eb81 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kansje dumt spørsmål men... Mange tver har hdmi innganger og ikke vga innganger. Mange laptoper har vga utgang og ikke hdmi utgang. Finnes det overganger til å koble laptoper med vga utgang til en tv med hdmi inngang? Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Nei. Se på det som å helle bensin på dieseltanken Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kansje dumt spørsmål men... Mange tver har hdmi innganger og ikke vga innganger. Mange laptoper har vga utgang og ikke hdmi utgang. Finnes det overganger til å koble laptoper med vga utgang til en tv med hdmi inngang? 9413563[/snapback] Nei, HDMI overfører digitale signaler, mens vga har analoge. FOr å få en overgang mellom slike kontakter vil du trenge en omformer som omkoder signalene. Det blir garanter svindyrt, og nesten like sikkert dårlig. Da får du heller bruke s-video eller noe. Eller denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=60590 Eller bytte PC/TV Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 ok, dvi og hdmi. er ikke det samme type signal? jeg vet at noen dvi kabler går det analogt signal også igjennom. derfor lurte jeg på om dette var tilfelle på hdmi også... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har DVI pa laptopen min HDMI = DVI + lyd mener jeg Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Det stemmer at HDMI = DVI + lyd, men det er viktig å merke seg at det er snakk om DVI-D(igital). Det finnes DVI-I som er både analog og digitale signaler. Det er de DVI kablene som har 4 pinner rundt den lange flate i kabelen. I tillegg finnes DVI-A som er en VGA kabel med DVI kontakter. Omforming av VGA til HDMI tror jeg du bør la vær å tenke på. Om det i det hele tatt er mulig, vil jeg tro det er for dyrt til å være lønnsomt. Edit: Her er et bilde av de forskjellige DVI, om det er noen som er usikre Endret 2. september 2007 av Nero Burningwr00m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå