ugotabanana Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Satt snakket om trening med en kamerat, han sa at han trente 2 sett 6 reps. Lurer på hva for program dette er og hva det egentlig har for formål? Han sier også han fikk dette av en kroppsbygger (løgn?) Han har vell trent lengre enn meg, men jeg har vell egentlig hatt mye bedre fremgang enn han. Han har vell strengt tatt ikke hatt fremgang at all, noe jeg ikke har giddet ta opp med han. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 2 sett 6 reps er ikke noe program. Man kan ikke si noe om programmet med mindre man vet hvilke øvelser som er involvert. 2 sett med 6 reps per øvelse kan sikkert funke greit det, men det forutsetter nok at man har litt flere øvelser pr. muskelgruppe enn det som er vanlig. Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Satt snakket om trening med en kamerat, han sa at han trente 2 sett 6 reps. Lurer på hva for program dette er og hva det egentlig har for formål? Han sier også han fikk dette av en kroppsbygger (løgn?) Han har vell trent lengre enn meg, men jeg har vell egentlig hatt mye bedre fremgang enn han. Han har vell strengt tatt ikke hatt fremgang at all, noe jeg ikke har giddet ta opp med han. 9414677[/snapback] nja noen kjører jo så lite som 1 arbeids sett pr øvelse, trenger ikke ha videre mange øvelser fordi. 2-3 øvelser på store muskelgrupper som rygg,bi og 1-2 på mindre som feks biceps. feks 1 mark , 1 roing , 1 nedtrekk/chins , 1 bi curl du bryt ned kroppen like mye me et tungt sett som 3 mindre tunge, men du får lenger restitusjons tid jo flere sett du kjøre. men klart kjøre du 1 jobbsett på hverøvelse så forlanger dette at du kjører deg helt ut på hvert sett, ikke no kosing med ei lett vekt. full kontakt, bra utførelse. leste en artikkel om dette, den kan du lese her. http://www.websport24.no/index.php/nor/nyh...tet_restitusjon personlig kjører jeg flere små sett, feks 3x3, 4x4 ,3x5 på basis øvelsene, og heller litt mere rep på støtte øvelser. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det å kun kjøre få repetisjoner pr. serier med store vekter vil gjøre at han mister en del fremgang etterhvert. Dette er fordi han da kun "fyller ut" den muskelmassen han alt har og øker fryktelig lite (Tviler derfor litt på at han fikk det av en kroppsbygger, kanskje heller av en styrkeløfter). Når han har fyllt opp det han har av muskelmasse må han derimot gå ned på vekter og opp på repetisjoner igjen for å få mer masse han kan fylle ut. Når jeg mener fylle ut mener jeg at han utvikler muskelfibrene han allerede har slik at disse blir sterkere, dette gjøres ved maks/sub-maks løft, altså tunge vekter og få repetisjoner. Riktignok vil han øke noe uansett hvordan en velger å trene, men for å få maks uttelling burde han ikke trene på samme måte konstant. Ganske elementær treningslære når det gjelder styrkeløft etter min treningslærebok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå