Kula82 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Lurte på hva som er hovedforskjellen på vista 32-bit og 64-bit. Foruten støtte for 4gb mnne eller mer med 64-bit. Har amd dual-core prosessor. Og AMD er jo 64-bit. Eller har ikke det noe felles med Vista 64-bit? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Blir vel på samme måte som XP32 vs. XP64. Du har potensiale for høyere ytelser, men det krever at programmene du kjører er eksplisitt skrevet for å kjøre på et 64 bit operativsystem. Hvis ikke så vil du ikke merke noen forskjell. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kan jo vri litt på spørsmålet siden jeg lurer litt selv: Vil 32bit programmer på vista64 kjøre med samme ytelse som på vista32? Isåfall er det vel bare positivt å hente med å kjøre vista64 hvis man har system som støtter dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vil 32bit programmer på vista64 kjøre med samme ytelse som på vista32?Isåfall er det vel bare positivt å hente med å kjøre vista64 hvis man har system som støtter dette? 9418877[/snapback] Vel, for å si det sånn: Det er ingenting som tilsier det motsatte. Testet XP64 på en nForce3 hovedkort for et års tid siden og da fikk jeg marginalt dårligere ytelse ved benchmark. Brukte 3Dmark03 og 05 til dette. Samme med benchmarkfunksjonen i winrar. Da skal det også sies at 64 bits chipsetdriverne til nForce3 ikke er ferdig utviklet, kun i beta så jeg regner med det forklarer lavere ytelse. Om denne forskjellen er mellom Vista32/vista64 vites dog ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå