Gå til innhold

Entombed(S)+1349+Ephel Duat(ITA)+Iskald -7.9 Oslo

estien

Anbefalte innlegg

Norsk Rockforbund feirer 25 År, og har i tillegg til en del annet på programmet en metallkveld fredag 7. September. på Studentersamfundet, Betong.

Lineupen er:

Entombed (S)

1349

Ephel duath (ITA)

Iskald

Kvelden er et samarbeid mellom Inferno, Hole in the sky, Motstøyfestivalen og South of Heaven (Det Norske Studentersamfund)

Billettene koster 225 kr / 175 kr, og kan kjøpes på www.ticketmaster.no eller på Posten. Dørene åpner kl. 20.00, 18 år leg.

Les mer evnt her:

http://www.southofheaven.no/ eller her

http://www.studentersamfundet.no/vis.php?ID=2225

Endret av estien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan var Ephel Duath?

9476983[/snapback]

Ephel Duath var vanskelig - både musikalsk og som artister. Var veldig mange som var nyskjerrige på Ephel, og når trommisen sitter med partitur (noter) sier det seg selv at det kan være litt vanskelig å bli automatisk hengiven. Dette tolket den lille vokalisten som særdeles dårlig respons blant publikum, og ordnet opp i dette ved å skjelle dem ut. Lurt. De manglet også av uvisse grunner en bassist.

Entombed derimot vasket gulvet med 1349 (som forsåvidt også var bra). Selv om Entombed har spilt en del i Norge allerede, kjørte de en settliste med masse gamle låter og ting de aldri hadde spilt i norge før. Kvelden var totalt absolutt godkjent.

Lenke til kommentar

Synes Ephel var dritfett, men for de som hørte dem for første gang, og _live_ kan det nok ha vært vanskelig ja. Nå er jeg ikke spesielt glad i band som er ekstreme på publikumsfrieri, men det ble kanskje i det meste laget av det motsatte, hehe. Ellers var Entombed knall! Iskald gikk ut for øl, og 1349 så jeg vel to låter av. Heeelt greit, men ikke noe jeg kommer til å huske.

Edit: Ephel har framført konserter uten bassist en stund nå, og jeg synes ikke det hemmet dem. Selv om jeg gjerne skulle sett dem med bassist og.

Endret av Caress_the_Pale
Lenke til kommentar

Ephel Duath... Det ble litt for mye masing og klaging fra vokalisten. Syns ikke han helt hadde status nok til å gjøre dette. Musikken var tidvis helt ok. Likte noen av partiene veldig godt, og har generelt sans for slik musikk.. Men de kjørte riffene altfor kort. Når det plutselig kom sinnsyke partier, var de over før du fikk skikkelig tak på de..

1349 var høydepunktet for min del. Genialt.

Entombed tok også heftig av, selv om vokalen var FRYKTELIG lav.

Lenke til kommentar

Litt OT: Men så Ephel Duath live på Quart festivalen 2003 og syns det var forferdelig, hørtes ut som om dem fremførte forskjellige låter hele gjengen. Sikkert dyktige musikere i og for seg selv men live så funka det dårlig altså.

Ellers misunner jeg dere som var der å så entombed .. håper jeg får sjangsen snart jeg også. passer aldri for meg når dem spiller i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...