg har lest, er det ytterst få hittil i norge som har blitt straffet for dette. Vet de satte et eksempel tidligere i år, der en person fikk hard straff og bot. Eneste jeg har hørt om i år. Men det er ulovlig, og du vet aldri når det blir reagert, satt i gang tiltak mot dette. Så beste er... ikke gjøre noe ulovlig. Det er jo faktisk like gale som å ta CD DVD etc i butikken uten å betale.. til ettertanke Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 det verste er vell at det kommer ett fint lite brev fra efi om betaling av erstatning, og saken henlagt. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det stemmer ikke. Begge deler er ulovlig. Var en norsk gutt som ble dømt i fjor. Advokaten <sett inn preteritum av å syte> og gnålte om at "alle andre gjør dette", men hva faen er det for en unnskyldning? At alle andre er kriminelle gjør ikke deg mindre kriminell. 9415725[/snapback] hvis flesteparten i norge gjør noe som er ulovlig, da er det ikke lenger noe poeng i at det skal være ulovlig. Vi lever jo i et demokrati. Men blir du tystet på tror jeg ikke det skjer en pøkk. Først må jo politiet finne bevis på at du i det hele tatt har gjoirt noe straffbart. Hvor mange er det som driver med litt fildeling i norge? Det er ikke få. Politiet har ikke kapasitet til å straffe de som laster ned smått, og satser derfor på de store. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det stemmer ikke. Begge deler er ulovlig. Var en norsk gutt som ble dømt i fjor. Advokaten <sett inn preteritum av å syte> og gnålte om at "alle andre gjør dette", men hva faen er det for en unnskyldning? At alle andre er kriminelle gjør ikke deg mindre kriminell. 9415725[/snapback] hvis flesteparten i norge gjør noe som er ulovlig, da er det ikke lenger noe poeng i at det skal være ulovlig. Vi lever jo i et demokrati. Men blir du tystet på tror jeg ikke det skjer en pøkk. Først må jo politiet finne bevis på at du i det hele tatt har gjoirt noe straffbart. Hvor mange er det som driver med litt fildeling i norge? Det er ikke få. Politiet har ikke kapasitet til å straffe de som laster ned smått, og satser derfor på de store. 9417097[/snapback] viss du ser det sånn kan vi tenkte også. Er ingen vits til å stoppe folk som kjører for fort, alle gjør d! Drikke ofentlig, fordi alle andre gjør det! Kjøre uten bilbelte fordi alle andre gjør det! Vi er ikke sauer heller, viss leder sauen hopper utenfor en høy fjelskrent så betyr det ikke at du også skal gjøre det, men derimot gjør sauen d! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 viss du ser det sånn kan vi tenkte også.Er ingen vits til å stoppe folk som kjører for fort, alle gjør d! Drikke ofentlig, fordi alle andre gjør det! Kjøre uten bilbelte fordi alle andre gjør det! Vi er ikke sauer heller, viss leder sauen hopper utenfor en høy fjelskrent så betyr det ikke at du også skal gjøre det, men derimot gjør sauen d! 9417322[/snapback] Så du mener at det skal sitte en og styre norske lover, uten at vi skal få ha noe å si på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå