Vallhall Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hei der Har nettopp kjøpt ny kalkulator (Texas Instruments TI- 89 Titanium), som nok er litt for avansert for mitt bruk. Ved å finne minste fellesnevner får jeg 31/15 og ikke 2 1/15 som er riktig svar i stykket: 5/3+2/5. Kan noen hjelpe meg med dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 31/15 og 2 1/15 er akkurat det samme. Bare en ytterligere forkortning, tror ikke kalkulatoren gir deg et svar som 2 1/15, da det er utrolig tungvint i de fleste tilfeller. Dumt å gjøre seg for avhengig av kalkulator, bruk heller hode på så enkle oppgaver! Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Sindre... Har du peiling på TI-89 Titanium? I så fall har jeg et enkelt lite spørsmål til deg EDIT: Spørsmålet er hvordan får jeg koblet til kalkulatoren til pcen? Mangler en hel haug av programmer... De bare forsvant en dag. Har fått koblet den til før, men fungerer ikke nå, den kommer ikke fram når jeg søker etter den... :S Endret 2. september 2007 av bennybanan Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Får dere virkelig lov å bruke så avanserte kalkulatorer? TI-89 kan vel regne med ukjente? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Får dere virkelig lov å bruke så avanserte kalkulatorer? TI-89 kan vel regne med ukjente? 9417295[/snapback] Da jeg gikk på allmenn (par år siden eller noe...) måtte vi ha så avanserte kalkulatorer. Sto i boklisten, det. jeg hadde en Casio "ettellerannet" og den kunne hvertfall regne med ukjente. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vi snakker ikke om å sette inn tall i et et andregradsprogram her. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Takker for alle svar Jeg har innsett at jeg har kjøpt en alftor avansert kalkis, som jeg ikke skjønner bæra av. Hvis man deler 80 med 53 får jeg heller ikke noe svar men kun det jeg taster inn 80/53. Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? 9431863[/snapback] Gjør som følger:Velg Mode. Trykk F2 og naviger deg ned til Exact/approx (to trykk på pilnedtasten). Velg høyre piltast og gå ned til 3: Approximate (eller klikk 3). Avslutt ved å trykke Enter. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) høhøh, jeg har en taxas ti82, brukte å spille spill på den .... Og en kamerat hadde akkurat samme. da ble det "linking" i pausene. regner med du fikk en tjukk håndbok å lese på?? utrolig mye artig å gjøre med de kalkisene. Idag er det så lenge siden jeg har brukte at jeg nesten ikke husker hvordan den slåes på eller av. Endret 5. september 2007 av regga Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Takker for alle svar Jeg har innsett at jeg har kjøpt en alftor avansert kalkis, som jeg ikke skjønner bæra av. Hvis man deler 80 med 53 får jeg heller ikke noe svar men kun det jeg taster inn 80/53. Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? 9431863[/snapback] Har du vurdert å lese manualen? Les den og du er omtrent sikret go karakter i 1x. omtrent alt der er kun å trykke inn på kalkulatoren Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? 9431863[/snapback] Gjør som følger: Velg Mode. Trykk F2 og naviger deg ned til Exact/approx (to trykk på pilnedtasten). Velg høyre piltast og gå ned til 3: Approximate (eller klikk 3). Avslutt ved å trykke Enter. 9432992[/snapback] All ære til deg, og tusen takk skal du ha PS: jeg har lest bruksanvisningen og fant ikke dette ut Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Takker for alle svar Jeg har innsett at jeg har kjøpt en alftor avansert kalkis, som jeg ikke skjønner bæra av. Hvis man deler 80 med 53 får jeg heller ikke noe svar men kun det jeg taster inn 80/53. Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? 9431863[/snapback] Har du vurdert å lese manualen? Les den og du er omtrent sikret go karakter i 1x. omtrent alt der er kun å trykke inn på kalkulatoren 9433030[/snapback] Kan du utdype hva du mener?. Jeg går et fagarbeiderkurs i forbindelse med jobben(jobber i aluminiumsindustrien), som består av mye matte og kjemi. Mattematikk er et fag jeg ikke fatter noe av og kjemi enda mindre og spesielt siden jeg ikke har gått skole siden "steinalderen". Jeg har lest i manualen som fremstår like komplisert som fagene vi har. Hva mener du med at jeg er sikret go karakter i 1X? Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Takker for alle svar Jeg har innsett at jeg har kjøpt en alftor avansert kalkis, som jeg ikke skjønner bæra av. Hvis man deler 80 med 53 får jeg heller ikke noe svar men kun det jeg taster inn 80/53. Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? 9431863[/snapback] Har du vurdert å lese manualen? Les den og du er omtrent sikret go karakter i 1x. omtrent alt der er kun å trykke inn på kalkulatoren 9433030[/snapback] Kan du utdype hva du mener?. Jeg går et fagarbeiderkurs i forbindelse med jobben(jobber i aluminiumsindustrien), som består av mye matte og kjemi. Mattematikk er et fag jeg ikke fatter noe av og kjemi enda mindre og spesielt siden jeg ikke har gått skole siden "steinalderen". Jeg har lest i manualen som fremstår like komplisert som fagene vi har. Hva mener du med at jeg er sikret go karakter i 1X? 9433265[/snapback] Da jeg kjøpte min texas fikk jeg to manualer. én som var forklaring av basic funksjonene, og den andre forklarte alt det andre. Når du har lest og forstått eksemplene i basic manualen går ting veldig lett. Matten på videregående heter 1mx (jeg tok 1m på GK og 1x på VK1) 1x delen består veldig mye i grafer og derivering osv der det meste foregår på kalkulator. Dersom du ikke forstår matten foreslår jeg at du kan ta en liten titt på http://www.skole.no/ evt andre sider der du kan diskutere og få hjelp til matematikken Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Takker for alle svar Jeg har innsett at jeg har kjøpt en alftor avansert kalkis, som jeg ikke skjønner bæra av. Hvis man deler 80 med 53 får jeg heller ikke noe svar men kun det jeg taster inn 80/53. Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? 9431863[/snapback] Har du vurdert å lese manualen? Les den og du er omtrent sikret go karakter i 1x. omtrent alt der er kun å trykke inn på kalkulatoren 9433030[/snapback] Det er jo feil, du må jo vise utregning. Kan ikke bare skrive regnet ut på kalkulator og svaret. Greit og f.eks. bruke andregradsformelen på kalkulatoren. men ikke kun bruk kalkulator. Da får du 0 poeng. Men veldig greit å sjekke at du har rett på de forskjellige oppgavene hvis du har god tid på prøven/tentamen! Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Takker for alle svar Jeg har innsett at jeg har kjøpt en alftor avansert kalkis, som jeg ikke skjønner bæra av. Hvis man deler 80 med 53 får jeg heller ikke noe svar men kun det jeg taster inn 80/53. Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? 9431863[/snapback] Har du vurdert å lese manualen? Les den og du er omtrent sikret go karakter i 1x. omtrent alt der er kun å trykke inn på kalkulatoren 9433030[/snapback] Det er jo feil, du må jo vise utregning. Kan ikke bare skrive regnet ut på kalkulator og svaret. Greit og f.eks. bruke andregradsformelen på kalkulatoren. men ikke kun bruk kalkulator. Da får du 0 poeng. Men veldig greit å sjekke at du har rett på de forskjellige oppgavene hvis du har god tid på prøven/tentamen! 9439087[/snapback] mja, mener at mye av 1x var å finne skjæringspunkter og tegne grafer. I 2 mx er det vell man lærer å regne det ut uten kalkulator Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Takker for alle svar Jeg har innsett at jeg har kjøpt en alftor avansert kalkis, som jeg ikke skjønner bæra av. Hvis man deler 80 med 53 får jeg heller ikke noe svar men kun det jeg taster inn 80/53. Er det noen her inne med kjennskap til denne modellen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne bruke denne kalkulatoren i normalmodus? 9431863[/snapback] Har du vurdert å lese manualen? Les den og du er omtrent sikret go karakter i 1x. omtrent alt der er kun å trykke inn på kalkulatoren 9433030[/snapback] Det er jo feil, du må jo vise utregning. Kan ikke bare skrive regnet ut på kalkulator og svaret. Greit og f.eks. bruke andregradsformelen på kalkulatoren. men ikke kun bruk kalkulator. Da får du 0 poeng. Men veldig greit å sjekke at du har rett på de forskjellige oppgavene hvis du har god tid på prøven/tentamen! 9439087[/snapback] mja, mener at mye av 1x var å finne skjæringspunkter og tegne grafer. I 2 mx er det vell man lærer å regne det ut uten kalkulator 9440330[/snapback] Husk at det har kommet en ny reform nå da. Vi hadde ihvertfall masse som ikke skulle taes på kalkisen på 1T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå