Gå til innhold

Hvordan skru på maskina?

Klev1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt å ha bærbar i bilen, men har ikke plass inne i bilen. Må derfor ha den i bagasjerommet, det er da jeg får et problem.... Hvordan skal jeg kunne skru på maskina? :hmm:

9415351[/snapback]

hum en kan bruke fjernkontoll til laptoper no til dags å slå på pc'n...men om den får bra nok signal i fra forsetet og bak i bagasjerommet er en annen sak...

Lenke til kommentar
Har tenkt å ha bærbar i bilen, men har ikke plass inne i bilen. Må derfor ha den i bagasjerommet, det er da jeg får et problem.... Hvordan skal jeg kunne skru på maskina? :hmm:

9415351[/snapback]

Mener du å koble den til en ekstern skjerm foran, og bruke den fra der?

Har drevet endel med dette selv, og løsningen jeg brukte var å lodde på en ledning under bryteren på pc-en og koble den til en ekstern bryter foran. Konfigruer pcn så den skrur seg i dvalemodus når du trykker på bryteren, så slipper du å vente så lenge når du skal ut å kjøre. Ikke forvent at alt skal gå som en lek, skal mye til før alt funker optimalt når det gjelder pc integrert i bilen.

Endret av galmania
Lenke til kommentar
ikke forvent at alt skal gå som en lek, skal mye til før alt funker optimalt når det gjelder pc integrert i bilen.

9415401[/snapback]

litt ot: Burde man ikke konsentrere seg om kjøringa fremfor datamaskinen, når man sitter i en bil? :dontgetit:

9415413[/snapback]

Er mange som bruker den til surfing eller til å se på film når man IKKE kjører. Jeg brukte min som underholdningssystem i bilen, da hadde jeg 7" touch skjerm foran, der jeg styrte musikk (mp3), dvd, gps, osv osv. Da med egen programvare utviklet for bilbruk slik at man får alt i et program, med store touch knapper. Er ikke værre enn å ha et veldig avansert navigasjonssystem (til halve prisen). Hadde også koblet pcn til bilens "hjerne" med en kabel som koster noen hundrelapper, sånn at jeg får all info om sensorer osv i bilen.

Endret av galmania
Lenke til kommentar
Mener du å koble den til en ekstern skjerm foran, og bruke den fra der?

Har drevet endel med dette selv, og løsningen jeg brukte var å lodde på en ledning under bryteren på pc-en og koble den til en ekstern bryter foran. Konfigruer pcn så den skrur seg i dvalemodus når du trykker på bryteren, så slipper du å vente så lenge når du skal ut å kjøre. Ikke forvent at alt skal gå som en lek, skal mye til før alt funker optimalt når det gjelder pc integrert i bilen.

9415401[/snapback]

Ja, har bestillt meg en 10,4" toch screen skjerm nå. Har tenkt på å lodde over en bryter som siste løsning, men hadde vært greit og sluppe det. Bruker bestanding å sette maskina i dvalemodus, skjønner ikke vitsen me å skru av en laptoop.

Kos fjernkontroll er det Zonach snakker om, kan jeg skru på maskian med MC fjernkontrollen? Rekkeviden er vel ikke et problem siden jeg legger fram usb kabel til dashen. Men går det å bruke det ekstra tastaturet i steden til fjernkontroll?

Hjelper ikke å legge dataen under setet, må uansett åpne den for å skru den på, dessuten blir det mere surr med kabler og den blir mere utsatt for vær og vind

Lenke til kommentar

Det han mente med fjernkontroll var nok at mange nye pc-er, særlig hp har fjernkontroll for styring av musikk osv og til å slå på og av pcn. Er kanskje mulig å sette pcn i ventemodus og vekke den igjen via et eksternt tastatur (hvis maskinen reagerer på tastetrykk fra eksternt tastatur når den er i ventemodus), dog tastatur er etter min erfaring vanskelig å finne noen god løsning på foran. Det vil alltid være i veien. Jeg brukte "tastaturet" i windows via touch skjermen, tror faktisk jeg fikk til å skru på pcn ved å trykke på skjermen også, når den var i ventemodus, men husker ikke helt :hmm:

Lenke til kommentar
Men må vel sette maskina i dvalemodus, bruker vel formye strøm om jeg setter den i ventemodus?

9422022[/snapback]

Jeg pleide å ha min i ventemodus. Den kan jo stå i endel dager uten lader i ventemodus. Så med mindre du lar bilen stå i ukesvis tror jeg ikke det skulle være noe problem for batteriet i bilen i allefall. Er minimalt med strøm den bruker for å holde minnet i gang.

Lenke til kommentar

Da du lodda en bryter over den eksisterende powerknappen, hvordan løste du det da. Har du noen tips til løsning. Må den kortslutte med en puls eller kan den ligge fast, slik at den skrur seg på når jeg skrur på spiller'n . Står Powerknappen direkte på et kretskort eller har den ledninger?

Må vel finne meg et veldig lite skrujern og begynne å mekke litt.

Lenke til kommentar
Men må vel sette maskina i dvalemodus, bruker vel formye strøm om jeg setter den i ventemodus?

9422022[/snapback]

Jeg pleide å ha min i ventemodus. Den kan jo stå i endel dager uten lader i ventemodus. Så med mindre du lar bilen stå i ukesvis tror jeg ikke det skulle være noe problem for batteriet i bilen i allefall. Er minimalt med strøm den bruker for å holde minnet i gang.

9422038[/snapback]

Blir kanskje lettere og vekke den opp fra ventemodus da. Genialt om det hadde vært nok å trykke på skjermen da. blir vel som om man trykker på musa, får forske litt på det området. Problemet er at skjermen blir koblet igjenom en usb-hub

Lenke til kommentar
Da du lodda en bryter over den eksisterende powerknappen, hvordan løste du det da. Har du noen tips til løsning. Må den kortslutte med en puls eller kan den ligge fast, slik at den skrur seg på når jeg skrur på spiller'n . Står Powerknappen direkte på et kretskort eller har den ledninger?

Må vel finne meg et veldig lite skrujern og begynne å mekke litt.

9422063[/snapback]

Blir vel vanskelig å få til at den skrur seg på med spilleren uten litt mer avansert opplegg med releer osv. Bryteren min var bare en enkel kortslutnings bryter, så jeg kjøpte en liten knapp til 15kr på clasohlson og loddet 2 ledninger til under knappen på pcn og til knappen foran. Pcn jeg brukte var jeg ikke redd for, så den plast knappen som satt der ble bare revet ut, og plast dekselet rundt den også. Fordelen med dette opplegget er at du har mulighet til å skru pcn helt av og på, samt å holde inne knappen hvis pcn skulle henge seg eller noe, uten å måtte gå bak i bagasjen.

Lenke til kommentar

Har kjøpt helt ny bærbar til bilen, så må prøve å være litt forsiktig, vil også ha mulighet for å kunne ta den med. Så må lage en plugg elns. Du har et poeng med det at maskina kan henge seg, kan være godt med en knapp. Problemet er vel at jeg må si hade til alt som heter garanti om jeg begynner og leker meg.

Lenke til kommentar
galmania

Det høres ut som om du har forsket litt på å ha data i bilen, spørr derfor i samme slengen om hvilke program du brukte og ambefaler, til video, musikk, gps og andre fete saker man kan bruke en data til

9422235[/snapback]

Jeg brukte et program som heter "road runner" du finner mye informasjon om dette programmet her http://www.mp3car.com/vbulletin/road-runner/. Hvis du går ut på hovedforumet (http://www.mp3car.com/vbulletin/) finner du all mulig info om pc i bilen, siden det er dette hele siden dreier seg om. Såkalt "carputer" har blitt veldig populært, men er mest for spesiellt interesserte, ettersom det er så mye fikling og forsking for å få alt til å virke som man vil, særlig hvis man skal ha gps osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...