siindre Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Hallo Skal muligens invistere i digital tv, fra enten riksTV eller Get. Vi har per nå kabel-tv fra Get. Hva anbefaler dere? Jeg vil altså ha digital-tv på tv'en i stuen. Jeg vil også ha TV på PC'en. Hva trenger jeg da? Har hørt om ett hauphauge (eller hva det nå heter) som støtter dette, at du kjøper en kortleser som ekstra utstyr. Noen som kan komme med linker om hvilket abonnement jeg bør bestille og hvilket utstyr jeg bør kjøpe til PC'en? Edit: Hvor mye vil dette kostet i mnd/året? For jeg trenger vel bare en dekoder og to kort? Hvis jeg kan kjøpe det hauphauge greiene...? Endret 2. september 2007 av siindre Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg ville kjøpt Get digtal-tv. Mange flere kanaler som du ikke får i RiksTV. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Ok, hvordan blir det med ekstra kort? Hvor mye må jeg betale for ett ekstra kort til PC'en? Fant ikke noe om det på hjemmesiden. Kun hvor mye ekstra det blir for dekoder og kort... Lenke til kommentar
siindre Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 *bump* Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) RiksTV = Digital Everywhere DVB-T med Connax CAM og smartkort (kanalene og det er på) Get = Digital Everywhere DVB-C med *vet ikke CAM de bruker* og smartkort (kanalene og det er på) http://digital-everywhere.com/cms/en/index.php RiksTV bruker MPEG-4 H.264 (ny, bedre kvalittet på law bitrate) Get bruker MPEG-2 (gammel, ok kvalittet på bra bitrate) Endret 5. september 2007 av wiak Lenke til kommentar
siindre Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Ok, tusen takk for hjelpen, det ser bra ut! Men siste ting, hva må jeg gjøre får å få ett ekstra kort? Og hvor mye koster det? Fordi på nettsidene står det jo ekstra pris for ekstra dekoder og kort. Noe jeg ikke trenger? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Anbefaller ikke digitalt over bakke nettet, da dette går ut over internett hastigheten (du mister 6Mbit av linja). Men om du absolutt skal ha en a dem, er GET beste valget med antall kanaler. Eru kvalitets freak så er Riks-TV valget og gå for. O seff...du har vel alleredet Plasma eller LCD TV. Endret 5. september 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
siindre Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Anbefaller ikke digitalt over bakke nettet, da dette går ut over internett hastigheten (du mister 6Mbit av linja). Men om du absolutt skal ha en a dem, er GET beste valget med antall kanaler. Eru kvalitets freak så er Riks-TV valget og gå for. O seff...du har vel alleredet Plasma eller LCD TV. 9432880[/snapback] Tror du har misforstått litt. Jeg skal bruke TV-kort med CAM modul, til pcen. For å få digital-tv på PC'en. Ettersom jeg bruker TV-kort så tar det ikke av internette, IP-TV gjør derimot det. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Bump Har nå skaffet meg Get digital-tv og er strålende fornøyd. Men syns det nå er på tide å skaffe meg utstyr til PC-en som gjør at jeg kan se på PC-en også. Ingen som vet hvilke kort og evt ekstrautstyr jeg trenger? Og hva som skal til for å få ett ekstra kort fra GET uten dekoder? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Get benytter en form for NDS Videoguard som er i samme familie som det viasat bruker. Det finnes ingen offisielle cam til sluttbrukere til dette systemet, dette er kun tilgjenglig for kabeltv selskap osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå