Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke innstallert Windows

Anbefalte innlegg

Jeg satt en dag å spilte WoW da jeg skulle ut å hente meg noe drikke, og da jeg kom tilbake var det bare bluscreen som stod å ventet:

A problem has been detected and Windows has been shutdown to prevent damage to your computer.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

(så mye svada om sjekk hardware, software, blablabla)

Technical Information:

*** STOP: 0x00000050 (0xFF10654C,0x00000000,0x8056DA3B,0x00000000)

Da jeg restartet maskinen kom jeg inn i windows, men alle programmer som skulle automatisk starte opp fikk alle feilmeldinger (program som MSN, iTunes, AIM, etc) og etter en liten stund kommer samme feilmeldingen opp.

Jeg tenkte så å formatere og installere windows XP på nytt, men når jeg har kommet halveis i innstallasjonen kommer samme bluescreen opp igjen.

Mitt oppsett:

- Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Kit w/two matched Value Select 1024MB

- Asus P5B, P965, Socket-775, ATX,

GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16

- Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket

LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

- Asus GeForce 7600GS 256MB DDR2 Silent,

PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDTV, Retail

- Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2

16MB 7200RPM

- APLUS Case Qubic, Sort

Midi tower (Uten Strømforsyning)

- Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W

Bulk, 120mm Vifte, SATA, 20/24pin

- Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0

PS2/USB

- Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

USB Sort OEM

Virker som det er et problem med hardisken her, men jeg vil ikke kjøpe en ny om det viser seg det er noe annet. Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Gå inn på Komplett sine sider og søk opp ordren under ordreoversikten. Velg så minnebrikkene og velg at du ønsker å returnere disse. Du blir da bedt om å fylle ut litt info om hva som er galt, og etter kort tid vil du motta et RMA-nummer på mail.

Lenke til kommentar
Kjørte MemTest86+ fra UltimateBoost og jeg fikk 4096 errors. Jeg har ikke noen anelse hva annet jeg skal se etter, men antar dette er rimelig ille. Så hva nå?

Har jeg rett til å returnere dette? Er kjøpt fra komplett.no og jeg har satt sammen maskinen selv.

9417043[/snapback]

Sist jeg sjekket hadde vel Corsair livstidsgaranti (skyt meg om jeg tar feil her), så om det er noe feil med minnet så skal nok det gå på garantien. Har du noen venner eller noen andre minnebrikker liggende du kunne testet? Kjørt opp windows innstallern igjen og sett om du får samme feilmelding.

Lenke til kommentar
Kjørte MemTest86+ fra UltimateBoost og jeg fikk 4096 errors. Jeg har ikke noen anelse hva annet jeg skal se etter, men antar dette er rimelig ille. Så hva nå?

Har jeg rett til å returnere dette? Er kjøpt fra komplett.no og jeg har satt sammen maskinen selv.

9417043[/snapback]

Siden du har satt sammen maskinen selv... Du har 2 minne brikker, Så gjør dette.. Ta ut den ene, prøv igjen. Samme problem, bytt om minne brikkene. Funker maskinen med den ene av brikkene, sender du den andre def i retur/bytte.

Ops. du har matchede brikker, hehe. Vel er det feil på den ene må du sende begge i retur :) Men i så fall har du funnet feilen.. håper jeg ;)

Siden testen kommer opp med feil, er det sansynlig at minne brikken er defekt eller ikke trykket skikkelig ned i sokkelen, slik at du får vakkel.

Det er også lurt og sjekke alle kontakter, cpu sokkel osv. At det er satt skikkelig på. S-ATA for eksempel har en tendens til å falle lett av, både pwr og data tilkobling. Slike feil som du har kan oppstå pga dette også.

Gi et ord hvordan det gikk.

Endret av Tom H.
Lenke til kommentar
Kjørte MemTest86+ fra UltimateBoost og jeg fikk 4096 errors.

9417043[/snapback]

Vær obs på at det KAN være strømforsyninga som er kaputt. Klarer ikke strømforsyninga å levere jevn spenning så vil du kunne få samme symptomer som om det var rammen som var gåen.

Men som Tom H. sier, test brikkene hver for seg.

Skulle det vise seg at maskinen fungerer når du kjører rambrikkene single, så kan det hende du trenger en BIOS-oppdatering.

Det du også kan gjøre hvis maskinen kjører stabilt med single ram-brikke er å tyne den med 3Dmark. Når du kjører dette programmet så vil maskinen trekke bortimot maksimalt med strøm, og har du da problemer med strømforsyninga, så vil altså maskinen "kolapse" med bsod eller andre fæle ting. Til ditt oppsett så bør du velge 06 eller 05 versjonen for å "tyne" maskinen mest mulig.

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg testa rambrikkene hver for seg og holder på å teste dem samtidig nå, foreløpig ikke noe tegn til feil.

Det viste seg at jeg har gjort en liten "noob" feil ser det ut som :blush:

På hovedkortet har jeg 4 slots for ram, de er farget svart og gul, to og to står sammen, en svart og en gul hver for seg. Jeg tenkte at det var som med IDE kablene at den ene var for "main" RAM'en og andre for slave. Jeg hadde altså en i svarte porten og andre i gule.

Kan dette være problemet? Litt merkelig isåfall at jeg ikke har hatt problemet før nå, ettersom jeg har hatt pcen siden februar. Det har forekommet at den har restartet seg slik som nå, men da jeg startet den opp igjen da fungerte alt som det skulle.

Vel takk for all hjelp så langt, skal kjøre ferdig testen nå og installere windows etterpå, så håper det fungerer denne gangen.

Lenke til kommentar
Vel, nå har jeg testa rambrikkene hver for seg og holder på å teste dem samtidig nå, foreløpig ikke noe tegn til feil.

Det viste seg at jeg har gjort en liten "noob" feil ser det ut som :blush:

På hovedkortet har jeg 4 slots for ram, de er farget svart og gul, to og to står sammen, en svart og en gul hver for seg. Jeg tenkte at det var som med IDE kablene at den ene var for "main" RAM'en og andre for slave. Jeg hadde altså en i svarte porten og andre i gule.

Kan dette være problemet? Litt merkelig isåfall at jeg ikke har hatt problemet før nå, ettersom jeg har hatt pcen siden februar. Det har forekommet at den har restartet seg slik som nå, men da jeg startet den opp igjen da fungerte alt som det skulle.

Vel takk for all hjelp så langt, skal kjøre ferdig testen nå og installere windows etterpå, så håper det fungerer denne gangen.

9417632[/snapback]

Det kan har vært problemet :) Lykke til videre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...