rikkmund Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Kjøpte for 3 år siden en Qpvision 32" Lcd hos komplett.no. Har hatt en del trøbbel med tven, og sendte inn en returforespørsel hos Komplett for et år siden. De sa fra seg ansvaret og sa at Qpvision selv ønsket å ta seg av servicesaker. Fikk en firmwareoppdatering som fikset problemene der og da, men nå har de startet opp verre enn noen gang. Det jeg lurer på, er om hvem som egentlig er ansvarlig til syvende og sist? Jeg mente at de som selger varen er ansvarlig. Lurer på dette, for skulle Qpvision sette seg på bakbena, så er vell dette en sak mellom kjøper og Komplett? Regner med Qpvision fikser dette, så dette er mer et "enn om..." Endret 2. september 2007 av rikkmund Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du kan etter fkjl. §35 rette mangelkrav direkte mot tidligere salgsledd, i dette tilfelle Qpvision. Selger kan ikke fraskrive seg mangelansvaret, så du kan også velge å forholde deg kun til Komplett. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du skal forholde deg til komplett. Komplett lar deg gjerne kontakte direkte med qp vision. Fordi de mener det går raskere. Men komplett står med ansvar for å fikse opp. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 DU bestemmer hvem som har ansvaret. Komplett eller QPvision, du velger selv hvem du ønsker å reklamere til. At komplett.no ønsker å behandle færrest mulig retursaker selv er en kjent sak, er bare å se på siden deres det. "QPvision ønsker selv" er bare en unnskyldning for å slippe unna de fleste saker . Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 DU bestemmer hvem som har ansvaret. Komplett eller QPvision, du velger selv hvem du ønsker å reklamere til. At komplett.no ønsker å behandle færrest mulig retursaker selv er en kjent sak, er bare å se på siden deres det. "QPvision ønsker selv" er bare en unnskyldning for å slippe unna de fleste saker . 9414400[/snapback] Skal se på responsen fra Qpvision, og om de inviterer til "arbeid", så vil jeg nok ta hele saken gjennom komplett. Var jo tross alt der jeg kjøpte tven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå