Tbone87 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Kan noen en gang for alle fortelle meg hva en TP-Kabel er??? Har skjønt at det er en nettverkskabel av noe slag men hva er forskjellen på den og en vanlig kabel?? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 ehh.. hva er en "vanlig kabel" forno da? Kansje forklart litt bedre hva du lurer på Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hva mener du med vanlig kabel? Tp er vanlig kabel.... altså vanlig nettverkskabel.. Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 "]ehh.. hva er en "vanlig kabel" forno da? Kansje forklart litt bedre hva du lurer på Oi.... det var meninga jeg skulle skrive RJ45 kabel men.... :oops: Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 RJ45 er pluggen man bruker til nettverk..... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 en tp kabel er vel en kabel som er lagd for å kobles til rj45 plugger, men det går sikkert ann å bruke andre hvis de har riktig diameter, kan noen svare meg på hvilken diameter en tp kabel har på hver av de små kablene inni kabelen? Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 RJ45 er pluggen man bruker til nettverk..... Oops... Greit... så sånn som jeg har forstått det så er RJ45 pluggen og "TP-kabel" er kabelen som har en RJ45 plugg i hver ende!! Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 er ikke helt sikkert på om dette hjelper deg noe men... :-? TP = Twisted Pairs De har 4 par ledninger og bruker stort sett RJ45 Pluggen. Kablene har disse fargene: Oransje + Oransje/hvit Blå + Blå/Hvit Grønn + Grønn/Hvit Brun + Brun/Hvit Max Lengde på en tp kabel uten repeater/forsterker er ca~100M ISDN telefoner osv bruker samme type kabel, bare med mindre par (2par?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå