Gå til innhold

Var månelandingen filmet i studio?


Rinox

Anbefalte innlegg

Slutten av 60-årene... Russland og USA var bitre fiender, så vel som konkurrenter. Russland hadde lenge planlagt den første månelandingen og var nesten klare for utskytning. Men hva skjedde så? Plutselig klarte amerikanerne å gjøre seg klare å dra i forveien. Amerikanerne må jo ha vært ekstremt raske for å ha klart dette eller de må ha planlagt alt i forveien i hemmelighet. Kanskje noe med Area 51?

I alle fall, etter hvert som tiden har gått har en teori bygget seg opp: Kanskje hele månelandingen var filmet i et studio her på Jorden?

 

Hva mener dere om dette? Selv har jeg veldig lyst til å tro at de dro opp dit, men samtidig er det mye som ikke stemmer helt...

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har blitt diskutert opp og ned i mente allerede. Det er ting som virker påfallende, men kanskje de bare er påfallende fordi konspirasjonsteoretikerne fremstiller dem slik. Ellers er det masse ugyldige argumenter ute og går. F.eks. det at flagget liksom skal "blafre i vinden". Det beveger seg, ja, men alle kan se at de bølgebevegelsene ikke er forårsaket av vind. Skulle det liksom ikke ha beveget på seg i det hele tatt? Det er da nok av andre krefter som kan virke inn selv uten luft.

 

Så har vi det manglende krateret, som kan forklares enkelt og greit med landingsfartøyets måte å operere på, tyngdekraften og mangelen på luft. Det er ikke mye materie å forplante noe trykk gjennom, landingsfartøyet var lett og bremsemotoren ble ikke avfyrt nærme nok bakken til å lage noe ordentlig avtrykk.

The list goes on - jeg vil ikke utelukke juks fullstendig, og det hadde jo i grunnen vært jævla moro om det ble avslørt, men konspirasjonsargumentene er stort sett så tøvete at jeg befinner meg blant de troende.

 

EDIT: Et alternativ kan jo være at NASA dro til månen, men gjorde mesteparten av TV-produksjonen her hjemme for å gjøre det mest mulig seervennlig. Det var jo først og fremst for å blære seg at vi dro til månen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det mest overbevisende motargumentet mot konspirasjonteorien må uansett være det faktum at hele ferden ble overvåket av mange andre land hele verden over som alle hadde sine radioteleskoper og stjernekikkerter rettet inn på farkosten som dro til månen. Usanerne fikk også assistanse av andre radioteleskop rundt omkring på planeten for å motta tv-signalene fra månen. Hvis ferden hadde vært fake ville dette raskt blitt avslørt av andre nasjoner. Og f.eks sovjetrusserne hadde neppe nølt med å avsløre en bløff.

</discussion>

Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på at månelandingene er ekte. Jeg lurer imidlertid på hvorfor man ikke kan se stjerner på bildene fra den første måneferden (og de andre sikkert)

 

Dette har jo blitt brukt som grunnlag for mye skepsis, men det må nok være en vitenskapeilig forklaring på det. Det vil jeg ha svar på :)

9415185[/snapback]

 

Det har ikke blitt brukt som grunnlag for mye skepsis, fordi det er forklart så mange ganger før. Stjernene er ikke skarpe nok til at vi kan se dem, fordi det er så lyst rundt personen.

Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på at månelandingene er ekte. Jeg lurer imidlertid på hvorfor man ikke kan se stjerner på bildene fra den første måneferden (og de andre sikkert)

 

Dette har jo blitt brukt som grunnlag for mye skepsis, men det må nok være en vitenskapeilig forklaring på det. Det vil jeg ha svar på :)

9415185[/snapback]

 

Det har ikke blitt brukt som grunnlag for mye skepsis, fordi det er forklart så mange ganger før. Stjernene er ikke skarpe nok til at vi kan se dem, fordi det er så lyst rundt personen.

9415211[/snapback]

 

Et kjapt googlesøk, og jeg hadde svaret ja :) Og jeg tvilte ikke, jeg bare skjønte ikke helt hvorfor man ikke kunne se stjernene :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...