Gå til innhold

Faen: Red Rings Of Death


Landeplagen

Anbefalte innlegg

Selv har jeg aldri opplevd å få snakke norsk når jeg har ringt support, har stort sett fått prate med folk med 'Apu'-lignende engelsk-indisk aksent... Ikke noe stort problem, har gått greit både å forstå og å bli forstått. Blir mye staving av navn og adresser da...

 

Apropos problemet ditt: Jeg opplevde å få rød 'halvring', som skulle tyde på overoppheting. Maskinen var ikke spesielt varm, men selv om jeg ventet et døgn, skjedde akkurat det samme igjen. Rød halvring så snart jeg slo den på og kom inn i hovedmenyen. Ble å sende den inn gitt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting slår å snakke med en kinesisk dame på support som knapt kunne nok engelsk til å spørre etter email adressen min. DET tok tid, det.

Det skjedde en gang jeg kjøpte varer fra en nettside (som tydeligvis baserte seg i kina/korea e.l.), og de faktisk ringte nummeret jeg oppga for å verifisere at det var meg, fordi jeg kjøpte for over $100.

Kinesere kan som vi vet ikke uttale L eller R (de har ikke den lyden i språket).

 

Så når hun sakte spurte etter min email adress ble det en blanding av L og R som jeg ikke kobla.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det finnes ingen metoder å permanent fikse ROD, uten å få den på rep.

Joda, gjør det, var en fransk side tror jeg som hadde fiksa det.

Men det innebærer og åpne opp Xboxen, bytte ut en del, og sette sammen igjen på en litt risky måte, så og sende til MS er nok best. Spesielt med tanke på at mer kan jo skje med den siden, og da er garantien grei og ha.

Lenke til kommentar

Ringer nå, men alle konsulenter er opptatt. :p

 

Ehm, fikk en russer som jeg tror pratet engelsk, og han sa at jeg skulle ringe igjen. Herregud så dårlig.

 

Okei, nå fikk jeg ei normal dame som snakker grei engelsk.

 

Det var visst noe gærent med systemet der nede, så jeg måtte ringe tilbake senere. :roll:

Endret av MartinLande
Lenke til kommentar
Skal du sende inn boksen din, Lande?

Faen ass, vet ikke om jeg tør. Boksen funker jo nå og da og sålenge det får stå et sted hvor det er varmt går det som regel greit (faktisk).

 

Heilo 3 er jo bare noen uker unna...

9425149[/snapback]

Jepp. Bra at den kastet inn håndkleet nå og ikke om tre uker da. :p

Får ny forhåpentligvis før eller noen dager etter Hæjlo 3 kommer ut.

 

Skate kommer jo om en uke også da. :(

 

Btw: Denne brukeren lo da han fikk høre at xboxn min streika. Fritt frem for terrorister her, altså. :p

 

Ringte på ny, for et kvarter siden, og ventet på en ledig operatør. Har ventet til nå, og akkurat idet jeg fikk en russer på tråden ble linjene kuttet. :thumbdown:

Endret av MartinLande
Lenke til kommentar

I de første 5-6 mndene jeg hadde min 360 fikk jeg ofte ett rødt felt nede til venstre i ringen. Søkte det opp og dette sto også oppført som "hardware failure" samme som 3 rings, men i motsetning til 3 rings så fikk man en feilkode i tillegg.

 

Feilkodene jeg fikk (til forskjellige tider) var:

 

E67: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it.

 

E68: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it, This can also be caused by a Hard Drive Eprom Error.

 

E69: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it.

 

E74: AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable. (could also be a problem with the encoder chip)

 

Hadde 3 harddisker og 3 kabler å teste med hver gang (3 bokser i samme hus) og ingeting hjalp, men etter 5-10 min så var errorbeskjeden og den røde ringen borte og boksen funket fint igjen.

 

I den tid sto boksen på rommet og da jeg sover med vinduet helt åpent så det kan fort bli veldig kaldt på rommet og i boksen. Etter en tid kom jeg frem til at det må ha vært kondens som dannet seg i boksen pga temperaturforskjellene som ga feilene. Etter at jeg innså dette har jeg ikke hatt en rød ring på 6 mnder.

 

Ser hele tiden 3 rings of death, men er det ingen som har opplevd en, slik som meg? :p

 

Veldig off-topic, ja, men jeg var bare nysgjerrig. :p

 

Tenkte dette var et vidt problem her i Norge med så varierende og ofte lave temperaturen og så mange som har 360 på rommet. Men er vel få som sover i permafrost-temperaturer slik som meg. :w00t:

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

kan temperatur-forandringer være årsaken til Rings of death?

jeg har vel ca 22-23 grader på rommet om dagen, alltid vinduene åpne, også om natten. on natten blir det jo veldig kaldt, og når jeg går på skolen igjen neste dag lukker jeg vinduene og døra, og da blir det varmt på rommet igjen. kan dette forårsake kondens som Twiik sier?

 

 

DHL skulle ha hentet boksen min innen i dag. de har ikke kommet enda :hrm:

Endret av vetle89
Lenke til kommentar
kan temperatur-forandringer være årsaken til Rings of death?

jeg har vel ca 22-23 grader på rommet om dagen, alltid vinduene åpne, også om natten. on natten blir det jo veldig kaldt, og når jeg går på skolen igjen neste dag lukker jeg vinduene og døra, og da blir det varmt på rommet igjen. kan dette forårsake kondens som Twiik sier?

9433242[/snapback]

Litt rart at ingen har tipset om dette, da. Her kan det bli ganske kaldt om dagen, mens det blir litt varmere om dagen, med gulvvarme (Xboxen står en meter over, dog).

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noe nytt at hyppige og store temperaturforandringer er dårlig nytt for datamaskiner, og følgelig X360 også. :)

9433548[/snapback]

litt rart, fordi pc'en min stor rett ved siden av vinduet og har tålt det i 3 år, men 360'n tålte det bare 2-3 uker :dontgetit:

9433568[/snapback]

Jepp, samme her. Har en maskin som har stått i seks-sju år en meter unna der Xboxen har stått.

Lenke til kommentar
Enten får jeg bare tysker-folk eller så kommer jeg ikke i gjennom...

 

Virkelig proft det her, virker ikke som det finnes en eneste nordmann der inne. Gidder faen ikke snakke på engelsk.

 

Andre måter å gjøre dette på enn via tlf?

9439832[/snapback]

 

Hvis du ringer tidlig på dagen (10-11 tiden) så er sjansen stor for at du treffer på en som snakker scandinavisk.

Har ringt selv 3 ganger i dette tidsrommet og truffet på 2 svensker og 1 nordmann(!)

Pleier heller ikke være lang vente tid på denne tiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...