John-Abruzzi Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 hallo, jeg lurer på hvordan kroppen reagerer på å trene med tunge vekter og sykle tungt. jeg tenker at alle bodybuildere og styrkeløftere får jo hjerte sykdommer eller dør under treningen på grunn av at hjertet svikter. så hvordan er det for kroppen og hjertet å trene tungt med vekter og sykle hardt osv... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 alle bodybuildere og styrkeløftere får jo hjerte sykdommer eller dør under treningen på grunn av at hjertet svikter. 9412248[/snapback] Wtf? Trening er en tilvenningssak. Hjertet er også en muskel, og det kan trenes opp til å bli større (så man kan fungere ved lavere puls). Tunge belastninger er fint, så lenge man er vant med det. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 det er nok flere ikke trenere som dør pågrunn av forlite belastning på kroppen... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Mange som dør som følge av doping. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Mange som dør som følge av doping. 9417386[/snapback] og dårlig kosthold! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ja, men det er tunge belastninger vi snakker om her. Tror de som trener hardt har kostholdet sånn nogenlunde i orden. Jeg vil tro bodybuildere og styrkeløftere som dør under trening, har overdrevet dop-bruken, om ikke det er en medfødt hjertefeil da. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ja, men det er tunge belastninger vi snakker om her. Tror de som trener hardt har kostholdet sånn nogenlunde i orden. Jeg vil tro bodybuildere og styrkeløftere som dør under trening, har overdrevet dop-bruken, om ikke det er en medfødt hjertefeil da. 9417563[/snapback] og det skal jo trosalt pompes ut ganske mange liter blod til slike muskler også, viss dere har sett verdens sterkeste menn, når de løfter ser du blodåra utvide seg ekstremt mye, kanskje på lik linje med hovedpulsåra vår til hjernen. Så er nok tøft for hjerte. Viss man tar f.eks steroider så utvikles muskler raskt men lung/hjerte etc blir ikke helt med på utviklingen... vertfall slik jeg har sjønt det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Trening er en tilvenningssak. Hjertet er også en muskel, og det kan trenes opp til å bli større (så man kan fungere ved lavere puls). Tunge belastninger er fint, så lenge man er vant med det. 9413304[/snapback] Om hjertet blir større under trening dauer du Det er en av bivirkningene bruk av sterioider kan medføre. Men hjertet kan øke sin kapasitet til å pumpe blod. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hjertet skal ikke bli betraktelig større under trening, men det har evnen til å vokse som enhver annen muskel. Det er hvertfall det gymboka mi sa, når jeg hadde gym på vgs Større hjerte->større hulrom->mer blod transportert per slag->færre slag trengs->lavere puls. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Interessant tema, men jeg tror det er heller unntaket enn regelen om det skulle være skadelig. Om en har en større eller mindre hjertefeil fra før eller noe lignende så vil jeg tro det kan være farlig, men vil tro at det for noen som har det vil være gunstig, med riktig belastning. Personer som trener har 35% mindre sjanse for å få høyt blodtrykk, så på den siden vil jeg tro det er gunstig for hjertet og andre organer, men igjen vil blodtrykket øke mens en trener. Uten å være noen ekspert på dette området tror jeg at det er mer gunstig å trene intensivt/ganske intensivt i forhold til ekstremt intensivt. En kan holde en god form uten å trene til å bli NM-vinner. Også vil jeg påpeke at styrkeløftere/bodybuildere ikke nødvendigvis spiser sunt, noen spiser utrolig mye kjøtt, hiver nedpå med gainer og proteinshaker. Når de må spise såpass mye som de gjør blir det vanskelig å få nok carbs og pros om de skulle spist grønnsaker/frukt (som de fleste spiser litt for lite av). Nedbrytingen av aminosyrer gir bl.a. ammoniakk som er skadelig for kroppen og om en spiser mye og i høye konsentrasjoner blir det ikke særlig helsegunstig. Ammoniakken skilles selvfølgelig ut igjennom urinen, mer fullstendig med et riktig vanninntak, om en ikke får i seg nok vann vil det omdannes til et annet mindre skadelig stoff som lagres i kroppen og skilles ut etterhvert. Endret 3. september 2007 av kjaks Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvis man allikevel er i faresonen for å snart dø av hjerteinnfarkt eller blodpropp i hjernen, så vil treningen kunne fremkalle "nådestøtet". Ellers vil det kun virke preventivt. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg løfta en sekk med 100 kilo stein når jeg var 13 , ikke så lurt. Vanskelig rygg i mange år Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg løfta en sekk med 100 kilo stein når jeg var 13 , ikke så lurt. Vanskelig rygg i mange år 9421057[/snapback] Det er forskjell på "tung styrketrening" og "idioti". Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Oh Yes , i know. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ja en trenger ikke gå lengre enn til trenigsstudioet for å se at mange utfører øvelser feil, til og med mange som trener tungt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ja en trenger ikke gå lengre enn til trenigsstudioet for å se at mange utfører øvelser feil, til og med mange som trener tungt. 9421279[/snapback] Har sett folk med 140 kg på ryggen som kjører kvartbøy med bøyd rygg =/ Stakkars. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå