Gå til innhold

Holder 350w til X1950Pro?

Fox9

Anbefalte innlegg

Hei, vil kjøpe nytt skjermkort, har bare AGP, og gidder ikke oppgradere hovedkortet nå, siden den kjører greit, men vil ha bedre skjermkort. Problemet er at jeg bare har 350w, så jeg lurere på om det vil holde til å kjøre Power Color Radeon X1950Pro?

Det jeg har i maskinen nå er:

Abit IS7-E hovedkort

200gb hdd

250gb hdd

80gb hdd

512mb ram x2

Radeon X850XT PE

Takk for hjelpen på forhånd.

Endret av Fox9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
såvidt jeg husker bruker 1950pro ca 70W pluss minus så det skulle gå fint. men kommer litt an på hvilken psu du sitter på? varierer endel

fant forresten en SVÆR tråd om akkurat det kortet så sleng inn et spørsmål der :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=668983

9415672[/snapback]

Takk for svar! Glemte å si at jeg har Intel Pentium 4 prescott prossesor, klokket fra 3,2 til 3,4 ghz. Strømforsyningen er av merket FSP. Har ikke plass til større strømforsyning.

Lenke til kommentar

Leifeinar: Ja, men den strømforsyningen jeg har nå er veldig liten og kompakt så den passer. Prioriterer ikke skjermkort så mye at jeg ønsker å bytte strømforsyning også, så vil bare bytte vis jeg er sikker på at strømforsyningen takler det.

Lenke til kommentar
Ifølge denne: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=174062

så krever x1950 faktisk litt mindre effekt enn det kortet du har nå... :)

9427332[/snapback]

Tusen takk for den linken! :)

Ser ut som det går greit da.

Et spørsmål til: Kan jeg forvente stor økning i ytelse, med å bytte?

9427744[/snapback]

Du kommer til å kjenne det godt, mer detaljer og høyere ytelse. Har gått selv fra x800 fireblade edition til x1900GT som jeg klokket livet ut av. Kjørte et overklokket AMD Athlon 64 system med et par HD osv på en Q-tec 450W som ytet rett over 300W...

Lenke til kommentar

Eg gler meg til å oppgradere mitt x850pro kort.. :p

Men om PSU-en din dug kjem jo an på kor mykje hardware du har putta inn i boksen din òg då. Om du har 10 vifter, 10 harddisker og ørten dvd-roms, ja då kan du få problem ;) Men er berre å kutte ned på diverse ting du ikkje treng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...