Gå til innhold

Skal kjøpe nytt videokamera


Anbefalte innlegg

Hallo

Er på oppdrag for min lillebror, han skal kjøpe seg nytt videokamera. Jeg har null peiling og ikke noe som helst erfaring. Det han i hovedsak skal filme er lego, hehe. Han skal lage legofilmer der han filmer små legomenn og legobyer, så trenger ett kamera som gjør denne jobben bra. Den må også støtte stillbilde funksjon (noe jeg regner med de fleste gjør) siden det ikke ser spesielt bra ut med en hånd som beveger legomennene overalt. ;)

Jeg vet ikke hvilken måte som er best å lagre på, her får dere bare komme med forslag.

 

Maks pris er 2500kr, men så billig som mulig.

Er det noe mer dere trenger å vite for å hjelpe er det bare å spørre. Takk for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han skal lage legofilmer, er det da på den måten at du flytter litt, tar bilde, flytter litt til osv...

 

For hvis det er det så er det ikke videokamera han må bruke, men stilbildekamera.

 

Og kameraer i prisklassen 2500 og nedover har en elendig stilbildefunksjon...

Lenke til kommentar

Vet ikke om du får videokamera med stillbildefunksjon til den prisen. Du kan jo bruke et stillbildkamera til den jobben, og redigere inn bildene i et redigeringsprogram for video. Der kan du velge hvor lenge hvert bilde skal vises osv, og du kan mikse bilder og video sammen, og brenne resultatet pa DVD. De billigkameraene som oftest anbefales er Panasonic NV-GS 60, NV-GS 80, samt Sony sine billigkameraer. :)

Lenke til kommentar
Så hvilket burde jeg velge? Panasonic sitt eller Sony sitt billigkamera..?

9429313[/snapback]

I linken din står det at Sonyen har plass minnekort, så sonyen kan nok ta stllbilder, men vil nok tro at Panasonicen er bedre i dårlig lys. Filterdiameteren er 37mm på Panasonic, mens den er 25mm på Sonyen. I tillegg har Panasonicen en stor fordel, nemlig optisk bildestabilisator. Stor fordel at den er optisk ved panoreringer, så ikke filmen blir "hakkete".

Et vurderings spørsmål. Som filmkamera hadde jeg nok valgt Panasonicen. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hvis han skal lage legofilm vet jeg nøyaktig hvilket kamera han må bruke.

 

Jeg har laget denne lego-filmen for to-tre år siden:

 

Bank Robbery

 

Kameraet vi brukte var Canon Mvx 30i. Vet ikke prisen på dette...

Vi brukte en webcam funksjon som ga svært gode bilder, mye bedre enn kompaktkamera.

 

PS. Ikke la deg lure av Video.Google kvaliteten, den er kjempedårlig. Bildene er faktisk veldig fine, tok omtrent 3000 tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...