Gå til innhold

Spise før jogging?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jogger 3-4 ganger i uka i en time når jeg står opp, og jeg lurer på om jeg burde spise før eller etter jeg starter. Har hørt så mye rart angående forbrenning av fett og slikt at jeg vet ikke hva som er best.

9415532[/snapback]

beste er å spise lett før du jogger, kroppen trenger energi for å holde seg gående og musklene trenger vitaminer og proteiner.. selv pleier jeg å spise en banan eller annen lett mat før trening på morgenen og spise en god frokost etterpå.. og skal man spise "rett" for best forbrenning skal man spise med +-3 timers mellomrom, og ikke spise seg stappet men slik at man er sulten igjen til neste måltid..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Personlig hadde jeg spist noe frukt og drukket en del vann. Likevel bør du kanskje få i deg noe mer siden du faktisk jogger i en time.

Uansett er det viktig å huske på at til syvende og sist er det dagens totale kaloriinntak og forbruk som avgjør om du går opp eller ned i vekt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spiser jeg mye før jeg bedriver en krevende kardioøkt så kommer maten som oftest i retur. Derfor spiser jeg ikke noe stort 1 time før økten, tar meg heller noe lett - og som oftest kun drikke. Rett etter økten derimot passer jeg på å fylle opp glycogenlagrene...

Under større økter (over trekvarter om økten varer lengre enn 1 time) er det, uten tvil, greit å fylle på med energi også underveis.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Låner denne litt jeg.

Har en runde jeg jogger å pleier og ta tiden, så det jeg lurer på er hvordan man bør spise/"forbrede" seg for å få energi til og sette rekord. Forrige rekord er på 43 min.

Lenke til kommentar
Låner denne litt jeg.

Har en runde jeg jogger å pleier og ta tiden, så det jeg lurer på er hvordan man bør spise/"forbrede" seg for å få energi til og sette rekord. Forrige rekord er på 43 min.

Det du kan gjøre er å spise havregrøt. Det er lett mat og i tillegg så "varer" den lengere i magen. Husk å drikke mye før du skal ut å slå rekorden din.

Som jeg har sagt tidliggere i et annet emne, så driver jeg med skiskyting og langrenn.

Og da begynner jeg allerede å forberede meg 1 uke før selve løpet er. Det er alt fra riktig mengde med søvn, mat og drikke. Om morgen før løpet så skal pisset være blankt. Da har du nok mengde med vann i kroppen :)

Lenke til kommentar
Låner denne litt jeg.

Det du kan gjøre er å spise havregrøt. Det er lett mat og i tillegg så "varer" den lengere i magen. Husk å drikke mye før du skal ut å slå rekorden din.

Som jeg har sagt tidliggere i et annet emne, så driver jeg med skiskyting og langrenn.

Og da begynner jeg allerede å forberede meg 1 uke før selve løpet er. Det er alt fra riktig mengde med søvn, mat og drikke. Om morgen før løpet så skal pisset være blankt. Da har du nok mengde med vann i kroppen :)

Ok, takker. Da blir det nytt rekordforsøk snart;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...