Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

knea lager knekkelyd

TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knekking i knær kan komme av litt av hvert, og det kan godt hende at det lar seg kurere, i hvert fall til en viss grad. Det kan også være symptomer på noe som kan bli vondt. Selv hadde jeg noe jeg trodde var meniskproblemer, men viste seg å være en muskel på innsiden av låret som var for kort, og køddet til kneet. Strekkøvelser og IMS (heftig akupunktur) hjalp. Sistnevnte koster en del, men er veldig effektivt (dog skal det sies at behandlingen kan være ganske smertefull). Du kan jo prøve å strekke lår nøye når du trener, det skader ikke om du ikke overdriver.

Lenke til kommentar

Trente karate som hadde dype stillinger som tærte på knærne. Det kunne vært unngått hvis jeg var klokere og brukte tid og trente knærne spesifikt.

Pr. i dag har knærne knekkelyder, samt jeg får en slags "lammefølelse" hvis knærne blir utsatt for litt kjølig temp. (holder med at jeg sover med knærne utenfor dyna) og da greier jeg ikke å bøye knærne rett og slett. Som lammet liksom. Må varme dem med hendene før de kan bøyes igjen.

Et alternativ er å trene opp knærne med knebøy eller svinge beinet forsiktig fram og tilbake med ankelvekter mens man står f.eks. inntil en vegg.

Lenke til kommentar

[DUDE! prøv å få i deg litt mer melk og annet calsium rike mat og drikke. dette styrker skjelettet! ellers kan det være overbelastning... fikk plutselig jevn knekking i venstre albue etter en treningsrunde på studioet... men dette avtar sakte men sikkert.

Lenke til kommentar

Jeg har også knekking i kneene, når jeg sett meg på huk, retter ut foten etter og ha sittet på en stol. En periode ble det en intents sterk smerte da smellet kom med det har gitt seg. Var hos doktoren med det, han sa jeg hadde Betenelse i Kneene. Fikk sånn salve som jeg smurte på, smertene forsvant veldig fort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...