AMDguru1 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Har en venn som har et Abit kd7 hk og en athlon 2100+ prosessor. Han har en temp på cpu på ca. 80grader celsius. dette er mye. :-? Han har en god vifte. hva kan feilen være?? noen forslag.(Tempen blir målt i BIOS) Lenke til kommentar
master_x Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 det kan vel kanskje være flere grunner, vet ikke helt. men går vifta optimalt da? kanskje dere kan prøve å laste ned et program som måler tempen, å bruke det som sammenlikning med bios tempen. husker ikke noen programmer, men sikkert noen som vet om noen. Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hvilken vifte har han og..... har han hatt på kjølepasta??? Er det varmt inne i kabinettet også så er det nok for lite utbytting av lufta der... som gjør at prosessoren blir varm også... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Han har en GlobalWin-vifte. Er ikke sikker på modellen, men den skal håndtere opp til 2600+. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 XP2100+ er en del varmere enn XP2600+ mener jeg å huske.. XP2100+ er vel faktisk den varmeste av XP prosessorene.. Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 XP2100+ er en del varmere enn XP2600+ mener jeg å huske.. XP2100+ er vel faktisk den varmeste av XP prosessorene.. Jeg har XP2100+ og Silent Twin fra www.microplex.no Idle så holder prosessoren min 45-47 grader avhengig av temp i rommet. 8) XP2100+ er vel den siste prosessoren fra AMD som bruker 0.18 nano teknologi Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Regner med det er dårlig kontakt mellom cpu og ribbe. Monter på nytt Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Kan også være en ide å grave ut alle hybelkaninene (og hybel-elefantene?) ut fra ribba. En ribbe full av støv og skit kjøler mildt sagt ræva. Jeg tror nok det å montere på kjøler'n riktig + å legge på riktig mengde med termisk pasta vil hjelpe betraktelig. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 mens maskinen er igang så tar du på ribba som er over cpu. er denne veldig varm har du god kontakt mellom ribbe og cpu. er den kald har du dårlig kontakt og må da remontere ribben. er ribben varm er nok møkk eller dårlig vifte årsaken eller også dårlig gjennomlufting som nenvt før her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå