eb81 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kansje dumt spørsmål men... Mange tver har hdmi innganger og ikke vga innganger. Mange laptoper har vga utgang og ikke hdmi utgang. Finnes det overganger til å koble laptoper med vga utgang til en tv med hdmi inngang?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Nei, det går ikke. VGA er analog og HDMI er digitalt. Blir som å spørre etter en overgang fra vannkran til stikkontakt. Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 er d ikke samme videosignalet i hdmi som i dvi? noen dvi kabler har jo analogt signal også. derfor lurte jeg på om det gikk å sende analogt signal igjennom hdmi... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Merkelig at det da er VGA-> DVI omformere der ute... VGA->DVI også en DVI->HDMI omformer? Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 er det feil at det går også analogt signal igjennom dvi? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Dere blander tingene. Hvis en PC har DVI utgang så er det også VGA signaler i samme plugg, dermed finnes det DVI til VGA adapter. Men motsatt er ikke mulig. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Altså forsto jeg det riktig her? Jeg har 2 DVI inganger på skjermkort, og jeg bruker en VGA på denne en DVI så jeg får i pc skjerm, men er der overgang som kjør VGA til DVI? hehe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det er forskjell på inngang og utgang. Et skjermkort har DVI utganger, det er skjermen som har innganger. Skjermkort med DVI utganger har som regel DVI-I, dvs at det er både analog og digital signaler i samme kontakt. Det er dermed enkelt å bruke et adapter for å få VGA kontakt. Men har du en VGA kontakt så er det bare analoge signaler der, og da er det ikke mulig å lage digitale signaler ut fra ingenting. En VGA til DVI adapter er derfor nytteløs. http://en.wikipedia.org/wiki/Dvi Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det finnes konvertere, men de er såpass kostbare at du får et mer enn brukbart skjermkort med 2 dvi ut til samme prisen. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335774 Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Nei, det går ikke. VGA er analog og HDMI er digitalt. Blir som å spørre etter en overgang fra vannkran til stikkontakt. 9414474[/snapback] Overgangen vil vel da se noe slik ut: Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 hahaha Men fakk dyrt var det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå