Eplefe Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Hovefestivalen 2008, 23-27 juni, Tromøya, Arendal. Utbedringer er blitt gjort på campområdene som skapte problemer, samt en god del oppdateringer på bl.a. veggismat. Bookingen er kommet godt i gang, og folk venter spent på de første headlinerene. Fra hovefestivalen.no: Hove er festivalen for deg som ikke bare vil ha de beste artistene, men også synes at dette med telt, natur, strand og vann hører med til den perfekte festivalopplevelsen. Med 80 internasjonale og norske artister, 72.000 besøkende, 53.000 solgte billetter og 5.000 akkrediterte hver dag, markerte Hovefestivalen seg allerede i sitt første år som Norges største rockefestival. Vi legger vekt på interessant booking og en helhetlig festivalopplevelse, med camp på området og flere kunstneriske uttrykk på programmet. Vi har også et særskilt fokus på miljø og CO2-problematikk. Hovefestivalen serverer internasjonale og norske artister i en unik setting på en øy utenfor Arendal. I fem dager får du oppleve banda du elsker sammen med band du aldri har hørt om, men som du kommer til å elske. Hovefestivalen er en foregangsfestival på miljø. Ikke bare fordi vi vil bevare den flotte naturen rundt festivalområdet, men også fordi vi tror at festival er et godt utgangspunkt for vekke miljøengasjement, både hos festivalgjestene og hos våre samarbeidspartnere. Hittil booket: Animal Alpha | Myspace Animal Collective | Myspace Audrey Horne | Myspace Avenged Sevenfold | Myspace Babyshambles | Myspace Bad Religion | Myspace Band of Horses | Myspace Behemoth | Myspace Black Kids | Myspace Black Lips | Myspace Black Mountain | Myspace Bloody Beetroots | Myspace Boys Noize | Myspace Brian Jonestown Massacre | Myspace Bullet for My Valentine | Myspace Cavalera Conspiracy | Myspace Chrome Hoof | Myspace Coheed and Cambria | Myspace Converge | Myspace Crystal Castles | Myspace Deerhunter | Myspace Dimmu Borgir | Myspace Duffy | Myspace Familjen | Myspace Flogging Molly | Myspace Foals | Myspace Hellacopters | Myspace Howlin Rain | Myspace In Flames | Myspace Jay-Z | Myspace Joe Lean and the Jing Jang Jong | Myspace Killswitch Engage | Myspace Kim Hiorthøy | Plateselskapets space. Myspace Les Savy Fav | Myspace Lukestar | Myspace Matias Tellez | Myspace Pirate Love | Myspace Primordial | Myspace Simian Mobile Disco | Myspace Shape of Broad Minds | Myspace Slagsmålsklubben | Myspace Stars | Myspace The Cool Kids | Myspace The Kooks | Myspace The National Bank | Myspace The Raconteurs | Myspace The Scaramanga Six | Myspace The Teenagers | Myspace The Wombats | Myspace Tommy T | Myspace Truls and the Trees | Myspace Ungdomsskulen | Myspace We | Myspace Wild Beasts | Myspace Yeasayer | Myspace Hovefestivalen Endret 12. mars 2008 av Eplefe Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Kjempefin tråd! Får vel ytre noen meninger om tidenes første Hovefestival jeg også da. Dette året var en utrolig bra første Hovefestival synes jeg, med et veldig bra område, bookinger, ordentlig festivalstemning og scener. Med utbedringer til neste år blir det enda bedre. Jeg jobbet med rigg, i bandmottakelsen, som vakt og diverse andre ting, og var svært så fornøyd med det. Fikk komme backstage og hilse på My Chemical Romance-gitaristen (selv om jeg hater bandet var det litt kult), hehe. Veldig artig også å rigge opp på scenen for så store artister, og jeg skal så klart søke om jobb der neste år! Regnet satte ikke så store spor på frivilligcampen som på camp 3, men det skulle bare mangle. Vi hadde det tørt, ikke noe søle, bare langt gress som ble vått. Vi ble vel til slutt 6-7 telt i en ring som vi satt et partytelt i midten i, og det fungerte perfekt til å sitte på grille og pilse i til langt på natt. Jeg var på festivalen helt fra lørdag helga før festivalen til søndag etter festivalen, var godt å komme hjem etter så mange netter i telt, hehe. Med et så bra program for metall-elskere som meg var Hove 07 optimalt, og vi får håpe det blir like bra til neste år! Det er imponerende hvor bra festivalen klarte seg til tross for nedbørsrekord. Har knapt vært på et sted med så mange glade mennesker, og er værgudene med oss neste sommer vil det bli helt knall. Blir nok tradisjon fremover med Hovefestivalen hvert år. Endret 3. september 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Ja, jeg må innrømme at i år gikk det fantastisk flott med Hovefestivalen, og den har raskt fått et fotfeste i festival-Norge. Selv liker jeg MCR, og samtidig trivdes jeg godt med TFC (som fikk mye pes fra en hel haug med emos som hadde gått på konserten for å sikre seg plass til MCR.), Billy Talent, Arcade Fire, CSS og mye mer. Metall-lineupen i år var fantastisk, og klarer de å holde den standarden der blir nok Hove tradisjon for min del og Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Selv campet jeg på Hove Camping i år i stedet for festivalcampen ... 9415068[/snapback] Du også, ja. Tror jeg virkelig gjorde lurt i plassere meg slik jeg gjorde på Hove Camping i sommer. Ikke en gang i ytterteltet, der det ikke er gulv, var det en eneste dråpe Rutinert telter, ja takk! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Det var skikkelig herlig på den campen. En del dyrere, og litt lengre å gå til festivalen, men vi hadde det kjempekoselig, og vi holdt oss tørre. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Bare å ordne seg partytelt med vegger det, så blir det tørt ellers også. Et tips til alle til neste år. Nå skal det vel sies at vi ikke bodde på camp 3 som ble oversvømt heller, hehe. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Vi så noen som slet noe inne helsiken med partyteltet sitt. De måtte tømme taket for regn, og så glemte de det, så hele greien falt fra hverandre, og i tillegg knakk ene bærebjelken da det blåste skikkelig gale. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er fra Arendal, så jeg regner med at det blir Hove til neste år også. Venter en stund med å bestille billett, vil se hvem som kommer. Bodde forresten hjemme under Hove '07, og det var veldig komfortabelt. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Haha, det tror jeg på. Men telt var koselig da, og ikke minst sosialt. Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg bare plutselig tenkte på.. Jeg var på konf-leir på Hove i sommer, og det regnet to av dagene.. Aner dere hvor mange paraplyer som var glemt igjen på Hove etter festivalen! Det var nok noen.. 100talls xD Det sto flere kasser med paraplyer fra festivalen i, i en kiosk der som vi kunne kjøpe for 10 kroner Venninna mi kjøpte en bare for å bruke de to dagene det regnet.. Den var stygg Hun tok ikke den peneste hun fant kan vi si. Den satt ikke fast på noen av kantene tror jeg, og den ene "pinnen" hadde falt av, og det var noe tørka gøgg oppi håndtaket... Paraplyen lå pent plassert i søppelkassen da vi dro. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hah. De som har bestilt billett før 1. oktober får en gratis Hove 08 t-skjorte, limited edition! http://www.hovefestivalen.no/Default.aspx?articleID=551 Lurer på hvordan de ser ut. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Da er The National Bank bekreftet til Hove 08. Ting ser jo faktisk lovende ut Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Tror jeg kjører Hove neste år framfor Quarten... Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 NÅr er det lurt å kjøpe billetter? Jeg har tenkt meg på enten Quarten eller Hove, men det som er avgjørende er programmet. Nå er det vel bare bekreftet fire artister hos Hove. NÅr bør jeg bestille? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 I fjor bestilte jeg i november eller noe. Det er vel egentlig ingen fasit på når du skal bestille billett til en festival. Når du har råd og hvis du syntes programmet ser lovende ut. Lenke til kommentar
Mortos Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Har ingen tidligere erfaringer med festivaler før hove, men fy faen så fett det var! Jævli bra program, utrolig bra folk, bra opplegg alt var bare genialt! Var litt dritt vær, men bare å gå inn i teltet å sitte da^^ De beste banda var, etter min mening, Billy T (mindblowing), Incubus å QOTSA. Programmet var bra, men folka å campen var jo bare enda bedre, det var det som ble prikken over ien for meg Hove igjen neste år uansett. Btw, når reiste dere bort til hove i år? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg reiste dit søndagen, men de jeg bodde med reiste lørdagen. Jeg kjente folk som reiste dit for å være der når campen åpnet og greier. Lenke til kommentar
Mortos Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Reiste bort tirsdan jeg, angrer litt på det. Reiser når campen åpner neste år Så blir det mer drikking og bedre plass ^^ Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Btw, når reiste dere bort til hove i år? Reiste bort på lørdag før festivalen. Var med og jobbet på scenen og annet styr før festivalen, noe som var både morsomt og praktisk før festivalen startet. Ble godt kjent med både område, ting og folk. Var der til søndagen etter festivalen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har det ikke også vært snakk om at Hove og Quarten skulle slå seg sammen, eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå