XtaZ Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Kan noen fortelle meg i en spoiler tag hvordan den "onde" slutten er? Har rundet spillet 3 ganger nå, først på normal, så en runthrough på easy for å finne alle audio diaries å så på hard for å få den "Seriously good at this" achievementen men jeg reddet jentene alle gangene ( ) så jeg fikk aldri se den onde slutten Endret 4. september 2007 av XtaZ Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) XtaZ skrev: Kan noen fortelle meg i en spoiler tag hvordan den "onde" slutten er? lx82jnjiIYw Edit: Den er litt lang, men tok bare det første jeg så Endret 4. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Takk Likte denne slutten også Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 BTK skrev: Syns 10-15 timer er akkurat passe på FPS. 9415102[/snapback] Helt enig. Siden spill egentlig er "bortkastet tid", liker jeg heller å ha en god tid, istedenfor å få repetisjon. MEN, jeg skulle ønske at alle fps hadde multiplayer. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Pfff, 20 timer MINST. Starter å bli temmelig repetivt med all den hackinga osv. Jeg må faktisk si at hackinga er helt genial, tenk å putte inn noe så logisk som et Oil Digger spill i hacking? I Bioshock 2 blir det sikkert Yatzy, eller siden Texas Hold Em er inn for øyeblikket så skal jeg vel ikke utelukke det heller. Et helt greit spill, skjønner ikke hvorfor det egentlig er så mye spetakkel om det. The Darkness var F. eks også et ganske greit spill i samme sjanger. Litt for mye "plastikk" i begge da :/ Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Folk som klager på at hackinga er vanskelig.. med de rette gene tonicene er den jo dritlett... utenom det kan du jo lage drøssevis med sånne hacke verktøy.. Ta for eksempel når du er ferdig å forske på ting med kameraet, du får jo AUTOHACK på kanoner og bots, et klikk og dem er dine.. Var en idiot som klagde på at kameraet var ubrukelig og, er på brett 5 og har Research Complete på alle fiender, fått en HAUG med bonuser, liker forøvrig best autohack og usynligheten.. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Camper_killer skrev: Pfff, 20 timer MINST. Starter å bli temmelig repetivt med all den hackinga osv.Jeg må faktisk si at hackinga er helt genial, tenk å putte inn noe så logisk som et Oil Digger spill i hacking? I Bioshock 2 blir det sikkert Yatzy, eller siden Texas Hold Em er inn for øyeblikket så skal jeg vel ikke utelukke det heller. Et helt greit spill, skjønner ikke hvorfor det egentlig er så mye spetakkel om det. The Darkness var F. eks også et ganske greit spill i samme sjanger. Litt for mye "plastikk" i begge da :/ 9426584[/snapback] grunnen til at det er spetakkel... hmm.... har du spillt noen bedre skytespill de siste 10 5-6 årene ? i tilfelle hvilke? Spillte selv gjennom Half-Life 2 for første gang uken før Bioshock kom ut.. og det kan overhode ikke sammenlignes i historie , spenning osv.. har spillt alt annet av HL også... Bioshock er utrulig mye mer fengende, men mulig det er andre bedre skytespill der ute Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg storkoser meg:-) Har brukt ca 3 1/2 time på første brettet(Welcome to Rapture og han gale doktoren). Spiller på hard og prøver å rollespille mest mulig, så jeg bruker veldig mye mer tid en nødvendig sikkert. En av fordelene jeg dro med meg ved å begynne å spille fps på konsoll er nettopp dette med måten man/jeg spiller på, merket første gang hvor annerledes jeg spilte når jeg gikk gjennnom Halo på PC og Halo2 på konsoll. Jeg rett og slett koste meg mye mye mer jeg selvom effektiviteten og nøyaktigheten fra pc var borte:-) Anyway...litt for tidlig å gi karakter enda, men foreløpig virker det svært lovende Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 BioNor skrev: Jeg storkoser meg:-) Har brukt ca 3 1/2 time på første brettet(Welcome to Rapture og han gale doktoren). Spiller på hard og prøver å rollespille mest mulig, så jeg bruker veldig mye mer tid en nødvendig sikkert. En av fordelene jeg dro med meg ved å begynne å spille fps på konsoll er nettopp dette med måten man/jeg spiller på, merket første gang hvor annerledes jeg spilte når jeg gikk gjennnom Halo på PC og Halo2 på konsoll. Jeg rett og slett koste meg mye mye mer jeg selvom effektiviteten og nøyaktigheten fra pc var borte:-) Anyway...litt for tidlig å gi karakter enda, men foreløpig virker det svært lovende 9430773[/snapback] bare husk å ta rikelik med bilder av ALT så fort du får kamera og gleeed deg til du møter Ryan Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Ja...har hatt kameraet en gang før, men startet på nytt rett etter jeg hadde fått det, for jeg fikk så dårlig samvittighet av å ta knekken på disse småjentene, gikk bare ikke i lengden. Husker jeg slet med det samme i KOTOR, men der gikk det seg til etterhvert...sikkert fordi det ikke gikk utover småjenter bl.a:) Endret 5. september 2007 av BioNor Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Pheonix skrev: Camper_killer skrev: Pfff, 20 timer MINST. Starter å bli temmelig repetivt med all den hackinga osv.Jeg må faktisk si at hackinga er helt genial, tenk å putte inn noe så logisk som et Oil Digger spill i hacking? I Bioshock 2 blir det sikkert Yatzy, eller siden Texas Hold Em er inn for øyeblikket så skal jeg vel ikke utelukke det heller. Et helt greit spill, skjønner ikke hvorfor det egentlig er så mye spetakkel om det. The Darkness var F. eks også et ganske greit spill i samme sjanger. Litt for mye "plastikk" i begge da :/ 9426584[/snapback] grunnen til at det er spetakkel... hmm.... har du spillt noen bedre skytespill de siste 10 5-6 årene ? i tilfelle hvilke? Spillte selv gjennom Half-Life 2 for første gang uken før Bioshock kom ut.. og det kan overhode ikke sammenlignes i historie , spenning osv.. har spillt alt annet av HL også... Bioshock er utrulig mye mer fengende, men mulig det er andre bedre skytespill der ute 9430365[/snapback] Hmmmm, skal vi se: NOLF, Soldier of Fortune, FEAR, Gears of War, Halo, FarCry osv.... Eneste jeg fant sjarmerende med Bioshock er når du dreper en Big Daddy, og hu lille jenta sier "No mister B" Angrer på at jeg kjøpte spillet, nå står det og støver inni skapet mens jeg spiller TW kingdoms og The Darkness. Beklager, men jeg synes at spillet langt ifra fortjener den hypen det har fått. HL 2 var et bra spill, men jeg mener også at det var litt overvurdert. Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Camper_killer skrev: Pheonix skrev: Camper_killer skrev: Pfff, 20 timer MINST. Starter å bli temmelig repetivt med all den hackinga osv.Jeg må faktisk si at hackinga er helt genial, tenk å putte inn noe så logisk som et Oil Digger spill i hacking? I Bioshock 2 blir det sikkert Yatzy, eller siden Texas Hold Em er inn for øyeblikket så skal jeg vel ikke utelukke det heller. Et helt greit spill, skjønner ikke hvorfor det egentlig er så mye spetakkel om det. The Darkness var F. eks også et ganske greit spill i samme sjanger. Litt for mye "plastikk" i begge da :/ 9426584[/snapback] grunnen til at det er spetakkel... hmm.... har du spillt noen bedre skytespill de siste 10 5-6 årene ? i tilfelle hvilke? Spillte selv gjennom Half-Life 2 for første gang uken før Bioshock kom ut.. og det kan overhode ikke sammenlignes i historie , spenning osv.. har spillt alt annet av HL også... Bioshock er utrulig mye mer fengende, men mulig det er andre bedre skytespill der ute 9430365[/snapback] Hmmmm, skal vi se: NOLF, Soldier of Fortune, FEAR, Gears of War, Halo, FarCry osv.... Eneste jeg fant sjarmerende med Bioshock er når du dreper en Big Daddy, og hu lille jenta sier "No mister B" Angrer på at jeg kjøpte spillet, nå står det og støver inni skapet mens jeg spiller TW kingdoms og The Darkness. Beklager, men jeg synes at spillet langt ifra fortjener den hypen det har fått. HL 2 var et bra spill, men jeg mener også at det var litt overvurdert. 9434866[/snapback] Enig med deg...Jeg liker spill som SOF 1 og 2, Call Of Duty spilla + andre "realistike" spill. Ikke slik med "monster og zombier osv..." Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 BioNor skrev: Jeg storkoser meg:-) Har brukt ca 3 1/2 time på første brettet(Welcome to Rapture og han gale doktoren). Spiller på hard og prøver å rollespille mest mulig, så jeg bruker veldig mye mer tid en nødvendig sikkert. 9430773[/snapback] Jeg storkoste meg også i de 3-4 første timene. Problemet er at de resten av spillet ikke har noe nytt å tilby etter disse timene i starten. Du gjør akuratt det samme hele tiden gå fra A til B gjennom rom og korridorer som med svært lite variasjon, fjerne fiender og hacke kamea, turrets og automater på veien. All variasjon spillet tilbyr er svært mange ulike måter å ta ned fiender på, men personlig gjorde jeg det så enkelt som mulig hele tiden, is-plasmiden og hagla, så er fienden borte på et skudd... Enkelt og effektivt, men dørgene kjedelig etterhvert. Personlig fant jeg ikke historien noe spennende heller. Forhåpentligvis finner du den interessant, men selv satt jeg der cirka halveis i spillet og koste meg ikke, og spillet ble lagt på hylla. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Slettet-NIoHlfL skrev: BioNor skrev: Jeg storkoser meg:-) Har brukt ca 3 1/2 time på første brettet(Welcome to Rapture og han gale doktoren). Spiller på hard og prøver å rollespille mest mulig, så jeg bruker veldig mye mer tid en nødvendig sikkert. 9430773[/snapback] Jeg storkoste meg også i de 3-4 første timene. Problemet er at de resten av spillet ikke har noe nytt å tilby etter disse timene i starten. Du gjør akuratt det samme hele tiden gå fra A til B gjennom rom og korridorer som med svært lite variasjon, fjerne fiender og hacke kamea, turrets og automater på veien. All variasjon spillet tilbyr er svært mange ulike måter å ta ned fiender på, men personlig gjorde jeg det så enkelt som mulig hele tiden, is-plasmiden og hagla, så er fienden borte på et skudd... Enkelt og effektivt, men dørgene kjedelig etterhvert. Personlig fant jeg ikke historien noe spennende heller. Forhåpentligvis finner du den interessant, men selv satt jeg der cirka halveis i spillet og koste meg ikke, og spillet ble lagt på hylla. 9435066[/snapback] Var veldig skeptisk til spillet. Hadde egentlig valgt å ikke spille det, ble ikke så veldig imponert over E3 videoer osv. Men de gode anmeldelsene og demoen fikk meg til å gi det en sjanse, og jeg angret ikke et sekund. Et fantastisk spill. Jeg har spilt hundrevis av shootere opp gjennom åra, og etterhvert har jeg blitt ekstremt kresen på hva jeg gidder å spille. Hvis spillet slutter å være morsomt legger jeg det på hylla, bruker ikke tiden min på tull. Jeg spilte Bioshock i korte intervaller, 3-5 timer om gangen kanskje, ettersom jeg ikke hadde tid til mer. Og hvert eneste minutt storkoste jeg meg! Forstår ikke dere som sier at spillet er for lite variert, du kan jo manipulere fiender på alle slags måter, du selv bestemmer jo hvor variert spillet blir. Hvis du insisterer på å drepe alle fiender på samme måte, så ødelegger du spillet for deg selv. Jeg storkoste meg i hvertfall med å eksperimentere med de forskjellige plasmidene og våpnene. Jeg ble også veldig fascinert/rørt av historien, delvis fordi det er en veldig god og spennende historie i seg selv, og delvis fordi dialogen er så godt skrevet og spilt. Atlas, Ryan og de forskjellige Splicerne var veldig overbevisende. Stemningen og hele "undervannsbyen" fanget virkelig min oppmerksomhet, og det eksisterte ikke annet enn Rapture og dets innbyggere når jeg spilte. Er faktisk det beste spillet jeg har spilt i mitt liv, og er ganske sikker på at det blir GOTY. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Hvorfor skal jeg fjerne fiender på all slags ulike måter når man kan gjøre det så enkelt som jeg gjør det? Spillet inviterer ikke til at jeg skal gjøre det annerledes, og det er en av spillets største svakheter. Man kan om man vil, men uten noe mer belønning gidder ikke jeg å bruke mer tid enn nødvendig. Og som sagt, spillet prøver ikke å gi noe form for variasjon, og da ender man opp med å gjøre det samme gjennom hele spillet. Det er ikke min feil, men elendig spilldesign. Og spillets historie fortelles gjennom audiologger, og det virker ikke for meg. Det må være verdens kjeldigste måte å fortelle en historie på i et spill, jeg mente akuratt det samme om System Shock 2, og jeg har ikke endret mening. Jeg fatter ikke hva som er bra med historien. Da koste jeg meg mye mer med for eksempel med historien i Halo 1, selv om den er noe av det simpleste man kan komme over, men den fortelles på en underholdene måte og har også en dose humor. EDIT: Btw, når i spillet kommer dialogen du beskrev som god, jeg har nå komt på siste level(spillet ble tatt ned igjen fra hylla etter en uke) og har ikke hørt en eneste dialog som jeg kan huske, bare monologer... Endret 6. september 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Slettet-NIoHlfL skrev: Hvorfor skal jeg fjerne fiender på all slags ulike måter når man kan gjøre det så enkelt som jeg gjør det? Spillet inviterer ikke til at jeg skal gjøre det annerledes, og det er en av spillets største svakheter. Man kan om man vil, men uten noe mer belønning gidder ikke jeg å bruke mer tid enn nødvendig. Og som sagt, spillet prøver ikke å gi noe form for variasjon, og da ender man opp med å gjøre det samme gjennom hele spillet. Det er ikke min feil, men elendig spilldesign. Og spillets historie fortelles gjennom audiologger, og det virker ikke for meg. Det må være verdens kjeldigste måte å fortelle en historie på i et spill, jeg mente akuratt det samme om System Shock 2, og jeg har ikke endret mening. Jeg fatter ikke hva som er bra med historien. Da koste jeg meg mye mer med for eksempel med historien i Halo 1, selv om den er noe av det simpleste man kan komme over, men den fortelles på en underholdene måte og har også en dose humor. EDIT: Btw, når i spillet kommer dialogen du beskrev som god, jeg har nå komt på siste level(spillet ble tatt ned igjen fra hylla etter en uke) og har ikke hørt en eneste dialog som jeg kan huske, bare monologer... 9437367[/snapback] Jaja monolog da. Liten pirker du eller? Som jeg sa, du bestemmer selv hva du får ut av spillet. Og det er faktisk lurt å ta fiender på spesielle måter, hvis du bruker samme våpen hele veien så går du fort for ammo. Hva slags belønning ville du hatt da? Et eller annet poengsystem for komboer o.l? Det hadde ikke passet inn i det hele tatt. Hvorfor skal du som spiller alltid bli holdt i hånden når det kommer til slikt som dette? De vil ikke tvinge deg til å gjøre ting på forskjellige måter, det er noe mange har lyst til av seg selv. Det er nok ikke dårlig spilldesign, heller en avgjørelse utviklerne tok tidlig. Det er også derfor det ligger audio-dagbøker rundt omkring, fordi folk skal få valget om å få med seg detaljer i historien. Hovedhistorien blir for det meste fortalt på samme måte, men når skuespillet er så bra, og du faktisk har et bilde å forholde deg til så synes jeg det er mer enn godt nok. Er ikke nødvendig med full av cut-scenes alltid. Endret 6. september 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Synes spillet er rimelig generøs på ammo jeg, dvs du kjøper jo ammo når du går tom, og penger er det ikke mangel på i Rapture... Som sagt, når spillet gir meg alle våpen og alle plasmid'ene kun ette et par timers spilling, bruker jeg de som er mest effektiv. Med varisjon mener jeg at spillet kunne invitert meg til å variere våpene litt for eksempel. På den måten hadde spillet tvunget meg til å tenke annerledes alt etter hva jeg hadde til rådighet. Men når det er slik som det er i Bioshock blir jeg ikke motivert til å gjøre det vanskliger enn hva som er nødvendig. Og jeg sa ikke noe om et combo eller poengsystem, det hadde bare blitt dumt. Det blir ikke bedre av at det ikke er noe variasjon i oppdragene du utfører heller. Og selv om det er et valg utvikleren har gjort tidlig i utviklingen endrer ikke det den fakta at det er dårlig spilldesign. Som sagt, audiologgen funker ikke for meg, men det er et personlig problem. Jeg klarer rett og slett ikke å koble de sammen, da jeg ikke er flink med hverken ansikter eller navn. Og dessuten har jeg opplevd at en viktig kode ble fortalt gjennom en audiologg, så du vet aldri om du går glipp av noe viktig eller ikke om du hopper over en. Sier ikke at det er nødvendig med fult av cut-scener og dialoger, men når det er 100% audiologger og monologer blir det rett og slett for mye i mine øyner. Det er dette jeg syntes er mest skuffende med spilet. Jeg hadde trodd at Irrational Games hadde fått noen nye ideer og fulgt utviklingen siden SS2, men i stedet klonet de SS2 ned til minste detalj, ikke langt i fra hvertfall... Endret 6. september 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
JRL Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 mortenandre skrev: Enig med deg...Jeg liker spill som SOF 1 og 2, Call Of Duty spilla + andre "realistike" spill. Ikke slik med "monster og zombier osv..." 9434945[/snapback] må bare se om jeg forsto deg rett, du synes sof2 er et bra spill, men ikke bioshock? Lenke til kommentar
AlexanderH Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Har holdt på i noen timer med Bioshock, men ikke fullført det ennå. Er ikke helt imponert over spillet heller, og føler egentlig ikke at jeg har nødt til å sette meg ned for å få komme videre til neste brett. Det jeg føler kunne vært gjort annerledes ville vært: * Bli kvitt det hersens "hacke"-spillet, det var morsomt de 3 første gangene og etter dette var det kun irriterende. De kunne i allefall ha enten droppet, eller hatt en annen løsning, når det kom til å f.eks åpne en safe og lignende. * Satse litt mer på skrekk enn de gjorde, var et par scener som var ekle (som f.eks der kirurgen går berserk på pasienten sin og hamrer løs med kniver og ting), men spillet har ikke så langt klart å forsvare at det legger opp til å skulle være skummelt slik jeg ser det. * Synd at mange fiender blir gjort "dødelige" så fort. Spider Sliceren har en god introduksjon, og du har ingen anelse av når den første kan hoppe ned fra taket for å ta livet av deg. Men så snart du møter den første er den mest sannsynlig skutt i fillebiter før den setter beina på bakken. Hadde likt om de lot seg inspirere litt av F.E.A.R som var veldig flinke til å putte inn scener som fikk deg til å krype ekstra sakte frem de neste minuttene. Har så langt aldri fått den samme følelsen i Bioshock selv om det virker som om spillet prøver å gi meg den. * Husker et spøkelse i begynnelsen av System Shock 2 som vandret rundt uten å vite at han var død, fikk en ganske uggen følelse av den scenen og syntes den var veldig god. Hadde vært gøy om "spøkelsene" i Bioshock ikke bare var replays av tidligere hendelser, eller iallefall replays av noe mer dramatisk enn det jeg har sett til nå. Er egentlig bare småting, men spillet sitter absolutt ikke som en klassiker hos meg. Synes de med fordel kunne droppet litt action for litt mer grøss. Godt mulig problemet er at jeg ikke hadde lest mye om spillet før jeg skaffet det, og tidlig antok det for å prøve å være skumlere enn det er. Spillet føles solid, men utmerker seg liksom aldri på noen verdens måte. Skal spille igjennom hele når jeg får tid, godt mulig at jeg tar feil og skifter mening senere Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fint å vite at det er flere som ikke "faller" for å gi det 9/10 og 10/10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå