JKJK Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hei. Fikk et slikt søtt skilt i posten på fredag. Det viser seg at det har engelsk stikkontakt (tror jeg .... 2 stk "pinner", men de er flate og firkantede). Når jeg søker på reiseadapter eller lignende, finner jeg kun adaptre som går motsatt vei av det jeg trenger (f.eks. norsk hårføner i engelsk strømuttak). Er det noen som vet av adaptre som passer, eller må jeg bare klippe ledningen og skru på et annet støpsel? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Om det kun er to pinner og de er flate og firkantete, er det et amerikansk/japansk støpsel, ikke britisk. Du får overganger hos blant annet OBS og sikkert Clas Olson. Pass på at produktet takler 220 v, ellers må du kjøpe en strømkonverter også. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvilken av DISSE kontaktene er det snakk om? Se lengre ned på siden.. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Er det en fast (støpt) kontakt på ledningen? (lampettledning?) Det finnes adapter Edit: Det er vel Amerikansk det skiltet? I så fall bruker det 110-120 volt i stede for norsk 230v spenning Endret 2. september 2007 av k-orm Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Er det en fast (støpt) kontakt på ledningen? (lampettledning?)Det finnes adapter Edit: Det er vel Amerikansk det skiltet? I så fall bruker det 110-120 volt i stede for norsk 230v spenning 9414935[/snapback] Han selger både 110v og 220v så jeg regner med han har kjøpt 220v utgaven. Ganske enkel kapp av den kontakten som er på nå og sett på en sånn http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19567483 Du har lov å gjøre dette selv ps. skru til ledningene godt. Endret 3. september 2007 av taz Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Åpna dritn, og fant ut det var bare å bytte ledningen. Det var en 2-leder plugg som det ofte er på kasettspillere osv i den andre enden, så fikk modifisert en slik til å passe. Funker som krut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå