capricorn Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 i mitt tilfelle vil jeg kjøpe en dekoder til den ene tv'en først også vente med å kjøpe til den andre, hvordan fungerer dette? vil jeg fortsatt motta di analoge sendingene eller kuttes dette helt ut når jeg går over til riks-tv? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Har noe her som vil passe under emnetittelen... Nå har vi 3 Tv'er i huset... Og vi har to dekoderbokser, hver med sitt kort (RiksTV) Kan vi da kjøpe en dekoder til med kort (RiksTV) for å få inn RiksTV på den tredje Tv'en, eller må alle disse tre kortene ha vært sitt abonnement? Det jeg mener er: Går det ann og ha samme RiksTv abonnement på 3 Tv'er? Hvis ikke blir jo RiksTV svinedyrt og nepper noe jeg vil ha i hus. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det jeg mener er: Går det ann og ha samme RiksTv abonnement på 3 Tv'er? Hvis ikke blir jo RiksTV svinedyrt og nepper noe jeg vil ha i hus. 9445989[/snapback] Skeptisk!! Utrolig nok.. Skjønner ikke hvordan de kan gjennomføre noe sånt!! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Er jo utrolig dumt og måtte betale 3 separate abonnement for å få kanalene på alle tre Tv'ene Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Et abonnement på RiksPakken koster kr 189,- pr mnd. Hvis man ønsker flere tilsvarende på andre TV-er i husstanden så får man 70% rabatt på opptil 5 ekstra RiksPakker. Ref. RiksTV. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ok, hjertelig takk, fant det ikke på siden deres skjønner du Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ok, hjertelig takk, fant det ikke på siden deres skjønner du 9448200[/snapback] Du trenger strengt tatt heller ikke abbonementet på Riks pakken dersom du bare er interessert i de analoge kanalenene som du nå mottar nå via takantennen din. Elkjøp selger mottagerene til kr. 999 som ikke inkluderer abbonement. Da vil du kunne motta flere kanaler enn de du mottar fra det analoge bakkenettet. Dvs. NRK1,NRK2,NRK3,NRKSuper(barnetv fra 1. desember) ,TV2 og lokaltv(fra neste år) + ca. 13 NRK radioer. Dette er det heller ingen årlige avgifter osv. Dette er den desidert billigste måten å se digitaltv på i Norge. Det er ekstra kanalene utover de som sendes i analogt bakkenett du må betale for (RiksTV pakken og RiksEkstra pakken). Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Funnet ut av det nå ja, men jeg "må" ha Tv Norge, ettersom favoritt-seriene mine går der. Og litt ekstra kanaler er stats. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Et spørsmål: Tror dere regjeringen kommer til å endre på nrk-lisensen nå? Nå burde det ikke spille noen rolle om du har tv, du får jo ikke brukt den uten den boksen. Nå betaler vi pga av at v har tv, men uten dekoder får vi ikke sett på tv, og derfor burde de som ikke har dekoder betale lisens. Jeg kaster ikke tv'en fordi jeg ikke får inn noen programmer (kommer ikke til å kjøpe meg dekoder) Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Et spørsmål: Tror dere regjeringen kommer til å endre på nrk-lisensen nå? Nå burde det ikke spille noen rolle om du har tv, du får jo ikke brukt den uten den boksen. Nå betaler vi pga av at v har tv, men uten dekoder får vi ikke sett på tv, og derfor burde de som ikke har dekoder betale lisens. Jeg kaster ikke tv'en fordi jeg ikke får inn noen programmer (kommer ikke til å kjøpe meg dekoder) 9454379[/snapback] Kort sagt: Nei. I alle fall skjer det neppe noe med lisensen før det analoge bakkenettet er stengt i alle deler av landet (våren 2009), og selv da kan man fortsatt få inn signaler med bare TV-apparatet uten dekoder, om man er tilknyttet et analogt kabelnett... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 i mitt tilfelle vil jeg kjøpe en dekoder til den ene tv'en først også vente med å kjøpe til den andre, hvordan fungerer dette? vil jeg fortsatt motta di analoge sendingene eller kuttes dette helt ut når jeg går over til riks-tv? 9412148[/snapback] Jeg får svare trådstarer, da ingen andre jorde det.Det kommer til å sendes analoge signaler parallellt med de nye digitale, i hvert fall fram til 2010. Så vidt jeg har fått med meg Kutter TV2 ut analoge sendinger 2009/ 2010, og blir heldigital betalingskanal. Mye av det man lurer på, får man svar på hos RiksTv Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Nåja, de siste analoge senderne slås av i nordnorge høsten 2009, i Rogaland slå de av 4. mars 2008 . http://www.ntv.no/nar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå