Macinboss Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg skal prøve meg på hummerfiske her i Rogaland i høst. Har en ganske stor hobbysjark så det praktiske er ikke noe problem. Jeg lurer på om noen kan gi meg noen tips på følgende områder: - Hvilket terreng skal jeg se etter for å sette teinen ut? - Hvor dypt ca? (har ekkolodd) - Hva lønner det seg å egne med? - Andre lure tips? PS! Har noen erfaring med å legge litt krabbe i teinen i tillegg til agnet for å holde krabben unna, dersom man kun ønsker å fiske hummer. Riktig? Med vennlig hilsen JR. Lenke til kommentar
fiskeri Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg fisker også hummer i Rogaland, men kan ikke skryte av noe stort kvanutm. Tips til bruk av teiner og agn kan du lese om på flere nettsider. Om agn kan du lese om på Kystbloggen, om ulike teiner kan du lese om både på fiskeri.no sin serie om fritidsfiske og en uhøytidlig test av hummerteiner på Kystbloggen. Har hatt mitt obligatoriske hummermåltid, men det ser ut til at det blir en kort sesong for min del. Vil ønske deg lykke til i jakten på hummeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå