Gå til innhold

V vil rive ned alle overvåkningskameraer i byen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sålenge man har kontroll på hvordan opptakene brukes, og hvem som har tilgang til de synes jeg man bør filme de fleste offentlige steder. Det øker sikkerheten for godoghvermannsen. Det som er viktig i den sammenhengen er at folk vet om at de filmes, type merke områdene..

Lenke til kommentar
Enig. Satelittovervåking og kameraer på alle busser, gater, restauranter og andre offentlige plasser er også helt ok. Det er bare de som driver med muffins som har noe å tape på det.

9415267[/snapback]

hehe :ph34r:

Kan legge til at opptak av alle mobilsamtaler, lagring av alle sms-er, e-poster, bruk av betalingskort, tv-vaner også videre burde vært lov! Alt for å fange de kriminelle!

Lenke til kommentar
Enig. Satelittovervåking og kameraer på alle busser, gater, restauranter og andre offentlige plasser er også helt ok. Det er bare de som driver med muffins som har noe å tape på det.

9415267[/snapback]

Kan legge til at opptak av alle mobilsamtaler, lagring av alle sms-er, e-poster, bruk av betalingskort, tv-vaner også videre burde vært lov! Alt for å fange de kriminelle!

9415306[/snapback]

Med kriminelle antar jeg du mener borgerskapet? For øvrig som forventet av Venstre... naive idealister.

Lenke til kommentar

Staten har ingenting med hva jeg gjør i mitt privatliv, så lenge jeg ikke bryter loven. Staten har ingen rett til å lese mine e-poster, avlytte mine telefonsamtaler, overvåke meg når jeg er ute og går i byen osv. Staten er til for oss, vi er ikke til for staten!

Lenke til kommentar
Staten har ingenting med hva jeg gjør i mitt privatliv, så lenge jeg ikke bryter loven. Staten har ingen rett til å lese mine e-poster, avlytte mine telefonsamtaler, overvåke meg når jeg er ute og går i byen osv. Staten er til for oss, vi er ikke til for staten!

9415438[/snapback]

Hva om "Staten" sier du bryter loven ved å nekte den å overvåke deg?

Lenke til kommentar

9415267[/snapback]

9415306[/snapback]

Med kriminelle antar jeg du mener borgerskapet? For øvrig som forventet av Venstre... naive idealister.

9415426[/snapback]

Og du stemmer?? SV?

Jeg må innrømme at dette er et jævlig dårlig forslag. Har til nå trodd at V er mitt parti. Hva skal jeg nå velge? Liker snart ingen partier!

Endret av firkantsopp
Lenke til kommentar

9415438[/snapback]

Hva om "Staten" sier du bryter loven ved å nekte den å overvåke deg?

9415447[/snapback]

Staten har ingen rett til å overvåke meg. Et slikt scenario vil aldri finne sted her i Norge, fordi vi heldigvis har enkle prinsipper om privat eiendomsrett, rettssikkerhet og retten til et privatliv. Slike scenarioer vil kunne finne sted (og finner sted i f.eks. Nord Korea) i meget totalitære land.

Konstant overvåkning over mitt og ditt privatliv bryter med "uskyldig til det motsatte er bevist".

Lenke til kommentar

Bare i Nord-Korea er nok en underdrivelse. Storbritannia er jo teppebelagt med overvåkingskameraer, visst nok ett kamera per 14 menneske, og med innføringen av nye terrorlover i Europa og USA får staten i praksis tilgang til hele livet ditt om de måtte ønske.

Skremmende utvikling.

Lenke til kommentar

9415267[/snapback]

Staten skalvel ikke kontrollere deg hvorhen du går. Da er det en faciststat. Har Staten en sånn oversikt kan de herse med deg som de vil. Vi trenger sikkerhetsventiler, ellers blir det diktatur.

Lenke til kommentar
Er veldig skeptisk til overvåkningskameraer, men skulle gjerne sett mer politi i gatene. De har er en mer preventiv effekt enn kameraene.

Vi mangler 600 politibetjenter i Norge.

9415549[/snapback]

Kanskje politiet burde vudere Ali, og Mohammed med i styrken da?

Jeg ser ingenting enn, helhvit purk, på gataen.

Litt farge gjør godt...

Lenke til kommentar
Kanskje politiet burde vudere Ali, og Mohammed med i styrken da?

Jeg ser ingenting enn, helhvit purk, på gataen.

Litt farge gjør godt...

9416528[/snapback]

Jeg bryr meg fint lite om hva slags hudfarge politibetjentene har sålenge de er skikket og flinke i jobben sin.

9416748[/snapback]

Det gjør jeg også. Men flere innvandrere i politiet ville virket positivt i arbeidet opp mot innvandrermiljøer og kunne kanskje fått bukt med noe av den diskrimineringen mange innvandrere opplever i møte med politiet.

Lenke til kommentar
Det gjør jeg også. Men flere innvandrere i politiet ville virket positivt i arbeidet opp mot innvandrermiljøer og kunne kanskje fått bukt med noe av den diskrimineringen mange innvandrere opplever i møte med politiet.

9416762[/snapback]

Det tror jeg og. Men det kan være at det i noen innvandrermiljøer blir sett ned på de som ønsker å bli politi, og derfor avstår fra å ta utdanningen for ikke å miste respekten til sine venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...