supermodps2 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Har lurt veldig lenge på om der går å få fiber kabel til en ene-bolig i bergen (Ikke i byen men litt utenfor ( bønes ) ).. Evnt. ca. hvor mye dette koster.. noen som vet ? Kan tenke meg at det blir en del ? Jeg har vært på lyse.no , men det er vel bare i stavanger etter som jeg har søkt litt her på hardware på lyse. Grunnen til fiber er at jeg er lei av den lave opp hastigheten ( og ned .. og dårlig kvalitet på kobber linje ). , det går ikke an å ha servere på en ADSL linje. Takk for svar. Mvh. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Lyse leverer i mange områder igjenom partnere, men og få fiber i ett enkelt hus uten at det er del av en større utbygging vil bli svært kostbart. Lenke til kommentar
supermodps2 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Lyse leverer i mange områder igjenom partnere, men og få fiber i ett enkelt hus uten at det er del av en større utbygging vil bli svært kostbart. 9414912[/snapback] Takk for svar. Lurer på hvor mye det vil komme på, er villig til å betale en del. Men der er jo spørs, kanskje jeg skal spørre andre i nabolaget om de vil bli med å spleise på det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Selv i områder hvor man bygger ut til hele stedet vil man nok reelt ha kostnader mellom 20 og 30000,- pr hus, ett enkelt hus uten andre og dele på kostnaden vil bli ekstremt dyrt. Lenke til kommentar
Moella Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 En annen ting er at Lyse og Altibox konseptet ikke driver i Bergen per i dag. Lenke til kommentar
nAD Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har hørt rykter om at BKK skal lansere sin fiber\ip-telefon\iptv etc nå i høst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå