kvarts Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 er programerng mot database å lage nettsteder? Lenke til kommentar
kvarts Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Lage nettsider Lenke til kommentar
roac Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) er programerng mot database å lage nettsteder? 9413286[/snapback] Det var omtrent som å spørre om en bil er det samme som Dodge Ram SRT-10. Å lage nettsider er så mye mer enn programmering mot databaser, og programmering mot databaser er så mye mer enn å lage nettsider. Regnskapsprogrammer er eksempler på programmer som i stor grad bruker databaser, men også forskjellige type arkivprogrammer, som f eks Adobe Lightroom, bruker databaser. Statiske websider derimot bruker typisk ikke databaser, og videre så er det typisk innholdet på websidene som ligger i en database, mens designet og designelementer ligger annensteds. Endret 2. september 2007 av roac Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg jobber som webutvikler, og nei; websider og databaser er ikke noe man automatisk kobler, kommer veldig an på hva man lager og hvordan Men databaser er hendige verktøy, det må sies Lenke til kommentar
supermodps2 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Kort sagt: En database er hvor man lagrer, oppdaterer , sletter og henter data i en tabell struktur. Ferdig. Litt forklaring. En database består av 1 eller flere tabeller. Eks. Dette kan være en tabell som heter "min_tabell" hvor ID er en som endres for hver rad i tabellen. Tabell: || ID || Tittel || Tekst || || 1 || Hei || Ja, nå har jeg lansert den nye siden min || || 2 || || Stresser fortsatt med å lage den nye siden, kom tilbake senere || Eks. (MySQL) Man kan hente teksten,f.eks. ID 1 fra databasen med ( hvis dette er en MySQL database ) en SQL kommando. SELECT `Tekst` FROM `min_tabell` WHERE ID='1'; Endret 7. september 2007 av supermodps2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå