varmit Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Skal ha meg en ny rifle, og valget står mellom forskjellige rifler. Kaliberet er 6,5x55. Tikka T3 Varmint, Sauer 202 eller Schultz&Larsen? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 heisan. jeg har selv en tikka, og er meget fornøyd med den. det komme jo litt ann på hvilket prisnivå du skal legge deg på det? sauer har jeg hørt at også skal være bra . men som sagt spiller sikkert prisen inn her. legg mellom 5 og 10 000 i ei rifle. og en kikkert som er dimensjonert i forhold til type rifle du kjøper. jeg har som sagt en tikka m590 battue. med zeiss 3-12X56. rifla kostet meg den gang 5900. og kikkert ca 14000. denne er nå ca 7 år gammel. ikke hatt noe tull med den. mitt motto er : billig rifle og dyr kikkert. det funker det. lars Lenke til kommentar
varmit Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 God kikkert er viktig ja, men 14000? Sauer er kjempebra, 202 Jaktmatch er en rifle jeg vurderer sterkt. Kansje ta med Sako og? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 ja du kan egentlig ta med deg sako i denne vurderingen. kikkert er viktig på rifla. kjøp deg noe som er holdbart og bra. du trenger ikke en kikkert til 14000. men så er det 30 år garanti på den også da. har litt å si det også synes jeg. meopta har jeg hørt skal være greie kikkerter. hadde jeg vært deg , skulle jeg kjøpt en sako finnlight cal 6,5X55, disse er veldig fine, en kompis av meg har en sånn, han er veldig fornøyd med den, han har foresten tatt 3 bukker med den iår alt. ikke værst det. pm meg hvis du vil ha msn adr. så kan vi prate litt mere der lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå