tmolberg Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Må si jeg var litt sjokket hvor fort det faktisk gikk og gå igjennom hele spillet... Jeg spilte gjennom hele spillet på 2 dager med ca 5 timer med spilling hver dag. Grafikken var herlig som alle har påpekt men for min del manglet litt av gameplayet. Ja jeg gikk gjennom hver eneste krok som var. Hørte på alle kasseter, Gikk from og tilbake for å forsikre meg at jeg ikke gikk glipp av noe. Prøvde flerne kombinasjer mellom våpen og plasmids. Hva mener du? Er Bioshock litt for kort eller var det i din mening helt perfekt? Min mening ble til slutt at jeg var litt skuffet at det sluttet så fort men et spill som holder på i evigheter blir en fort lei av. Let the discussion begin Endret 3. september 2007 av tmolberg Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Det finnes spill der du kan sitte å slakte 10 sånne, eller 20 sånne, eller så har vi bioshock med 10-20 timers drit spennende gameplay Like greit for min del Men ja, hadde ikke gjort no om det hadde vært lenger alikevel.. Endret 2. september 2007 av Andreas045 Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Syns 10-15 timer er akkurat passe på FPS. Lenke til kommentar
Kuroneko Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) I bioshock følte jeg i alle fall at all tiden var spennende, fylt av innhold. Det verste som fins er spill som tvinger deg til å gjøre kjedelige repetetive oppgaver utelukkende for å øke spilletiden (altså uten å legge noe egentlig innhold inn i opplevelsen). Langt bedre med kortere, mer intense spill. Dog, Half life 2 klarte jo strengt tatt begge deler, altså både lengre spilletid og enorm innholdstetthet. Jeg hadde nok egentlig gjerne sett at dette spillet var noe lengre, da naturligvis forutsatt at kvalitetet holdt seg. Piff. Jeg ga 330 kroner for spillet. Det var det verdt. edit: leif Endret 3. september 2007 av Kuroneko Lenke til kommentar
Dvil Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Må si jeg var litt sjokket hvor fort det faktisk gikk og gå igjennom hele spillet...Jeg spilte gjennom hele spillet på 2 dager med ca 5 timer med spilling hver dag. Grafikken var herlig som alle har påpekt men for min del manglet litt av gameplayet. Ja jeg gikk gjennom hver eneste krok som var. Hørte på alle kasseter, Gikk from og tilbake for å forsikre meg at jeg ikke gikk glipp av noe. Prøvde flerne kombinasjer mellom våpen og plasmids. Hva mener du? Er Bioshock litt for kort eller var det i din mening helt perfekt? Min mening ble til slutt at jeg var litt skuffet at det sluttet så fort men et spill som holder på i evigheter blir en fort lei av. Let the discussion begin 9414819[/snapback] Nettopp rundet det på hard,vet ikke hvor mange timer jeg brukte,men endel mer enn deg var det nok.Når jeg var ferdig synes jeg det det var passelig langt,kunne kanskje vart litt lenger.Easy var kjedelig,nesten som å spille på "God mode".Gadd ikke spille særlig lenge på det nivået.Burde ikke hatt med easy i options,mister liksom endel av spenninga. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Første jeg prøvde var easy, fant ut at det var for lett. Gikk over til normal og holdt med til jeg ble ferdig der. Får prøve meg på hard snart. Det som ble mest en liten irritasjon fra min side var de samme type units bare oppgradert. Spider Splicer osv... Men for all del, masse tøffe ting var det og å finne i Bioshock. Weapon upgrades, denne delen var faktisk ganske tøff med tanke på at du fikk se hva som ble oppgradert på våpenet. Må og nevnes at jeg spilte igjennom spillet på dx9 så gikk kanskje glipp av en del der. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Bioshock virker absolutt ikke uferdig, men jeg er ikke akkurat fornøyd med karakterene det får i reviews. Av meg ville det aldri fått mer enn 7/10. Greit, spillet har bra grafikken og det er moro/skummelt til tider, men det har så absolutt sine mangler! Lenke til kommentar
Jext Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Bioshock er en perle av et spill, men jeg er litt uenig i at det fortjener såpass mye 95/100 og 10/10 reviews som det fikk. På min skala ville det nok fått 8.5/10 tenker jeg. Jeg synes fremdeles at Halflife 2 var en, som tidligere sagt, lengre og bedre opplevelse, særlig de enorme områdene i Halflife 2 tiltalte meg på en annen måte. Men jeg skal selvsagt ikke rakke ned på Rapture. Denne byen er bare fantastisk laget, og det er en stemningsfull fryd å gå rundt i den. De to tingene med Bioshock som trekker ned mest for min del er for det første at med et såpass stort arsenal, så er det mest effektive våpenet fremdeles å bare sjokke de og slå med wrenchen på siste brett.. Dette da såklart om man har wrenchmonkey og bloodlust plasmids. Fiendene blir liksom ikke noe annerledes i det hele tatt, Plasmids mister endel av effekten på fiender senere i spillet, og skytevåpen er bare et mas for å få drepte de med. Sålenge du ikke har AP runder i maskingeværet så må du jo treffe de i 20 sekunder. Det andre jeg synes trekker ned ørlitte grann er det hersens pipedream hackeminigamet, og hvor sinnsykt lei jeg ble av det mot slutten av spillet. Det er egentlig hovedgrunnen til at jeg ikke fyrer det opp og runner det på nytt for å få den andre slutten. Jeg må på en måte gjøre alt som kan gjøres i spill, og når det er et par turrets i et rom som "kaaanskje" det kommer splicers i etterhvert, så klarer jeg ikke la være å hacke de, og blir like irritert hver gang selv om det går ganske raskt. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Spillet er bra, men det er trist at utviklerene forandret hvordan den skulle egentlig bli. Hvis du ser på Collectors DVDen så forteller dem at etter de laget Demoen av spillet, fikk de så bra tilbakemelding at de fant ut de skulle lage spillet så "intens" hele tiden. Personlig likte ikke jeg det. Var full fres hele tiden, og du viste det var en fiende i hvert enaste rom. Jeg håpet på mer "thriller" aktig spill jeg, det var ivertfall sånn de hadde tenkt den skulle bli.....trist. SystemShock var sånn, og det var sånn det burde ha blitt.... Endret 3. september 2007 av nosync Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ble akkurat ferdig med spillet utrolig bra spill, men den tingen som irriterte meg mest er at underteksten til samtaler, båndopptakere osv..ikke er synkronisert med lyden! men men...kanskje bare skru av teksten neste runde? får se. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Alt for mange våpen som var ubrukelig, samme med plasmids, nesten alle var ubrukelig og bare for litt lek på 1 min. "Hacke" spillet er så idiotisk at det er til å grine av, kan de ikke i det minste prøve å gjøre det realistisk som andre spill har gjort, skjønner ikke hva de tenkte på. For liten variasjon av fiender, forstår hvorfor, men de kunne skaffet flere fiender uansett, ikke bare pumpe dem full av hp jo nærmere du kommer slutten. Kameraet var kjedelig, belønningene var for dårlig til å orke å ta opp kameraet... Det å ikke kunne gå tilbake og utforske etter spillet er dårlig, det samme gjelder å bli kastet til menyen når du er ferdig. De kunne ha gjort det bedre og mer gjennomført. Absolutt ikke skummelt eller creepy, det ble bare en rutine å prøve å drepe fiendene ved å bruke så lite ammo som mulig, fordi man orket ikke sløse med ammoen. Bra historie når man når slutten, bra grafikk, og sikkert mer som er bra, men en 9/10 eller 10/10 fortjente ikke spillet. 7/10 for min del. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Alt for mange våpen som var ubrukelig, samme med plasmids, nesten alle var ubrukelig og bare for litt lek på 1 min. "Hacke" spillet er så idiotisk at det er til å grine av, kan de ikke i det minste prøve å gjøre det realistisk som andre spill har gjort, skjønner ikke hva de tenkte på. Spillet er undervann, synes det å ha vann som et indre mekanisme var kult jeg da. For liten variasjon av fiender, forstår hvorfor, men de kunne skaffet flere fiender uansett, ikke bare pumpe dem full av hp jo nærmere du kommer slutten. Da har du ikke fått med deg Storyen....dette er en by av mennesker det er snakk om...hva ventet du? Synes dette holdt handlingen mer realistisk. Kameraet var kjedelig, belønningene var for dårlig til å orke å ta opp kameraet... Den gir deg bra belønning den. Du får skills og extra dmg. Hadde ikke klart meg uten den. Du må ta bilde at levande folk, og hvis du gjør dette i et "gun fight" får du enda høyere bonus. Det å ikke kunne gå tilbake og utforske etter spillet er dårlig, det samme gjelder å bli kastet til menyen når du er ferdig. De kunne ha gjort det bedre og mer gjennomført. Du kan ta heisen tilbake til alle etasjene når som helst. Dette gjørde jeg selv for å få mer penger/ammo etc. Absolutt ikke skummelt eller creepy, det ble bare en rutine å prøve å drepe fiendene ved å bruke så lite ammo som mulig, fordi man orket ikke sløse med ammoen. Er ikke Grøsser spill. Ikke rart da....forventer du skrekk når du ser på Crim film eller? Bra historie når man når slutten, bra grafikk, og sikkert mer som er bra, men en 9/10 eller 10/10 fortjente ikke spillet. 7/10 for min del. 9418160[/snapback] Endret 3. september 2007 av nosync Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Man må jo tross alt tenke litt for å faktisk skjønne hvor bra historien egentlig er. Hele filosofien til Ryan er jo genial i historiesammenheng (kunne ikke tenkt meg noe av det samme in real life, akkurat). Stemningen i spillet er helt utrolig, og å jeg elsker å høre på diaries, spesiellt de som på en måte summer opp hele filosofien i Rapture. Som f.eks (mulig, utrolig liten spoiler) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor vinkjelleren i Farmer's Market hvor du først finner en diary hvor en franskmann klager over at de har vannet ut allerede dårlig vin. Så finner du en til diary hvor vinkaren sier "det kunne vært værre, jeg kunne tappa vin rett fra sjøen". Så har du den dagboken du finner hvor du hører Dr. Steinman opere, hvor du hører at han fortsetter å operere på en dame som "isn't signed up for face-lift!" Syns disse to dagbøkene summer opp hele greia for meg. Men så har jeg ikke kommet meg forbi Arcadia ennå. Endret 3. september 2007 av Shifty Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Synes spillet er utrolig bra, liker egentlig ikke overnaturlige ting men dette fenget meg virkelig. Historien er jo utrolig, hittil er jeg kanskje mest imponert over dr. Steinman som man gjennom lydklippene skjønner at blir mer og mer gal. Uten å avsløre noe mer så ble jeg mektig imponert når han dro inn picasso:P Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Mye bra inlegg her og er så og si enig i nesten alle. Jeg var litt hard på spillet men jeg liker bedre spill der du har litt å finne ut. Ikke bare skyt og hack hele tiden. Det ble litt for ensformig. Historien var noe av det tøffest jeg har vært bort i. Hvordan alt utviklet seg var jo enormt kult. Ville gitt spillet 6.8/10 Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er en del å finne ut av i BioShock om du ikke bruker hjelpe-pilen. Lenke til kommentar
capy Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Syntes spillet var akkurat passe langt. Trodde jeg hadde runnet det da jeg kom til "would you kindly", og etter det gikk det litt nedover, men det var utrolig gøy. jeg har savet før det blir for sent, så om jeg får tid og har lyst en dag så skal jeg gå bakover i spillet. jeg har nemmelig ikke fått oppgradert alle våpen og det er noen plasmids jeg ikke har kjøpt enda. Og så er det et hemmelig level/rom et eller annet sted. kommer nok til å titte litt i en gude når jeg begynner å bli lei. Må si jeg er storfornøyd med dette spillet, selv om 600 kroner er litt mye for et 360spill. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Shifty: Hendte av og til jeg så litt på "hjelpepilen" men for å vær ærlig så forsto jeg aldri den. Den gjorde meg bare forvirret til tider så jeg gav opp det. Og bare sprang fram og tilbake helt til jeg fant det ut Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Runda det nå, spilt i ca 11 timer over 2 dager (Normal). Så igjennom alt av rom og hørte på alle bånd. Alt i alt et godt spill, men ble kanskje litt ensformig? Historien i seg selv er sinnsykt fet! Gir det 7,5-8/10 for en god gameingopplevelse. Som capy var jeg også litt redd for at jeg hadde runda det når jeg kom til "would you kindly" Fikk medium ond slutt (noe som egentlig er det samme som ond slutt, bare med mer skuffet en sint tonefall i stemmen til Tannenbaum). LOL@ "atombombepipet" Lenke til kommentar
Dvil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Får 9/10 av meg.Mulig det var litt i overkant med 122 båndopptagere man skulle høre igjennom,ihvertfall var det det jeg telte opp.Burde vært noen safer man slapp å hacke,og er det nødvendig at alle er vanskelige å få opp når man er kommet et stykke ut i spillet?Spesiellt når den bare inneholder 2 dollar,potetgull og et bind?Våpen oppgraderingene var kjærkommne,storyen underholdene og stemmene til skuespillerne brilliante.Det er på hard man virkelig ser hvor nyttige plasmids er hvis man bruker de taktisk,få dem til å sloss mot hverandre eller bruk Big Daddy som livvakt.Hack kamera og turrets,få dem på ditt lag,du vil trenge det.Mulighetene er der,bruk dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå