Are.......... Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Går endelig mot ny Tv nå. Problemet er bare at jeg har veldig lite peiling på TV'er. Litt usikker på størrelse. Sitter ca 3 meter unna TV'en. Er snakk i 32 eller 37 tommer. Selv mener jeg at 37 tommer passer bedre enn 32. Prisen skal være på maks 13000 kr, helst noe mindre. Å komme med forslag som koster over 13 000 er ikke noe vits! Den skal brukes som en vanlig TV (se TV og DVD'er). Men jeg kommer også til å spille en del med xbox 360'n min. Kommer nok ikke til å koble opp PC'en. Kan selv ikke helt forskjellen på HD-Ready og Full HD. Om det er noe vits for oss å skaffe en med Full HD. Takker for svar! EDIT: Hørt noe om at TV-signaler snart blir sendt i noe annet enn det blir nå. TV'en må selfølgelig kjøre vanlig TV signaler vanlig. Endret 2. september 2007 av Are.......... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 37" er nok rett størrelse ja . Kjøp Panasonic 37PX70/PV70. Desidert best bildekvalitet vs pris i forhold til DITT bruksområde . Det eneste som er dårlig på panasonic'en er pc-bruk, noe som ikke er relevant for deg! Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Har selv tenkt til å kjøpe den Panasonic-modellen, bare 42" utgaven, men når du skriver at den er dårlig på pc-bruk ble jeg litt skeptisk. Har ikke tenkt å surfe eller noe sånt når jeg kobler til tv'n, men se filmer/tv-serier fra maskinen. Blir det dårlig på den Panasonic-skjermen? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Panasonicen har avlange piksler, 1024x768 selv om skjermen er 16:9. Kan derfor bli litt småvanskelig å få godt bilde ut fra pcen i riktig format og forhold, når oppløsninga ut fra pcen er 4:3. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det er ikke verre enn å bruke en avspiller som lar deg forandre AR, så er saken biff. Lenke til kommentar
patrickk Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 jeg vil andbefale deg dette tvet: http://www.yatack.no/product?product_id=34...&REF=mail_uke35 Selv om dette er litt større så får du utrolig mye for pengene. Har kjennskap til det selv, og ble meget fornøyd med det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hva ialledager skal han kjøpe 42" for når 37" er rett størrelse for han OG er nøyaktig samme tven? . Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Plasma TV? Er det ikke litt bedre med LCD? Hvorfor er du så sikker på at 37'' passer best? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Fordi du sitter 3 meter unna. Da er 32" hakket for lite, og 37" akkurat passe. Plasma har bedre sortnivå (noe som er en stor fordel på film) og bedre responstid (fordel på spill). Ang teknologiene så er det slik i den prisklassen at det ikke er slik at LCD alltid er bedre enn plasma osv - men den TVEN rett og slett er bedre enn konkurrentene i den prisklassen . Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Panasonicen har avlange piksler, 1024x768 selv om skjermen er 16:9. Kan derfor bli litt småvanskelig å få godt bilde ut fra pcen i riktig format og forhold, når oppløsninga ut fra pcen er 4:3. 9412991[/snapback] Antar AR er forkortelse for Aspect Ratio? Noe problem å endre denne i Media Portal med passende plugins? Hvordan vil dette forholde seg til selve frontenden Media Portal. Vil denne vises i 4:3 når man ikke spiller av film, eller dras ut? Endret 4. september 2007 av Babelfisken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå