brolle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har en HP med Vista Home operativsystem på.Har en del software i forb.med skole/jobb som kun er kompatibel med XP så jeg tenkte å kjøre 2 op.system, det har jeg gjort på andre maskiner. Partisjonerte 30Gb på disken og formatterte den. Satte i plata med XP og boota fra cd. Installasjonen startet som normalt til man kommer til valget mellom å installere,reparere e.l Da jeg velger installere får jeg beskjed om at den ikke finner hardisker på maskinen og at jeg må evnt. kjøre programmer fra produsent for å finne feilen. Nå vet jeg at det finnes utrolig mange dyktige folk på forumet så jeg håper noen kan hjelpe meg her. Den nye partisjonen er forøvrig ok, ihvertfall kan man kopiere ting over på den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Er det en laptop? SATA disk? Du trenger antagelig en SATA driver til installasjonsprogrammet. Lenke til kommentar
brolle Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Er det en laptop? SATA disk? Du trenger antagelig en SATA driver til installasjonsprogrammet. 9412782[/snapback] Det er en laptop ja, en HP G5000. Kan jeg isåfall finne en SATA driver hos Microsoft eller ?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du bør vel først se hos HP. Men jeg har ingen erfaring med HP laptop. Du har vel antagelig ikke floppy, som er standardmetoden for å legge inn driver. Da spørs det om du må lage deg en ny CD med driver inkludert (slipstream). En annen ting jeg ville vært bekymret for er om det kan bli problemer å starte Vista etterpå. Dualboot kan være vanskelig, og spesiellt siden Vista og XP bruker forskjellige bootmanagere. Men jeg har ingen erfaring med dette heller. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Last ned TweakVi, da får du muligheten til å lage en ny Bootloader. Hvis du så går inn på "System information and tweaks" velger du det nederste alternativet der: EasyBCD. Der kan du lage ny ny bootloader. Edit: Det er er kjent problem med å installere XP etter Vista pga Vista sin bootloader overskriver XP sin. Endret 2. september 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå